Uitgerekend december 2021

@mirjam Oh sorry ik dacht dat je vandaag al ballonnetje zou krijgen. Ik gun het je om niet meer te hoeven wachten! Ja ik heb vanmiddag de wortelkanaal behandeling, 2 weken kiespijn gehad. Ben blij als dat achter de rug is en ik hopelijk snel weer normaal kan eten en drinken. Ook pech voor jou zeg, nog een kies laten trekken zelfs, brrr. Nou hopelijk komen we beide vandaag goed door en zijn de kindjes er ook snel! 

Fijn om hier ook wat herkenning te lezen! Nora is nu 2 weken oud en wil overdag ook bijna alleen maar bij ons liggen. Ik geef borstvoeding en vind het best pittig. Lange voedingen snachts van soms 1,5 uur en daardoor ben ik eigenlijk de hele dag moe. Wist dat dat er bij hoorde, maar nu je er in zit.. haha..
mijn man gaat overmorgen weer werken, vind het best spannend om dan hele dag alleen te zijn. Hoe is dat voor jullie?
slapen jullie overdag nog wat bij? 
En het is idd maar een fase! Dus probeer er ook echt van te genieten als ze zo lekker op me ligt ?

@jl ik krijg woensdag ballonnetje en donderdag is de dag. Kan nu echt af gaan tellen of het moet nog spontaan komen. Ja me kies doen ze moeilijk over moet eig ook wortelkanaalbehandeling maar bij speciale tandarts. Ik heb nu antibiotica en heb besloten hem er na de bevalling eruit te laten trekken. Omdat de kosten zo hoog oplopen. Lekker hè zo eind van je zwangerschap erbij.

@emma-vb ja ik ben dus snachts ook echt 1,5u bezig met voeden en weer in slaap krijgen. Vannacht was ik het beu en heb ik keer fles gegeven met afgekolfde melk. Ging 10x sneller! Ik denk dat ik dat gewoon 1x per nacht blijf doen, kan me niet voorstellen dat het op deze manier problemen gaat geven met de bv ivm tepel/speen verwarring. Ik ben toevallig vandaag voor het eerst alleen geweest. Je doet naast voeden, verschonen en baby troosten maar weinig ;) Gelukkig heb ik een hele lieve zus die smiddags kon oppassen zodat ik even dutje kon gaan doen..

@mirjamvd veel succes woensdag en donderdag! Gaat het deze week eindelijk gebeuren. En dan iig niet met kerst, is wel leuker denk ik..

Emma mijn vriend is ook alweer begonnen met werken. Wel pittig hoor, de eerste 2 dagen had ze net regeldagen dus dat was wel heftig. Even douchen en een boterham smeren voelt dan echt als luxe haha

Ik wil zo snel mogelijk ook wat voedingen vervangen voor de fles. Je kunt borst en flesvoeding combineren dus wil iig de middagvoeding uit de fles gaan geven zodat ik smiddags wat meer lucht heb en ruimte voor andere dingen.Je kunt dit dus afbouwen dat je borsten eraan gewend zijn dat ze een voeding overslaan dus wil dit graag proberen ? ik kolf nu bijna elke ochtend na de ochtenvoeding dus heb al een klein voorraadje in de vriezer.
We hebben haar de eerste week bij moeten voeden met kunstvoeding dus ze is wel al wat gewend met drinken uit een flesje. En vind kunstvoeding ook helemaal oke om dat te geven, mocht ik geen gekolfde melk op voorraad hebben liggen!

Ik doe elke dag een dutje zodra dit lukt. Ben nog steeds heel moe en als er een pittige nacht tussen zit dan heb ik die dutjes overdag nog echt wel nodig hoor ☺️

Hee Emma en Nicole, ik gaf eerst ook zulke lange voedingen maar heb vorige week het advies gekregen van het consultatiebureau om dat echt in te korten. De baby moet leren effectief drinken. Ik doe nu 15min ene kant en dan nog 5 max 10 minuten aan de andere kant. Hij pikte het meteen en had ook geen extra honger! Scheelt zo veel tijd en slaap??

Ik kolf nog niet, maar wil dat over paar weken wel gaan doen zodat ik ook een keertje langer dan 1,5 a 2 uur de deur uit kan. Weet alleen niet zo goed waar te beginnen. Helaas zit het gewenste wijntje met kerst er dus ook nog niet in ?

Myrth, Jessie en Nicole, wat super fijn om jullie ervaringen te lezen. We worstelen met hetzelfde ?. Vannacht weer 2 uur gedaan over voeden en dr in slaap te krijgen... ze valt gewoon in slaap steeds tijdens het drinken.. of laat tepel los na 8 minuten eerste borst. Vorige week dronk ze snachts echt wel beter. Aan een stuk. Jessie, hoe heb Je dat gedaan dan? hoe zorg jij er voor dat hij dan ook echt blijft drinken? Ik heb vanmorgen wel al gemerkt dat ik als ze wil loslaten gewoon wat mee beweeg dan drinkt ze weer verder. Overdag voedingen gaan trouwens wel sneller.  En ik wil denk ik ook gaan kolven. Zodat ik evt snachts flesje zou kunnen geven. Morgen met m'n ervaren zus even plannetje voor maken. 

@nicolevds dankjewel, This wel gek hoor dat je er op kan voor bereiden. Het huis is straks extra opgeruimd en je kan jezelf nog extra mooi maken. Ja ben zo blij dat nog voor de kerst kon. Kan niet meer wachten.

Terug
Bovenaan