Uitgerekend februari 2020

Ik zie er enorm tegenop om het straks op het werk te vertellen.. ik werk in de zorg en in een klein zelfsturend team. Heb daar gesolliciteerd toen ik in mn zwangerschapsverlof zat met mn dochter dus dat was vrij lullig naar mn vorige werkgever maar het team waar ik nu in werk zit al met onderbezetting en mn contract loopt dus af in mn verlof.. nu gaat het werk hier verder prima en zijn er geen klachten maar het komt niet handig uit dat ik nu zwanger ben.. omdat het een zelfsturend team is voel ik dus ook veel verantwoordelijkheid voor het team en de diensten etc.. 

susannaaaa: snap dat je, je hier zorgen over maakt! Maar ja, je kan er zo weinig aan doen.. probeer positief te denken.

meer mensen last van dat ze het ene moment zoveel energie hebben en t andere moment dood en dood moe?? Heb maar 6uur slaap gehad.. en normaal zal ik dan doodmoe zijn nu sinds ik zwanger ben heb ik daar geen problemen mee.. barst dan van de energie! Dat gaat goed tot in de avond.. ben dan opeens dood moe & heb nergens zin in.. wil dan t liefst me bed in en slapen! Heb t gevoel nu ook maar bang als ik nu in slaap val ik vannacht niet in slaap kan komen.. iemand tips?? 

Ik zeg niet dat jij perse een onregelmatige cyclus hebt of belachelijk lang. Maar er zit wel een verschil tussen een cyclus van 28 dagen of 35. Maar maakt niet uit. Het is toch redelijk gissen tot je een echo hebt gehad. 

Susannaa ik snap wel hoe je in je gevoel zit. Ik heb zelf ook diverse jaren in een zelfsturend team in de zorg gewerkt. Maar als in je een tip mag geven. Probeer 't probleem qua diensten niet op jezelf te betrekken. Geniet juist van je zwangerschap. De diensten worden links of rechtsom toch uiteindelijk wel opgelost. En dit keer ben jij het niet die dat moet doen maar een van de collega's. En daarnaast hebben ze nog een aantal maanden de tijd voor om er omheen te plannen en ben je weer voor de zomer terug.

Waarschijnlijk zijn je collega's alleen maar blij voor je ❤️ weet je al wanneer je het gaat vertellen? 

[quote quote=10213786]susannaaaa: snap dat je, je hier zorgen over maakt! Maar ja, je kan er zo weinig aan doen.. probeer positief te denken. meer mensen last van dat ze het ene moment zoveel energie hebben en t andere moment dood en dood moe?? Heb maar 6uur slaap gehad.. en normaal zal ik dan doodmoe zijn nu sinds ik zwanger ben heb ik daar geen problemen mee.. barst dan van de energie! Dat gaat goed tot in de avond.. ben dan opeens dood moe & heb nergens zin in.. wil dan t liefst me bed in en slapen! Heb t gevoel nu ook maar bang als ik nu in slaap val ik vannacht niet in slaap kan komen.. iemand tips??[/quote]
Ja heb ik ook hoor. En als ik in bed lig dan heb ik het al gauw stikheet en kan ik niet slapen.. maar idd ene moment veel meer en op andere moment niet

[quote quote=10213829]
Susannaa ik snap wel hoe je in je gevoel zit. Ik heb zelf ook diverse jaren in een zelfsturend team in de zorg gewerkt. Maar als in je een tip mag geven. Probeer ’t probleem qua diensten niet op jezelf te betrekken. Geniet juist van je zwangerschap. De diensten worden links of rechtsom toch uiteindelijk wel opgelost. En dit keer ben jij het niet die dat moet doen maar een van de collega’s. En daarnaast hebben ze nog een aantal maanden de tijd voor om er omheen te plannen en ben je weer voor de zomer terug.

Waarschijnlijk zijn je collega’s alleen maar blij voor je weet je al wanneer je het gaat vertellen?
[/quote]
Dat is waarschijnlijk ook wel zo. Maar ik kan goed piekeren dus het blijft wel een dingetje! Maar het is iig een heel fijn team met allemaal leuke collega’s dus het zal uiteindelijk wel goed komen inderdaad.
Ik ga het denk ik na de eerste echo vertellen. Ook omdat ik clienten heb die chemo’s krijgen en dan moet je er toch wel een beetje mee oppassen

Susannaaaa: ja ik heb dus al 4 dagen achter elkaar anders geslapen.. eerste nacht was pas tussen 04:30 / 05:00 in slaap gevallen, 2e nacht rond half 12 in slaap gevallen en 6 uur weer wakker, 3e nacht was weer zoals de eerste en de 4e nacht was weer zoals de 2e.. dus ben benieuwd wat me deze nacht gaat brengen.. heb opeens mega veel pijn in me lage rug.. echt zo een pijn die ik ook had als ik ongesteld moest worden of was.. 
Wat ik me ook afvraag.. zijn er meerdere vrouwen/meiden die nog helemaal geen last hebben van hun borsten? Zie alleen dat die pukkeltjes (zo noem ik ze altijd) op me tepels wat groter zijn geworden en zijn er ook wat meer dan eerst.. verder nog helemaal geen pijn.. ook volgens mij nog niet groter.. en hoor zoveel van ja daar merkte ik het als eerst aan dat ik zwanger was omdat ze opeens groter waren en pijn deden.. hahaha heel stom dus maar twijfel gewoon aan me eigen lichaam en zit steeds in me hoofd waarom heb ik dat niet?!

[quote quote=10213866]Susannaaaa: ja ik heb dus al 4 dagen achter elkaar anders geslapen.. eerste nacht was pas tussen 04:30 / 05:00 in slaap gevallen, 2e nacht rond half 12 in slaap gevallen en 6 uur weer wakker, 3e nacht was weer zoals de eerste en de 4e nacht was weer zoals de 2e.. dus ben benieuwd wat me deze nacht gaat brengen.. heb opeens mega veel pijn in me lage rug.. echt zo een pijn die ik ook had als ik ongesteld moest worden of was.. Wat ik me ook afvraag.. zijn er meerdere vrouwen/meiden die nog helemaal geen last hebben van hun borsten? Zie alleen dat die pukkeltjes (zo noem ik ze altijd) op me tepels wat groter zijn geworden en zijn er ook wat meer dan eerst.. verder nog helemaal geen pijn.. ook volgens mij nog niet groter.. en hoor zoveel van ja daar merkte ik het als eerst aan dat ik zwanger was omdat ze opeens groter waren en pijn deden.. hahaha heel stom dus maar twijfel gewoon aan me eigen lichaam en zit steeds in me hoofd waarom heb ik dat niet?![/quote]
Ik voel ze nu ook pas sinds een paar dagen. Ben nu 5+3.. bij mn dochter had ik 10 dagen voor mn NOD al last van hele zere borsten.. echt van binnenuit. Maar het is voor iedereen en elke zwangerschap anders! 

Terug
Bovenaan