Uitgerekend augustus

Dames,Nog even een andere vraag, hebben jullie al nagedacht over de NIPTest? Gaan jullie dit doen? Ik heb mij er nog niet echt in verdiept, maar volgens mij kan je kiezen uit 2 mogelijkheden. Ben benieuwd wat jullie gaan doen. Ik ben er voor 90% zeker van dat ik het wel wil gaan doen, alleen nog niet welke van de 2. Ik merk aan mijzelf dat ik zekerheid wil? en nou is natuurlijk niks voor 100% uit te sluiten, maar als ik tot de 20 weken moet wachten terwijl de mogelijkheid er eerder is vind ik wel een dingentje.. Ik hoor graag van jullie! Fijne avond.Liefs.

Dank je kershje! Ja! Gezellig tegelijk haha. Die 10% is zeker fijn, al zegt dat nog wel dat het bij 1 op de 10 vrouwen misgaat. Dat vind ik dan weer hoog haha. Boogschutter. Klopt, was alleen gistermiddag en avond. Vandaag helemaal niks meer en verder wel wat steekjes en borsten savonds gevoeliger. Denk dat het niets zorgwekkends was. Geen contact gehad, ze had me toch wel die 3 dagen laten wachten omdat ik geen krampen had. Ben er in ieder geval zelf weer rustig over. Melissa, hoelaat heb jij de echo woensdag? Ik half 12 :) 

Hallo allemaal,Wat leuk om zoveel positieve verhalen te lezen! Even in het kort;Ik ben Siem, 25 jaar oud en zwanger van mijn eerste kindje. Ik ben nu 7 weken en 4 dagen. Mijn vriend is ietsje ouder, 43 en heeft al 2 kids uit een eerdere relatie.Half juli gestopt met de pil en op 8 december de eerste positieve test in handen!  Gelukkig niet super veel klachten, op de gevoelige borsten, vermoeidheid, af en toe misselijkheid en hoofdpijn na ;) 3 januari hebben we de eerste echo! Liefs Siem 

Kershje en Siem gefeliciteerd en leuk dat jullie mee kletsen...@citrus hoe gaat het nu met je?  Ik hoop dat je bloedverlies nog steeds  is gestopt!  Ik heb half 3 de echo want ik moet eerst werken.  Ik wordt er wel een beetje zenuwachtig van als ik er aan denk. Blijft weet spannend... ik hoop ook zo dat er bij jou een hartje klopt ?@boogschutter ik ga geen nipt doen. Bij mij is bij de vorige zwangerschap chromosoom 13 ontdekt. Dat is 1 vd chromosomen waar op getest wordt. Ik heb een hele verpestte zwangerschap gehad. Ik had de test gedaan voor de nevenbevindingen omdat mijn zwangerschap daarvoor mis was gegaan door een slechte placenta. Nooit aan die chromosomen gedacht waar ze op testen. Weet wel dat als je de test doet ook heel veel niet gezien kan worden aan afwijkingen en je pas een vruchtwaterpunctie mag doen vanaf 16 weken. Als je slecht nieuws krijgt en je moet het weg laten halen zit je zo in je 17de week. Dat is 3 weken voor de 20 weken echo.  Ik vertrouw niet meer op die test want die test is heel onbetrouwbaar als er wat aan de hand is. Wel heel betrouwbaar zeggen ze als het goed is. Maar dan nog zegt het niks dat je kind toch afwijkingen kan hebben die ze pas met 20 weken zien. Ik heb uiteindelijk een gezonde dochter gekregen ( wel met een hartafwijking maar die staat los van die chromosoom 13 ). Verdiep je goed in die test voordat je een besluit maakt.  Ik heb mijn zwangerschap van mijn dochter doorgezet ( advies gekregen om af te breken ) doordat ik vertrouwde op mij gevoel en de goede echo's. Ik wilde het niet geloven totdat het tegendeel bewezen was. Heel succes met een beslissing maken, het is heel persoonlijk en je moet doen wat goed voelt voor jou ?. Ik wil alleen meegeven dat er een keerzijde aan zit.

Hoi Siem, gefeliciteerd en welkom.Melissa, ja echt niks aan het handje :) alleen die zaterdag middag en avond en verder niks meer dus kwam door inspanning denk ik.  Voel me goed, iet wat onzeker en spannend natuurlijk, maar dagdroom er weer op los haha. 

Wij hebben er met de eerste ook voor gekozen om geen NIPT te doen, en ik denk dat we dat deze keer weer doen. Met de 20 weken echo zien ze zo ontzettend veel en bij ons zitten er over het algemeen geen rare dingen in de familie. Wij vertrouwen er graag op dat wij een gezond kindje krijgen :)

Kersje jaaaa wat leuk he ? Allemaal tegelijk!
Ik ben vandaag - naar eigen berekening - precies 6 weken. Fijn idee dat we nu de 7de week ingaan! De eerste echo hebben wij volgende week dinsdag, 8 januari. Dan zou ik dus 7 + 1 zijn (denk ik). Spannend he? Wanneer mag jij ?Happysiem, fijn wel he die matige klachten. Hier ook hoor! Nog geen moment misselijk geweest (fingers crossed!!) en wel slechte nachten en mn borsten gaan wel steeds meer zeer doen. Maar verder mag ik echt niet klagen.Oh en soms echt HONGER. Heb al een appelflap en een oliebol op HAHAHA! vandaag mag alles he...

Terug
Bovenaan