?? Ik voel me dus super... Hormonaal ofzo? Ik ben even mn vrolijke geniet vibe kwijt deze week.
Mn buik groeit ineens hard door. Ik heb nu al de buik die ik vorige keer pas met 6/7 mnd had. En het trekt, steekt hangt. Ik voel me nu al benauwd worden. Ik lig niet lekker meer, ook door de bekkenpijn, maar last van mijn ribben ook. Als ik ga liggen voel ik mn hart zo kloppen overal. Allemaal van die ongemakken die ik vorige keer pas aan de start van het derde trimester begon te krijgen. En het constante hoesten en broekplassen. Grr grr... Ik vind het heel moeilijk om te accepteren dat ik nu al aangepast moet bewegen en keuzes moet maken in waar ik mn energie aan besteedt.
Net lekker naar de stad gelopen. 2 uur op pad geweest. En ik heb pijn! Harde buiken. Dat was geen goed idee meer. 2 uur lopen.
Op mn werk en thuis allemaal mannen om me heen. Er wordt nu deze tweede zs echt wel minder rekening met me gehouden. Constant moeten vragen om rust, uit moeten leggen dat iets niet kan. Bij de eerste was dat vanzelfsprekender. Nu is het maar de tweede, valt niet eens zo op ofzo? Mijn baas vroeg notabene of ik een levering krukjes even uit ging pakken en in elkaar schroeven. Sowieso mijn functie niet, maar normaal doe ik daar niet beroerd over. Klein bedrijf. Nu gaf ik aan dat dat niet lukte omdat ik niet goed kan hurken met mijn bekken. Oh hoezo? Nou, ik ben zwanger?? Weet je nog? Hij is al een tijdje op de hoogte van het mank lopen en de fysio. Meteen allemaal verhalen hoe zijn zus 3 dagen na de bevalling zich al verveelde en vroeg weer aan het werk ging. Nou fijn voor haar.
Mijn man doet echt wel zn best hoor. Maar als er al een dreumes rond loopt heb je al zo weinig tijd voor jezelf. Ik merk wel dat er veel minder rek is in hoeveel hij bereid is over te nemen als ik het echt even nodig heb. Dus ook tegen hem moet ik af en toe echt even op mn strepen staan. Maar hij doet verder wel veel lieve dingen. Daar moet ik niet over zeuren.
Daarnaast voel ik me ineens ook heel nostalgisch over de tijd die we nu met alleen onze dochter hebben. Mijn alles. Hoe kan ik een ander kindje ooit zo lief hebben? En die gaat wel tijd opeisen. We hebben het zo leuk nu. Straks weer met een huilende baby op de arm de hele dag, slapeloze nachten. Wat als ik weer helemaal van de leg raak? Dat verdient onze dochter toch niet? Kan ik haar wel alle aandacht blijven geven die ze nodig heeft? Rationeel snap ik dat een zusje juist leuk is voor haar. En dat liefde gaat groeien. Ook deze meid zal ik zo ontzettend liefhebben. Maar ik voel me nu niet zo. Voel me er schuldig over. Want ik wilde zo graag een tweede. En deze meid verdient deze gedachtes ook niet.
Nou ja. Alles bij elkaar voel ik me deze week even van mn roze wolk gevallen. Moet de verandering denk ik echt even verwerken weer, en wat meer overgeven aan mijn zwangere lijf. Ik geniet wel intens van de knuffels van mijn meisje. Die is echt in een mamma fase, en dat is niet altijd lastig ? knuffelkontje.
Sorry voor de klaagzang. Maar wilde het even kunnen zeggen. Ben nog steeds erg dankbaar dat we er gewoon nog een wondertje bij krijgen hoor!