Hoi lieve dames,Ook ik mag me sinds afgelopen weekend aansluiten. Ik had sinds zaterdag 8 december al vage zwangerschapsklachten, maar dacht gewoon dat mijn menstruatie eraan zat te komen. Ik ben erg onregelmatig, dus weet nooit wanneer het komt. Na een paar dagen geen menstruatie, dus een vroege zwangerschapstest gedaan. Op woensdag werd deze heel licht positief, maar CB gaf 1-2 aan. Dus ik heb echt al heel vroeg gevoeld dat ik zwanger was. Op zondag dan eindelijk bevestiging dat ik toen 4 weken was, dus volgens eigen telling uitgerekend op 25 augustus! Dit is voor ons het tweede kindje, maar niet minder spannend - het voelt weer echt als de eerste keer! We willen het met nieuwjaar aan onze ouders gaan vertellen, ik zou dan 6 weken zijn. Onze eerste echo staat 15 januari gepland, ik ben dan 8 weken.@BoogschutterWaterman let op dat het wel kan zijn dat je bij de eerste echo het hartje nog niet kunt beluisteren... Met 6 weken een echo vind ik persoonlijk erg vroeg, zeker als het pas je eerste zwangerschap is. Meestal begint het hartje rond 7 weken te kloppen, maar natuurlijk zijn er ook al genoeg verhalen waar het hartje wel met 6 weken al klopte, hoor! Ik wil alleen zeggen dat je je niet meteen ongerust moet voelen als het nog niet zo is met die hele vroege echo, omdat het dan waarschijnlijk gewoon een paar dagen later komt