Uitgerekend augustus

Hoi allemaal,Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen! Ik weet sinds 2 weken dat ik voor het eerst zwanger ben ?Ik ben nu bijna 6 weken en mag tot op heden niet klagen. Tot nu toe ben ik bijna iedere dag heel vroeg wakker, maar wel ontzettend vrolijk (normaal heb ik een mega ochtendhumeur). Daarentegen stort ik s avonds wel vroeg in. Op wat pijnlijke borsten en rommelende darmen na voel ik me dus eigenlijk heel goed. Het was ook in 1 keer raak (1 poging) dus het lijkt allemaal bijna to good to be true. Hopelijk blijft dit zo ??Ben een beetje bang dat, omdat alles zo goed lijkt te gaan, er vast iets mis moet gaan.  Nouja, iig. Leuk om hier te schrijven :)

Dag dames!Een vraagje, volgens mijn eigen berekening zou ik nu 7 weken zijn, nou zijn we net een echo wezen maken en het was erg klein, mijn  eerste ongestelheidsdag was 30 oktNou kan het zijn dat hij verkeerd lag, of ik  ben nu 6 ipv 7 wekenHellup, het hartje klopte in ieder geval wel!

Als het hartje klopt, lijkt dat me het belangrijkste toch!? ?Wellicht leuk voor mensen die het nog niet ontdekt hebben, ik heb een app op mijn telefoon, ‘Zwangerschap +’ heet het, daar kun je bij iedere week zien (ook 2D en 3D echo) hoe het er ongeveer uit zou zien. Misschien kan je daarmee vergelijken? Deze laat ook precies zien hoeveel weken+dagen je bent, hoe ‘groot’ je baby is, geeft handige tips op het juiste moment en je kan (voor jezelf) een dagboek per week bijhouden met een foto.

[quote quote=10144914]Dag dames! Een vraagje, volgens mijn eigen berekening zou ik nu 7 weken zijn, nou zijn we net een echo wezen maken en het was erg klein, mijn eerste ongestelheidsdag was 30 okt Nou kan het zijn dat hij verkeerd lag, of ik ben nu 6 ipv 7 weken Hellup, het hartje klopte in ieder geval wel![/quote]--------------------------------------------------Het kan zijn dat je eisprong dan gewoon wat later is geweest! Internet rekent ongeveer een eisprong 14 dagen na eerste dag menstruatie daar is dus de berekening op gebasseerd. Maar dit hoeft niet te betekenen dat jou eisprong op dag 14 plaats vind. Dit is bij iedereen anders. Bij mij is het bijvoorbeeld op dag 21. Maar doordat ik had getest met ovulatie testen wist ik precies wanneer ik bevrucht ben geraakt. Volgens internet zou ik dus nu 8 weken moeten zijn. Maar ik ben 7 weken! En vandaag bij de VK geweest en volgens hun klopt het precies wat ik had uitgerekend? en ook. Een mooie hartslag te zien. Als ik dus niet zou weten wanneer ik bevrucht ben geraakt zou ik ook in de stress zitten hoor! Dus waarscheinlijk hoef je je niet druk te maken! 

Hoi allemaal!Wat zijn jullie al met veel. Mag ik er nog bij?Mijn man en ik hebben al 2 lieve kindjes (7 en 5) en nu weer zwanger. In april had ik een miskraam op bijna 8 weken (na een goede echo maar ook bloedverlies), dus gelukkig mag ik komende donderdag al komen voor een 1e echo.  UD is 7 augustus, dus het blijft nog wel even spannend.X

[quote quote=10144914]Dag dames! Een vraagje, volgens mijn eigen berekening zou ik nu 7 weken zijn, nou zijn we net een echo wezen maken en het was erg klein, mijn eerste ongestelheidsdag was 30 okt Nou kan het zijn dat hij verkeerd lag, of ik ben nu 6 ipv 7 weken Hellup, het hartje klopte in ieder geval wel![/quote]Dat heb ik ook steeds, terwijl ik mijn eisprong voel. Het lijkt alsof mijn embryootjes "laat starten" ofzo. Dus ik word in het begin altijd (al 4x :/) een paar dgn teruggezet. Maar met 2 gezonde babies (nu beiden al op school), durf ik wel te zeggen dat het geen zorg hoeft te zijn.

Leuk dat we al met zo’n grote groep zijn!ik heb vandaag de vkgebeld en mag 14 januari langskomen..ben wel benieuwd naar jullie advies in het volgende:mijn eerste zwangerschap ben ik erg ziek geweest. Alleen tussen 4 en 5 maanden voelde ik me redelijk. Verder extreem misselijk, medicijnen ervoor etc. Ook vanaf halverwege een beklemde zenuw in Mn rug waardoor ik veel plat moest. Ik ben toen bijna mijn hele zwangerschap ziek thuis geweest.nu heb ik sinds begin november een nieuwe baan en mijn proeftijd loopt deze maand af. Ik twijfel om open kaart te spelen. Aan de ene kant ben ik het niet verplicht en wil ik het mijn werkgever pas vertellen als ik zeker ben dat het goed is. Aan de andere kant zou het voor mezelf niet goed voelen als ik het niet meld en weer zo veel ziek ben.. wat vinden jullie?

@BotenbotenWat leuk! Ik mag ook 14 Januari voor de eerste echo! Ik zou (als ik in jou positie stond) het nog niet aan mijn werkgever vertellen, waarom?, wie zegt dat deze zwangerschap hetzelfde zal verlopen? Misschien voel je je dit keer wel beter.. ik zou er gewoon mee wachten. Liefs.

Terug
Bovenaan