Uitgerekend in December 2016!

@R1988

Inderdaad heel spannend allemaal! Voor jullie ook het eerste kindje? Ik vond het ook maar spannend om naar de vk te gaan. Bang iemand tegen te komen. We willen het toch wel nog een tijdje geheim houden. Maar zeker fijn het hartje te hebben zien kloppen. Horen nog niet. Hopelijk over 2,5 week.

En over je vraag w.b. de combinatietest. Ik weet nog niet of ik dat wil. Zekerheid heb je nooit. De uitslag blijft een kansberekening. Mijn vriend zou het wel willen. Hij heeft een neef met downsyndroom. Maar we weten niet of het de erfelijke vorm is.

@_1989 voor ons ook een eerste kindje.  Ja wij moeten onze ouders wel eerder vertellen Ivm omboeken vakantie,  mocht er iets gebeuren weten ze waar we zijn. De rest vertellen we met 12 weken. Ik ben niet echt bang iemand tegen te komen. Niemand van onze fam/vrienden woont in onze woonplaats die zwanger is.. wel gek omdat ik zelf kraamverzorgende ben en ik de verloskundige ken. Het is inderdaad spannend! Hen wel veel.zin in de zwangerschap. Maar eerst de eerste echo etc. Afwachten.  Bij ons zit het niet in de familie.. je zou het kunnen navragen.. volgend mij kan het erfelijk zijn maar weet dit niet zeker! Ik hoop dat wij ook voor onze vakantie nog 3en echo hebben. Zodat er met een goed gevoel op vakantie kunnen... vind het wel lastig geheim te houden.. vooral als je geen excuus hebt om te drinken. Heb al 1x blaas ontsteking gebruikt en as week gaan we naar een event en zouden in eerste instantie met auto gaan dus goed excuus, nu willen ze met de trein Ivm drukte van evenement hier.. dus best lastig... en die vriendin gaat mee waarbij ik dat excuus heb gebruikt.  Het kan natuurlijk zijn dat de kuur niet aanslaat (zogenaamd) en dan nog een kuur nodig heb.. valt het erg op?

@R1988, Ja precies, snap dat je het je ouders gaat vertellen. Weet je al hoe? Lijkt me echt heel leuk (en spannend)!

Oh wat leuk dat je kraamverzorgster bent. Dan weet je ook al een beetje wat je te wachten staat.

Ja, dat niet drinken vind ik ook lastig. Niet om het niet te doen, maar wel dat het zo opvalt. Ik krijg er al regelmatig vragen over waarom ik niet drink. Zeg nu vaak: geen zin in, met de auto, wil morgen fit zijn, buikpijn, etc. :p Maar denk dat het wel opvalt. Zou het graag tot 12 weken stilhouden, maar ook de komende zes weken staat er vanalles op het programma, waarbij ik normaalgesproken alcohol zou drinken.
Een verlengde kuur tegen blaasontsteking klinkt wel heel aannemelijk en zou je prima als excuus kunnen gebruiken.

@_1989 we zijn heel erg aan het didammen geweest maar zijn er denk ik wel uit. We gaan naar een chocolaterie rn daar laten we een holle champagne fles maken en buitenkant gewoon het logo erop en aan de binnenkant doen we i♡opa en i♡oma sokjes in . Voor mijn schoonvader en mijn ouders hetzelfde idee maar dan met taart. Je ziet het niet meteen.. je moet de chocolade breken.  Hopelijk kan de echo er ook in.  Nog wel druj aan het bedenken met oom en tantes. . Erg lastig. Ik ben ook zo benieuwd hoe ze zullen reageren, ze verwachten het niet.
<p style="text-align: center;">Ik ga het gewoon doen de verlengde kuur of zeg dat ik er geen zin in heb. Drink zelf niet heel vaak en ik zorg dat ik met de auto naar het station ga zodat ik met de auto terug moet..</p>
<p style="text-align: center;">Voor de kraamweek weet ik inderdaad waT me te wachten staat! Maar lijkt me ook heel gek! En heb jij al ideeën?  Zo niet ik weet er nog wel een paar :p</p>

@R1988, Aaah echt superleuk! Goed idee zeg. Mooi om dat er zo binnenin te stoppen, dan blijft het nog langer spannend.

Wij willen onze ouders een logeerkoffertje geven, met rompertje, speentje, knuffeltje en van die vochtige doekjes en dan een kaartje erbij of hij/zij na december bij opa en oma mag komen logeren. Onze zussen willen we sprookjesboeken geven en dan een tekstje voorin schrijven over voorlezen.

@ Emma Sahal; ik herken je spanning hoor. Afgelopen weken was ik kotsmisselijk en gisteren en eergisteren opeens een stuk minder. Ik kon zonder problemen boodschappen doen en koken! Werd er toen ook erg zenuwachtig van, maar hoorde van mijn moeder en vriendin dat zij dit ook regelmatig hadden. Inmiddels heb ik vanochtend weer 2x boven de wc gehangen, dus mijn geluk was van korte duur ;-)

@ Cynspire; ik kan me goed voorstellen dat je geen roze wolk hebt. Ook ik moet erg omschakelen. Voor mijn zwangerschap keek ik er enorm naar uit, droomde over namen en kocht al een paar spulletjes. Sinds ik het weet ben ik vooral heel emotioneel en misselijk, mijn lijf voelt gewoon niet meer als mezelf. Dat vind ik lastig en maakt dat ik eigenlijk nog helemaal niet bezig wil zijn met babydingen en het aan iedereen vertellen. Moet het zelf nog even verwerken. Ik denk dat dit er bij hoort en dat het goed is om te delen :) Ik heb er alle vertrouwen in dat naarmate de zwangerschap vordert ik steeds meer in die 'zwangerschapsrol' groei en uit kijk naar ons eerste kindje.

Wij doen overigens geen nekplooimeting of combinatietest oid. Ik merk dat ik er erg van schrik hoe normaal dat tegenwoordig is, met name omdat er vaak consequenties aan verbonden worden (abortus). De onderzoeken tonen trots aan dat ze álle kindjes met Down-syndroom opsporen, maar helaas vertellen ze niet dat het ook gebeurt dat ze onterecht Down vaststellen. Met alle gevolgen van dien... Daarom onze keuze :)

Woensdag heb ik mijn eerste intake en als het goed is echo, zo spannend! Waarschijnlijk ga ik het daarna al snel op mijn werk vertellen, want door de misselijkheid en het overgeven is het lastig verbergen...

Hey Dames!

Vanaf nu ga ik ook alle verhalen mee volgen.  Vandaag hebben wij onze eerste echo gehad

Het hartje is zichtbaar en we zijn 6,5 week ver. Uitgerekende datum; 22 december.

Dit is mijn 2e zwangerschap en tot nu toe geheel anders dan de eerste.

Iedereen gefeliciteerd en vergeet niet te genieten!

Terug
Bovenaan