Uitgerekend augustus

@melissa derky & @temp gefeliciteerd!

@mathilde zo een koffertje is echt een super leuke manier om het te vertellen, ik had hem nog niet eerder gehoord. 
Ik vond het ook heel leuk om te vertellen, maar was ook zenuwachtig, ik voelde mijn hartslag in mijn keel, haha. De reacties waren ook zo leuk. Het maakte het voor mij ook wat “echter” op een of andere manier. Omdat ik het nu nog zo onwerkelijk vind. 
Ik ben net over de 7 weken als ik de eerste afspraak bij de verloskundige heb. Ik ben benieuwd wat ze morgen bij jou zeggen, ik hoop dat je voor de feestdagen terecht kan! 

@elllllllll gefeliciteerd! Is het je eerste zwangerschap? 
Ik vind het ook spannend, maar probeer het inderdaad van me af te zetten. 
Zeker met feestjes en de aankomende feestdagen is het lastig om geheim te houden ja. Wanneer wil je het gaan vertellen? 

Hebben jullie al een dekkende verzekering? Ik ben mij nu aan het verdiepen. 
Als iemand nog tips heeft dan hoor ik het graag! 

@Mxxx ja inderdaad! Het is voor alle grootouders ook het eerste kleinkind, dus denk dat er wel wat emoties zullen zijn :) Na de eerste echo willen we het aan de rest van de dichte familie vertellen (ouders/broers) en de beste vrienden, de rest volgt na de tweede echo. Een goeie vriendin van me had onlangs een mk na 10 weken en het maakt me terug wat meer onzeker om aan zoveel mensen het nieuws reeds te vertellen... Jammer wel dat we net met de hele familie zullen samenzijn wanneer het nog een paar weken te vroeg is. Gelukkig heb ik mijn man reeds goeie richtlijnen meegegeven om me subtiel te coveren met drank en eten ;-)

Ja Mathilde ik ben 4 weken zwanger. Eerste menstruatiedag vorige maand was 29 oktober. 
ELLLLL ook gefeliciteerd met de positieve test ! 

Elllll Gefeliciteerd! Heel lastig om het geheim te moeten houden! Maar zo te zien lukt dat aardig met de etentjes ect. 
Mxxx Ik heb tijdens mijn nachtdiensten tijd genoeg om leuke ideeën op te doen qua vertellen, kwam dit tegen op een forum. Heel leuk idee, kosten vallen ook nog best mee. 
Mij lijkt het vertellen ook best spannend, maar ook super leuk! Fijn dat je het nu met meerdere kunt delen. 
Wat fijn dat je met 7 weken al terecht mag. Wil je het daarna ook gaan vertellen (aan de rest) of wacht je nog langer? Ik wacht straks het telefoontje even af, qua datum. Als het pas in het nieuwe jaar kan, overweeg ik wel om eerder een echo te doen in een echocentrum op eigen kosten. Puur voor de geruststelling dat het goed zit. Mooi meegenomen is dat ik mijn ouders het dan ook kan vertellen :) 
Temp Ik stap over naar cz. Ik pak denk ik vanaf januari de basisverzekering en op het moment van uitgerekende datum (iets eerder) of wanneer ik fysio nodig heb, pak ik aanvullend gezinnen erbij. Bij cz mag je dan tussentijds (geloof 1x per jaar) je verzekering aanpassen. 

Oooh ik zie hele leuke manieren voorbij komen om het te vertellen! Snap als je het idd nog even voor je wil houden maar met dec lijkt me dat zo lastig!! Wijntje hier, kaasje daar..... :)
Wij vertellen het onze directe omgeving gelijk. Veel mensen waren op de hoogte van ons traject in het zkh dus er wordt veel naar gevraagd ;)

@temp wij moeten ook nog kijken naar de verzekering.. pff er moet zo veel gebeuren! (En door mn hormonen moet het ook NU gebeuren.... heb nog 7,5 maand :D)

@Mathilde oh, CZ ga ik dan ook nog eens naar kijken. Klinkt wel goed dat je ergens in de loop van het jaar kunt aanpassen!

En.... hebben jullie al eerste spulletjes gekocht? ;) (durf zelf nog niet...)

Net naar de verloskundige gebeld. Ik heb 20 december intake en echo! Heel blij dat het nog voor de feestdagen kan :) 
Lilola Af en toe denk ik ook dat ik het maar gewoon vertel i.p.v. zo moeilijk doen om het in deze maand te verbergen. Maar aan de andere kant is het ook wel een uitdaging. En gewoon glashard ontkennen als ze vermoedens krijgen haha. 
CZ is volgens mij wel aan de dure kant, ik krijg korting vanuit werk van vriend, scheelt dus wel iets. En misschien dat je 1x in het jaar kunt veranderen, dat je dan totaal gezien minder geld kwijt bent. Dekking is wel goed! 
Nog niks gekocht maar ik zou wel heel graag iets willen kopen :), al is het maar vast een speentje haha. Ik heb wel wat rompertjes besteld die ik wil geven als we het vertellen, maar die heb ik nog niet binnen helaas. 

Terug
Bovenaan