Uitgerekend in December 2016!

Dag Meiden,

Ik heb gisteren een flinke bloeding gehad daarna alleen een klein beetje bruine afscheiding, verder geen krampen etc. Donderdag een echo ben super bang dat het weer mis is. Vandaag off. 6 weken heeft iemand dit ook meegemaakt?

Hallo allemaal!

Ik ben nieuw hier op het forum.

Sinds dinsdag 12 april een vaag streepje op de test. De 13e samen met mijn vriend een clearblue gedaan en er stond overduidelijk zwanger.  Afgelopen maandag toch nog een test gedaan, zwanger.

3 maart mn pil menstruatie nog gehad, maar volgens de kraamverzorgster aan de telefoon zou ik nu toch 6/7 weken zwanger zijn. Super spannend allemaal, maar moeten nog wachten tot 12 mei voor de eerste echo en afspraak bij de verloskundige.

Hoe komen jullie die eerste weken door zonder jezelf gek te maken?

Hallo allemaal,

Welkom voor de nieuwe mensen die zich nog steeds weer aansluiten, leuk! En uiteraard ook van harte gefeliciteerd!

Zo te lezen zijn er toch al wat die beroerde dagen/weken gehad hebben, vervelend! Gelukkig zelf nog weinig hinderlijke kwaaltjes. Ben wel vaak 's morgens vroeg wakker, 's avonds heel moe, heb tegen etenstijd heel erge trek en voel me sommige momenten alsof ik net een week heel ziek op bed heb gelegen. Maar over het algemeen prima te doen en niets te klagen.

20 mei pas voor de eerste keer naar de verloskundige, dus duurt even. Zijn er speciale redenen waarom sommigen al een echo gehad hebben of ook al op korte termijn een tweede gepland hebben staan? Ik dacht dat je meestal tussen 10 en 12 weken voor het eerst een echo krijgt?

Over of het allemaal wel goed gaat, maak ik me niet zo'n zorgen, zo lang ik geen bloed verlies, ga ik er vanuit dat het goed zit. Licht roze/rood heb ik regelmatig bij afvegen na gemeenschap, maar niets verontrustend.

Zijn jullie ook al namen aan het bedenken? Haha, vast heel voorbarig, maar wij wel :)

@KrisH, Poeh wat spannend zeg! Ik heb hier geen ervaring mee,  maar kan me voorstellen dat je er flink van schrikt. Hopelijk kan de echo je gerust stellen.

Bij mij hebben de kwalen flink toegeslagen, ik slaap slecht,  ben continu misselijk,  buikpijn en erg huilerig. Ik ben zo teleurgesteld,  had altijd het idee dat je continu op een roze wolk zit als je zwanger bent,  maar ik vind er niks aan. Waarschijnlijk wel als je het kindje gaat voelen en je minder beroerd voelt,  maar ik weet echt niet hoe ik deze weken door ga komen met werk enzo. Serieus,  hoe doet iedereen dat, gewoon doorwerken en met vrienden afspreken enzo?

Beetje negatief verhaal,  sorry,  ik zie enorm uit naar mijn kindje, maar deze eerste weken zwanger zijn... Bah...

Goedemorgen Dames,

Ik ben ook nieuw hier. Donderdag 14 april 2 positieve zwangerschaps testen gedaan. Ik had 10 april ongesteld moeten worden. Op 10 mei mijn eerste afspraak bij de verloskundige. Op 18 mei de eerste echo. Waarschijnlijk een vroege echo, omdat we in week 10 op vakantie zijn. Vind het wel heel spannend allemaal. Ik lees met veel nieuwsgierigheid al jullie verhalen. Gefeliciteerd allemaal :)

Hoi meiden,

leuk om al jullie verhalen te lezen. Ik heb gister voor het eerst positief getest, na het gebruik van clomid en pregnyl.

Ik ben heel blij maar tegelijk ook een beetje bang, voor een miskraam.

Ik voel nog helemaal niks.. Maar ben dan ook nog erg vroeg. Ik heb pas 31 mei mijn eerste echo bij de gynaecoloog. Hoe moet ik oooooooooooit deze weken doorkomen, hahha. Naar eigen berekening ben ik de laatste week van december uitgerekend.

Groetjes

Super spannend allemaal om jullie verhalen te lezen!

Ik merk ook dat ik (geen ochtend mens normaal bezien) vroeg wakker ben en op kans staan maar s avonds eigenlijk instort.

Van echte ochtend misselijkheid geen sprake. Ik voel wel dat ik niet super veel honger heb maar eten en drinken blijven er prima in. Merk wel dat ik om de paar uur wat moet eten, omdat ik anders ga twijfelen of ik nu misselijk ben of honger heb.
Bij het avondeten ook echt heel erge honger, dat gaat tot nu toe veel beter dan brood of de ochtendmaaltijd.

Wel heb ik veel last van krampen en pijn in mijn onderrug. Niet continu gelukkig, zo lang ik bezig ben en afleiding heb nergens last van. Maar zo een dag vrij ben ik er eigenlijk continu mee bezig.

Er zijn al een aantal mensen die we het vertelt hebben. Zoals mijn oma de dag van de positieve test, helaas zullen we nooit weten of ze mij gehoord heeft maar op het moment dat mijn vriend het ziekenhuis binnenkwam en bij mij was overleed mijn oma in het bijzijn van ons allen. Een mooie herinnering en gedachte die mij troost dat ik het haar toch maar mooi heb vertelt en dat ze gewacht heeft tot mijn vriend bij mij was. Zij zal er voor zorgen dat het goed komt, die gedachte troost mij nu.

Mijn ouders en schoon ouders weten het ook, dit vanwege alle komende familie weekenden, en stel dat er iets mis gaat, weten zij er van en kunnen ze ons steunen.

Fijn dat zulke forums bestaan!
Zodat je je toch niet alleen voelt met je kwaaltjes of zorgen.

Groetjes!

@KrisH: geen ervaring mee, lijkt mij schrikken, gelukkig heb je morgen de echo. Succes!

@Lien: wat een opluchting dat jij dit ook hebt, ik dacht al, ben ik de enige? maar ik heb dus hetzelfde hoor, niks roze wolk nog en valt veel zwaarder dan gedacht. En de gedachte dat je nog al die weken zo moet leven vooral met werk en vrienden (omdat je dus nog niets kan zeggen). Nee, ik kan het helemaal indenken hoor! Maar positief blijven denken en wie weet duurt het helemaal niet meer zo lang voordat dat je je beter voelt. Ik voel me nu ook al een stuk beter en minder misselijk. Je zou moeten proberen gewoon normaal te doen (maar dat is soms echt heel lastig... I know) wanneer heb je de eerste echo staan? Kan je aftellen!

@Lisa vdvk: ik weet al jaren welke naam ik wil voor een jongetje, dus helemaal te begrijpen toch :) Mijn vriend denkt dat het een meisje wordt, dus we zijn ook al wel bezig met namen verzinnen. Ik wil overigens niet weten of het een jongen of een meisje wordt, het lijkt mij gewoon leuk om de hele zwangerschap erover te speculeren. Wie heeft dit nog meer?

@nieuwe dames: gefeliciteerd en gezellig dat jullie ook mee 'kletsen'

Terug
Bovenaan