Uitgerekend in December 2016!

Wij willen het ook pas na 12 weken vertellen. Ik misschien wel na 20 weken, maar denk niet dat ik dat volhoud.

Ik hoor vaak blaasontsteking en antibiotica als smoes. Verklaart meteen het veel plassen.

Hoi meiden,

even een berichtje vanuit mijn nachtdienst.. Ik werk in een verpleeghuis en ben toch al snel bang dat ik verkeerde dingen doe, wat slecht kan zijn. Net als nachtdienst, weet niet of het kwaad kan in de eerste 12 weken?

Hoe is het verder met jullie? Ik heb nog helemaal niet echt last van kwaaltjes. Merk wel dat ik, met name op mijn werk, de vieze geurtjes nog viezer vind haha. Ook heb ik af en toe wat steekjes in mijn onderbuik, maar dat is het dan ook.

Ik heb sommige mensen wel al verteld dat ik zwanger ben. Zij wisten dat we al even bezig waren en leefde de hele tijd erg mee. Ik heb het de mensen verteld die ik het ook zou vertellen wanneer ik alsnog een miskraam zou krijgen. Maar daar gaan we niet vanuit.

Ik heb mijn ouders een kinder voorleesboekje gegeven met daarom een briefje: "lieve opa en oma, begin maar vast met oefenen. Want eind december kom ik graag naar jullie luisteren." Ze werden beide erg emotioneel haha.

@r1988 en @tiggy ik ben, naar eigen berekening, de 27e uitgerekend. Dus zit ook een beetje rond de zelfde weken haha.

9 mei naar de gyn voor een echo. Ben erg benieuwd of het er 1 of 2 zijn! Haha

groetjess

@dionnevl, ik vind het ook spannend om te vertellen en voor mij te houden.. afgelopen nacht de eerste nacht dat ik het wist... weinig geslapen en er veel mee bezig geweest. Ik werk zelf ook in de zorg. na de 12 weken mag je de nachtdienst weigeren.  je hebt dan wel vroeg een echo. Ik ga vandaag bellen. ik ga vanmiddag wel het boekje halen van 9 maanden dagboek. Ik ben ook benieuwd of het er twee zijn.. ik ben zelf tweeling en mijn moeder ook en twee eiig, dus erfelijk...hihi

@Dionnevl, ik ben zelf verpleegkundige in het ziekenhuis, ook ik heb het aan een aantal collega's vertelt. Ook omdat ik op een zeer hectische afdeling werk waar het eigenlijk altijd heel erg druk is, ik door mijn emoties soms ineens erg kwaad kan zijn ofzo. :p
Van de week nog een zeer agressieve patient, vond ik toch wel eng, bang dat ze ging slaan en schoppen op mij. Dus daar pas ik goed voor op.

Nachtdiensten mag je ip gewoon blijven werken, alleen het is niet verplicht! Dus je mag bij je leidinggevende aangeven dat je geen nachtdiensten meer wilt. Ik merk dag avonddiensten al een drama zijn, omdat ik juist s avonds instort en s ochtends al super vroeg wakker ben.

@r1988 ik sliep ook slecht, de eerste 3 nachten ofzo. Daarna ging het wel beter. Ik had 2 weken terug een follikel meting waarbij 2 eitjes te zien waren. Dus ben benieuwd of zo ook beide bevrucht zijn. Leuk dat je ook 9 mei je eerste echo heb! Nog 2 weekjes wachten in spanning, ik tel al af haha. Ik heb ook dat 9 maanden dagboekje gekocht, heel leuk.

@kirsten deVries wel slim dat je het sommige collegas al hebt verteld, ik vertel het donderdag aan mijn teamcoach! Bij ons zijn de avonden erg zwaar en sta je er alleen voor. Dat wil ik liever niet. En ook ik ben vroeg wakker 's morgens nu en 's avonds moe. Na 12 weken hoef je toch ook geen onregelmatige diensten te werken ? Ik wil ook geen nachtdiensten meer na de 12e week.

Wat super leuk dionnevl. Dan hebben we dezelfde dag! Spannend he! Het zou heel leuk zijn een tweeling wel zwaar! Wanneer wil jij het je ouders vertellen? Volgens mij hoef je geen nacht meer te werken. Zou je na moeten kijken. Leuk hè dat boek! Super spannend vind ik het:$

Ah bah, toch echt overgegeven vandaag. Alleen een kwartiertje nadat ik m'n foliumzuur heb geslikt.. Zou dat erg zijn en zou ik een extra moeten nemen dan maar?  Of zou een keer half missen niet zo erg zijn?

hier ook nachtdiensten, maar ik draai die nu al niet meer omdat ik die niet trek en er net een nieuwe was aangenomen die juist graag nachten wilde doen. Prima!

Terug
Bovenaan