Uitgerekend augustus

Ok, even een beetje stress hier, kan iemand mij van tips voorzien?Mijn tijdelijke contract is afgelopen en niet verlengd, nu zit ik dus thuis en moet ik solliciteren. In mijn werk draai ik onregelmatige diensten van zo'n 14 uur per dag met (als ik geluk heb) 20 minuutjes pauze.Nu mag je als zwangere 10 uur werken met 2 uur pauze. Leuk, maar niet haalbaar. Moet ik nu bij een gesprek eerlijk zijn en zeggen dat ik 9 weken zwanger ben? Of gewoon mijn mond houden en beweren dat ik "gewoon dik" ben, wachten tot ik door de 3 maanden proefperiode ben en ze dan verrassen dat ik een half jaar zwanger ben? Wat zouden jullie doen?

Jamie, dankjewel. Fijn dat jij het ook had hihi. Nog iemand ? ?. Hoe voel je je nu? Qua misselijkheid.  Muffin, jeetje dat is even een andere wending. Waar zou jij je het prettigste bij voelen? Ik heb vaak genoeg gelezen dat bedrijven gewoon zwangere dames hebben aangenomen. Als jij ze kan bieden wat ze nodig hebben? Dan is die paar weken dat je met verlof bent, te overzien. Zelf zou ik mij er niet fijn bij voelen, alsof ik ze voor de gek gehouden heb, er zijn er ook zat die denken...Ik heb recht op de baan en ben ze niets verplicht! In beide gevallen doe je goed aan en sta je in je recht, nu nog bedenken waar jij je goed bij voelt en in jouw voordeel is. Qua gevoel dus. 

Hoi allemaal!  Ik ben nieuw hier, wij zijn in verwachting van ons 1e wondertje. Op 6 dec een positieve test gehad. Volgens mijn berekening ben ik nu 9+1 en op 9 augustus uitgerekend.Helaas de hele dag door misselijk en overgeven.. nu aan de gember capsules en wat een verademing. Kan gewoon het eten binnen houden! Wij hebben maandag 7 jan. Onze eerste echo. Spannend!   

Nooit gedacht dat ik me zou aanmelden op een forum maar op de een of andere manier vind ik het fijn dat er ongetwijfeld meer vrouwen zijn die ineens super onzeker worden over de zwangerschap.Het is de 3e keer maar dit gevoel had ik van te voren absoluut niet bedacht te krijgen.2e kerstdag positief getest, 2 jan voor het eerst in alle zwangerschap getuige van bruin bloed verlies. Heb de vk gebeld en ze reageerde heel rustig dat het heel veel voorkomt en zolang er geen grote krampen ontstaan en bruin bloed geen helder rood wordt is het onschuldig. Maar ik kan het zo slecht loslaten. Elke dag heb ik het tot nu toe gehad. Ik vind het lastig om blij te zijn en op de een of andere manier mijn lichaam te vertrouwen ofzo. Ik ben er nogal van in de war.De echo duurt nog bijna 3 weken en je kan dus eigenlijk niets anders dan maar afwachten.Herkenbaar??

Muffinindeoven, wellicht dat ik je ook een beetje gerust kan stellen.. Ik was hoogzwanger (lees 36 weken zwanger) toen ik solliciteerde bij mijn huidige bazin. Ik kon natuurlijk door de naderende bevalling pas 3 maanden later op zn vroegst starten met werken, maar toch aangenomen! Uiteindelijk nog een tweede gesprek gehad op maandag (toen 37 weken en het weekend ervoor met weeën in het ziekenhuis gelegen) en de zondag erop ben ik bevallen ?. Dus dat was echt kort dag allemaal! Een goede werkgever kijkt niet naar je buik, maar wat voor een aanvulling je bent voor zijn team. Je bent in eerste instantie niet verplicht om te vermelden dat je zwanger bent, maar natuurlijk wel zo eerlijk. Je mag niet afgewezen worden op het feit dat je zwanger bent, want dat is discriminatie en dan kun je ze aanklagen. Wat je zou kunnen doen is het pas bij het tweede gesprek vertellen, als er al een een positief gesprek is geweest.gebruiker, ik kan helaas niet zeggen dat het bruinverlies herken is, maar heb wel van meer vrouwen gehoord dat zij hier ook last van hebben (gehad). En daar was uiteindelijk niks aan de hand. Zolang het niet doorzet, zit je denk ik nog gewoon goed!

Hier heel erg onzeker geweest over bloedverlies, geen "bruin" maar helder rood met propjes en krampen.En idd overal lees en hoor je bruin is niet erg, helder rood en krampen wel. Vlk doet heel nonchalant erover maar is voor mij de 7e zwangerschap,  en ik heb nog geen kinderen......dus hier juist over alles super onzeker.  Uiteindelijk blijkt tot op heden alles goed te gaan met ons kleine bliepje. Bij mij was het waarschijnlijk kleine haarscheurtjes in de baarmoedermond (?) Die door de zwangerschap beter doorbloed is. Ik ben uiteindelijk voor een pretecho gegaan bij een andere vlk praktijk,  deze dame stelde me erg gerust en was wel serieus aan het luisteren en meedenken. 

Wat duurt het lang dat wachten hé Agnes! Wat heftig wat je vader betreft.... gelukkig kun je het nog delen met hem ? heel veel plezier... en handig dat je dan gelijk de hele familie ook hebt ?Hin leef je nog na die borrel?  Ik had de hele buurt met oudjaarsdag pff. Van 10.00-3.00 ik dacht wat heb ik nu gedaan haha gezellig maar vermoeiend. Jij moet ook al zo lang wachten... ik denk niet dat ik dat vol had gehouden hoor ?Gefeliciteert gebruiker en welkom. Citrus ik heb niet wat jij heb maar ik heb het wel met zachte steekjes. Gelukkig hoort het erbij ?

Ah fijn Melissa, de dag door zijn het heel soms wat lichte steekjes nu ja. Wat Jamie zegt... Ga er maar vanuit dat het allemaal "normaal" is. Gebruiker, is het een idee om toch weer te bellen? Desnoods elke dag. Erbij zeggen dat je je zo ontzettend zorgen maakt en nergens anders meer aan kunt denken. De stress is ook niet fijn. Je kan sowieso anders googlen op een echo praktijk bij jou in de buurt. Hier kost een gewone echo (buiten vk om) zo'n 25 euro. Miss is dat een idee als ze je niet vragen om langs te komen? Dik het desnoods aan bij jw vk. Ik hoor zelden dat ze er niets mee doen. Even een echo en klaar?  

Terug
Bovenaan