Uitgerekend augustus september '21

Dag mama Gebruiker10298450,
 Ik denk dat dit heel normaal is, je bent in iedergeval niet de enige! Ik ben ook erg bang. Je wilt het zo graag dat je gek wordt bij de gedachte dat het ook mis kan gaan. Ik droomde van de week dat ik in bad stond en er een plas bloed van onder kwam. Werd helemaal gek in mn nachtmerrie.  Het beste is denk ik te vertrouwen op jouw lichaam, moeder natuur heeft alles uitgedacht. En als het wel mis gaat is er 0,0 wat je er aan kan doen om het niet te laten gebeuren.  Fijne zwangerschap gewenst mama, het komt goed :)!

Oja, inderdaad..toch meer 'kwaaltjes' dan ik dacht misschien. Ook wel puistjes en na het avondeten steeds een megadip.

Ik snap je hoor, Brans, misselijkheid is zo'n duidelijk signaal hè?

Ah wat lief van jou Becoming a mom of two. Je hebt ook wel gelijk! En als het misgaat heeft het niet zo moeten zijn. Ik snap daarom ook niet dat ik mezelf helemaal gek maak.. Het komt denk ik ook deels omdat ik elke nacht wakker lig (blijkt ook een van de symptomen te zijn?) en dan vaak ook wat krampen heb onderin mn buik (denk baarmoeder die aan het verwijden is?) dus door die moeheid denk ik snachts in mn eentje de gekste dingen. Van mezelf ben ik namelijk helemaal niet zo gestresst, maar ik wil het gewoon heel graag idd! Je berichtje stelt me gerust, dit had ik eventjes nodig. Heel lief! En hopelijk heb jij niet meer van die gekke dromen, want kan me best voorstellen dat je daar ook van verward raakt :O

Ik heb zelf trouwens wel echt al veel symptomen gehad. maar niet alles perse langdurig. Meer dat het voorbij is gekomen!

Heeele erge vermoeidheid (denk 3 keer wakker geworden dat ik het gevoel had dat er een vrachtwagen over me heen was gereden - daarentegen voel ik me nu weer heel energiek)
Stemmingswisselingen (oei, haha... moest gewoon een keer bijna huilen omdat mijn vriend bij het maken van de taartcreme de boter er niet goed doorheen had geroerd)
Krampen onderin mn buik
Onderrugpijn
Hele erge pijn in mn tepels (alsof er iemand constant in zat te knijpen) - dit was gelukkig maar 1 ochtend 
Wakker liggen snachts

En misschien wel de vaagste: dat ik me niet echt mezelf voelde.. Ben benieuwd naar die van jullie! Ik hoop dat ik vandaag terug word gebeld door de verloskundige voor het maken van een afspraak begin januari :)

Gefeliciteerd iedereen!

Wat een spannende tijden. Prille zwangerschappen en dat midden in de tweede golf. Ook hier veel onzekerheid en gereserveerd genieten. Ik ben nu tussen de 7 en 8 weken en ben begin augustus uitgerekend.

In November 2019 voor het eerst mama geworden van een dochter. Voorafgaand aan die zwangerschap twee miskramen gehad.
Omdat de wens voor een broertje of zusje zo sterk aanwezig was, was ik 5 maanden na de bevalling weer zwanger. Wat waren we blij! Het bleek weer een meisje te zijn. Helaas bij een routine controle met 17 weken bleek haar hartje niet meer te kloppen. Wat een ongelofelijk groot verdriet.

Dat was afgelopen augustus. We zijn enorm gereserveerd met onze blijdschap, we vertellen het alleen aan mensen die heel dichtbij ons staan.

Vorige week een echo gehad en het hartje zien kloppen. Volgende week mag ik weer. Ik ben blij met de extra zorg en controles. Maar oef.. wat een emotionele achtbaan is dit, buiten al die heerlijke hormonstertjes die al door mijn lijf gieren ?

Ik wens iedereen een mooie en gezonde zwangerschap. Ik zou ook zorgeloos willen zeggen, maar laten we eerlijk zijn... zorgeloos bestaat geloof ik niet meer sinds de positieve test ❤️

Hoi dames!

Ook ik ben uitgerekend in augustus/september!
Super spannend!
Enorm misselijk en kan helaas niks binnen krijgen.
Sinds vandaag medicatie gekregen metoclopramide.
Hopelijk gaat dit helpen.
Leuke eet plannen voor de kerstdagen dus hoop dat ik dan iets naar binnen krijg!
Wij kunnen het ook niet geheim houden en gaan het met kerst aan onze ouders vertellen! Spannend!

Terug
Bovenaan