Uitgerekend April 2022

Oh je ziet het volgens mij echt wel, dat er een buikje ontstaat Tanja! Leuk hoor :) En wat grappig dat je zusje op je verjaardag geboren is. Dat is wel heel speciaal. 
Ik heb eigenlijk een beetje hetzelfde plan als de vorige keer. 4 weken vooraf en 12 achteraf plus 2 weken vakantie. Mijn man had daarna nog 2 weken vakantie, waardoor ik eerst even mijn werk op kon pakken, zonder stress over eerste keer opvang. Wat we nu wel anders willen doen, is dat mijn man ook 10 weken thuis blijft. Hij had voor zijn gevoel veel gemist, en ik had een heel moeilijke eerste paar maanden, waardoor hij ons niet met een fijn gevoel alleen liet. Kan deze keer helemaal anders lopen. Maar hij vindt het toch een fijn idee. 5 weken 70% betaald en nog een maand onbetaald. Daar hebben we voor gespaard. 
Toen mijn dochter geboren was, was ik pas 35 weken. Dus uiteindelijk had ik 16+2 weken verlof achteraf. En ik was eigenlijk nog te vroeg aan het werk gegaan. Deze keer loopt het hopelijk anders, ook met hoe het met mij gaat. Maar mocht dat weer zo zijn en ik moet bijvoorbeeld eerder met verlof waardoor ik achteraf minder tijd heb, dan ga ik denk ik toch wat meer aan mezelf denken en dan de ziektewet daarvoor gebruiken. Als het nodig is he... Maar hopelijk loopt het volgens plan. 
Mylwen, ik vind het toch wel als bandenpijn klinken. Maargoed, het is zo lastig om pijn in je buik echt zeker weten te kunnen plaatsen. Die onzekerheid herken ik wel hoor. Ik hoop met je mee dat alles gewoon goed zit en blijft gaan. 
Debb, dat klinkt wel heftig, die pijn door je hele rug en bekken heen... Niet leuk. 
Net heb ik weer controle gehad. Nog even over mijn grote buik gesproken want zelfs de verloskundige stond erom te lachen. Goed bedoeld hoor. Mijn baarmoeder zit iets hoger dan je met deze termijn gemiddeld ziet. Maar niet zorgwekkend. Ze maakt zich dus niet veel zorgen. Maar maandag met de 20 wekenecho laat ze ook even nakijken of ik misschien veel vruchtwater heb. Als het weer een groot kindje is en het vruchtwater is veel, dan krijg ik een week of 4 later een groeiecho om te zien hoe het zich ontwikkelt en evt een diabetestest. Dat heb ik bij de eerste ook gehad, dus ik weet het protocol. Het is allemaal uit voorzorg voor nu, dus geen reden tot zorgen. Pfieuw! ? Mag gewoon trots zijn op die buik. 

Lewis, ja ik denk ook dat het dat is geweest, vandaag nog 1 twijfelende harde buik gehad en die halve harde buiken ook mss nog maar 2/3 keer. Nu voornamelijk een zeurende menstruatieachtige pijn in mn onderbuik en aan de zijkanten van mijn buik met af en toe wat steken. Mijn buik lijkt ook echt gegroeid tov een paar dagen geleden. Lijkt dus gewoon zo te horen, al blijf ik het wel in de gaten houden.

Tanja, ik zie toch ook wel een beginnend buikje hoor!!

Debb, heftig die klachten! Ik kan nu uit ervaring zeggen dat over je grenzen heen gaan, niet zo slim is ?. Ik heb het woensdag met de verloskundige besproken en die zei dat het voor nu goed was en dat ik gewoon in de gaten moest houden of ik niet andere klachten zoals bloedverlies of vruchtwater verlies erbij zou gaan krijgen of dat de harde buiken weer erger zouden worden natuurlijk. Voelt dus eigenlijk verkeerd om dan nu weer te gaan bellen dat ik er nog over twijfel, als zij zegt dat t goed is zo.

MvdF, fijn als je je buik nog kunt verbergen, als je dat inderdaad nog wil! Ik heb dan niet zn grote buik nog, maar ik kan er niet meer echt omheen dat het een zwangere buik is, zeker nu dat hij afgelopen dagen nog gegroeid is. Maar bij 17 weken was het bij mij idd ook nog zn twijfel, is het vet of toch wat anders ?. Toen waren het nog 2 dikke bobbels, hahah, nu is het er 1 geworden ?.

Vanmorgen was echt grappig, ik heb de laatste paar dagen nogalast van mijn darmen en die waren vanmorgen ook weer flink aan het rommelen. Toen kwam er opeens in mijn darmen een flinke plop (iets van lucht ofzo, maar gaf flink wat geluid). Onze dame schrok daar echt wakker van ?, ik kreeg echt een enorme dreun aan de bovenkant van mijn buik en daarna begon ze 'normaal' te bewegen.

Een vraag voor de zwangeren hier die al een kindje hebben rondlopen: bij controle van de vk vertelde ze me dat ik tijdens het eten geen lepel met mijn dochter moet delen en na het verschonen goed mijn handen moet wassen (duh). Er zou een bacterie/virus in haar uitwerpselen en speeksel kunnen zitten, waardoor de baby mogelijk doof zou kunnen worden? Zijn jullie hier ook voor gewaarschuwd? Ik had er niet eerder van gehoord eigenlijk

Huh nee?? Even googlen zo. Ik was wel na het verschonen mijn handen. En ik eet niet vaak van haar lepel. Heb ik zelf een tik in, ik gruwel van aangevreten eten of andermans bestek gebruiken. Maar als ze verkouden is, hoest en niest ze gewoon in mn gezicht... Een kind van 1,5 krijg je dat soort dingen echt niet uitgelegd.
https://www.24baby.nl/zwanger/gezondheid/cmv-cytomegalovirus/
Hier gaat het dus om. Dus 0,5 % van de babies wordt geboren met het overgedragen cmv virus. En daarvan ontwikkelt 5-10 procent klachten. De kans valt dus erg mee. 

Had er dus ook nog nooit van gehoord en indd, de kans is wel heel erg klein. Ik eet dus regelmatig van de lepel van mijn dochter, of andersom haha. Nou ja, opletten dus en anders zal het wel loslopen.

Net een hele mooie 20 wekenecho gehad. Geen afwijkingen bij de baby gevonden. En ook de cervixmeting was goed. Dus deze keer geen verkorte baarmoederhals. 
Het is wel een groot kindje met veel vruchtwater, net als mijn dochter toen. Dus ik krijg extra groeiecho's. Maar ik maak me er niet veel zorgen over. Mijn man is 2.07 m en ik ben ook lang. Onze dochter was gewoon groot. Heb toen een suiker tolerantietest gedaan en een paar echo's. Kwam niks uit. En nu is het vergelijkbaar.
Ook lag de placenta nog laag, echt vlak bij mijn baarmoedermond. Maar dat schijnt heel vaak gewoon mee omhoog te groeien. Dus daar gaan we dan maar vanuit. Dat wordt met de groeiecho's ook gevolgd. 
Hebben er meer al een 20 weken echo gehad? 

Ze grijpen snel in met dat soort dingen, hoor van anderen ook dat je snel onder extra controles komt bij een wat grotere baby.
Fijn dat de rest allemaal goed was!
Wij hadden afgelopen vrijdag de 20 weken echo en daar was ook alles goed! Leuk weer die groei te zien tov vorige echo.
Onze kinderkamer is ook al bijna af, ben er super blij mee. Hebben muurschilderingen gemaakt, bedje en commode staan. Nu nog de kast en de verdere inrichting. ? Eindelijk geen lege kamer meer. Toch denk ik er over om het kindje in eerste instantie even bij ons op de kamer te leggen, wel in het eigen bedje. Wat doen jullie?

Wat fijn, die goede 20 weken echo's. Wij hebben 'm over 10 dagen. Zitten we gewoon alweer op de helft joh, vind het zo snel gaan. Heb nog niets voor de baby gekocht of gedaan, wacht even het geslacht af en dan kijk ik of we onze dochter een nieuwe kamer gaan geven, of de baby. Bij mijn dochter dus helemaal los gegaan met de babykamer destijds, maar uiteindelijk heeft ze daar dus nooit geslapen en altijd bij ons. De baby komt ook weer gewoon bij ons op de kamer, sowieso omdat ik weer van plan ben borstvoeding te gaan geven. Dan is het toch wel makkelijk dat ik m'n bed niet uit hoef. Hebben jullie ook zo'n last van maagzuur? Ik kan er echt niet door slapen en Rennies helpen maar beperkt. Had dit bij mijn dochter ook, maar pas veel later.

Terug
Bovenaan