Uitgerekend in December 2016!

Welkom nieuwe meiden!

@KrisH wat fijn dat jullie alsnog een kloppend hartje hebben gezien! Wat zal het een lange week voor jullie geweest zijn!

Net is er een mw. Bij mij langs geweest voor moeders voor moeders. Ondanks ik nog erg vroeg zwanger ben mag ik vanaf zaterdag beginnen met urine opvangen. Tot en met week 16. Ook kreeg ik er nog leuk kadootje bij. Fijn dat je toch zo andere vrouwen kan helpen.

Ik heb overigens nog steeds geen klachten/kwaaltjes, daar maar ik me soms ook wel wat zorgen over. Maar misschien moet ik hier juist blij mee zijn.

<p style="text-align: left;">@Dionnevl, ik snap dat je je soms zorgen maakt dat je verder geen kwaaltjes. Ik heb eigenlijk ook alleen maar zere borsten en een beetje zere onderrug. Soms heb ik ook wel beetje idee klopt het allemaal wel (letterlijk en figuurlijk). Even nog 11 nachtjes slapen en dan weten we het.</p>
<p style="text-align: left;">Wij hebben behalve mijn zus en zwager (zijn eigenlijk meer vrienden) niemand nog iets verteld.  Wij komen beide uit een groot gezin.  In totaal 12 broers en zussen met allemaal aanhang...  Worden dus aardig wat afspraakjes maken. Eigenlijk willen we wachten tot de 12 weken, misschien ouders ietsje eerder.</p>
<p style="text-align: left;">Hoop dat de rest van jullie niet heel erg ziek zijn de eerste weken,  al lees ik wel verschillende vervelende ervaringen.  Voor die meiden; heel veel sterkte!!! Ik hoop dat jullie allemaal beetje genieten van het idee dat er een kindje in je groeit (moet zelf ook nog even in de genietmodus komen

Voor alle nieuwe dames gefeliciteerd!  @ dionnevl ik heb ook nog geen last van kwaaltjes. Ben er wel blij mee eigenlijk.. het kan altijd nog komen natuurlijk!  Ik hoop dat de misselijkheid uitblijft:) wij vertellen het onze ouders als we iets neer als 9 weken zijn voor vertrek van vakantie Ivm omboeken en niemand weet het.  We zijn al aan het bedenken hoe we het gaan vertellen.. genoeg ideeën, maar wel lastog.

Gefeliciteerd iedereen!

24 december uitgerekend van mijn tweede. Een kerstkind! Eerste echo moet nog komen dus ik probeer niet te enthousiast te zijn, zowel vanwege datum en vanwege ervaringen vriendinnen bij tweede zwangerschap die misging.

Nu op vakantie en de kwaaltjes zijn er al volop. Vooral kou (ondanks redelijk zonnig weer) en heel veel misselijkheid. Niet ideaal op een autovakantie langs bergweggetjes...

De kwaaltjes zijn er nu veel eerder dan bij de eerste! Anderen hier ook ervaring mee? Is het dan ook eerder weg (duimen!) of duurt het juist langer (afkloppen)?

Groetjes!

Symptomen stopten plotseling van de ene dag op de andere. Dus maar een extra echo gedaan, en een mooi hartje zien kloppen. Toch maak ik me wel zorgen. Zwangerschap voelt totaal anders aan als de eerste. Zijn er andere moeders die de combinatie test laten doen?

Hey meiden,

vraagje! Ik heb ontzettend last van obstipatie. Ik eet al veel fruit, vezels, drink veel water. Helpt niet. Nu vraag ik me af of ik gewoon iets van laxeertabletjes kan nemen eenmalig of weten jullie andere oplossingen. Kan nu niet meer bellen naar de dokter.

groetjes

Hoi Dionnevl,

Ik heb hier ook heel erg veel last van gehad zo'n 2 weken ongeveer en sinds vandaag is het opeens over.. De ha zei dat dit erbij hoort en dat je veel vezels moet eten en mij werd zelfs peren aanbevolen! Dus ik ben dat sinds vandaag gaan doen en het werkt! laxeertabletten wordt afgeraden heb ik gelezen dus daar zou ik niet mee beginnen. Misschien een kopje koffie? :)

Sterkte ermee!

Groetjes

Hoi Dionnevl,

Ik heb er normaal ook veel last van (heeft niets met de zwangerschap te maken). Ik heb van de huisarts zakjes vezels (= wit poeder) gekregen dat je moet oplossen in water. Dit helpt goed. Maar daar heb je op dit moment niets aan, want we gaan het weekend is.  Mocht je er maandag nog last van hebben: het heet Macrogol en electrolyten (roze met groene verpakking). Het is een natuurlijk product (dus je krijgt er geen luie darmen van) en je mag het gewoon tijdens je zwangerschap gebruiken. Ik doe het ook. Voor nu zou ik zeggen: veel pruimen, kiwi's en misschien bepaalde soort thee, je hebt ook thee voor de stoelgang. En gebroken lijnzaad. Vermijd rijstwafels en bananen en ander soort voedsel dat juist zorgt voor verstopping. En beweeg voldoende! Dat is waarom ik er zo last van heb: zittend beroep!

Tot slot, probeer wanneer je aandrang hebt gelijk op de pot te gaan zitten en gewoon geduldig te wachten.

Heel vervelend, sterkte ermee!

Terug
Bovenaan