Uitgerekend in December 2016!

Hee allemaal,

Alle nieuwste dames, gefeliciteerd nog met jullie zwangerschap. Ik heb al een lange tijd geen bericht meer geplaatst hier maar lees elke paar dagen nog trouw de nieuwe reacties. Is alleen erg lastig om via de mobiel te reageren en ik laat het er vaak maar bij zitten.

@Boelie88 Wat leuk dat je een leuke vakantie hebt gehad en ook direct een geruststellende echo! Ik ben toevallig ook de 10e uitgerekend na 2 dagen teruggezet te zijn. Wij hebben vorige week vrijdag de combinatietest gedaan en kregen het voorrecht om meer dan een halfuur naar onze baby in wording te kijken. Echt ontzettend mooi om te zien, we hebben hem/haar zelfs zien springen.

Ik weet niet precies meer wie het een tijdje terug vroeg, maar wij hebben dus wel gekozen om de combinatietest te doen. Wel zou een eventuele abortus o.i.d. voor ons nooit een optie zijn. Wij hebben de test gedaan met de gedachte dat als er ook maar iets mis mocht zijn we voor de geboorte nog zoveel mogelijk tijd hebben om ons hier 'mentaal' op voor te bereiden zodat we alles na de geboorte hopelijk zo goed mogelijk kunnen doen. (De nekplooimeting zag er bij ons overigens erg goed uit dus dat heeft ons al enigszins gerustgesteld :) )

Nu iets meer dan 12 weken zwanger en we zijn echt ontzettend blij dat we de eerste trimester achter de rug hebben. Ben wel erg vaak moe de laatste tijd, al kan dit ook komen doordat ik plots veel minder ben gaan bewegen sinds de zwangerschap. Kreeg vandaag toevallig via de app een "lichte aanmaning" dat ik toch wel minstens 20 minuten per dag moet gaan wandelen en dat dit zelfs tegen vermoeidheid kan helpen. Dit zal ik straks dan toch maar gaan doen en wie weet helpt het zelfs tegen de vermoeidheid.

Verder ben ik erg blij (en opgelucht) dat de zwangerschap tot nu toe verloopt zoals het zou moeten. De rest van mijn leven om de zwangerschap heen is namelijk erg hectisch. Over een halve maand (23 Juni) gaan we trouwen. De bruiloft staat iets minder dan een jaar al op de planning maar uiteraard is er nu op het laatste moment nog wel het een en ander dat geregeld moet worden haha. Verder ben ik momenteel ook bezig met mijn afstudeeropdracht en hoop ik mijn hbo-papiertje vlak voordat ik uitgerekend ben (ergens in November) in ontvangst te mogen nemen. Strakke planning hier dus met een beetje stress maar wel allemaal erg leuke en goede dingen.

Ben benieuwd hoe het nu met de rest gaat, hoever zijn jullie heen? En de nieuwe rijzende vraag. Willen jullie straks het geslacht ook weten van de baby(s)? Eventueel via een eerdere pretecho o.i.d.?

@lill me ik heb je een  paar  gedaan op fb, zou het leuk vinden  om me aan te sluiten.

Vandaag zijn we 11 weken en 5 dagen onderweg, 15 december mag mini ons zich melden.

Vanmiddag een echo gehad. Zo leuk!!! Mooi om te zien dat alles er op zit. Zijn allebij al helemaal verliefd :) Met mij gaat het wel goed. Wel erg moe en veel last van slijm (waardoor ik ga kokhalzen).

12 juni ga ik rennen voor onderzoek tegen kanker*. Stond al lang gepland. Eerst pfeiffer tussendoor gehad en nu zwanger... werkt allemaal niet echt mee. Ga 7km rennen, nog nooit verder geweest als 5km. Dus uitdaging was het al nu uitdaging in het kwadraat. Gelukkig heb ik heel veel sponsors achter me staan, ik ga hem uit lopen hoe dan ook!!!

Doen jullie nog aan sport en hoe gaat dat? Ik ben van plan me op te geben voor zwangersschapszwemmen. Lijkt me wel relaxed. Iemand ervaring???

Nog maar (iets meer dan) 6 maanden...

* meer info over de actie waar ik aan mee doe kun je hier vinden. Evt sponseren kan hier ook ;)

https://almere.teamkwf.nl/PersonalParticipantPage.aspx?personId=93&personTypeId=Participant

Ik wil niet weten wat het wordt, het wordt een verrassing! En het wordt onze baby :) ik wil wel een 15-weken echo om nog een keer te gluren. En daarna gaan we het aan mensen vertellen :) dat vind ik wel erg spannend.

Ik zat wel te denken op een zwangerschapssport te gaan. Met 20 weken of zo, nu weet nog niemand dat ik zwanger ben. Ik zat op fitness, maar ben de afgelopen tijd niet geweest vanwege moeheid, misselijkheid en weinig tijd. En dat abonnement ga ik opzeggen, ik heb er nooit meer tijd voor als ik een baby heb denk ik. Tegen die tijd zoek ik wel weer wat anders misschien.

Fijn van de goede echo, Jorrie! Lief he, zo'n echo! Ik vond het toen zo schattig.

wauw Wendy, druk, druk, druk! Spannend, de laatste weken voor het trouwen! Alles geregeld? En afstuderen nog net voor de bevalling :eek: knap hoor! Hoe oud ben jij?

Wij zijn de 16e uitgerekend en dus 11 weken en 4 dagen :) bijna 12 weken!!!

Dag Dames,

Ik heb me zo beroerd gevoel gelukkig is het met week 11 minder geworden. Misschien een tip voor de dames die nog last hebben van slag trillerig gevoel. Ik ben ijzertabletten van Orthica gaan slikken, werkt als een trein en ben er heel blij mee. Voor nu uitgerekend op 14 december 2016.

Hallo allemaal,

Nieuw op dit forum en wat leuk om ervaringen te lezen! Ik ben Lotte, 34,  zwanger van ons eerste kindje en nu ruim 11 weken op weg. 20 december is de uitgerekende datum. Maandag voor de 2e keer een echo gehad en wat een verschil met de 1e! Je ziet zoveel meer, langzaam begin ik me het te realiseren....

Ik zag al wat reacties over bewegen en sporten. Het viel me van mezelf tegen dat ik het sporten opeens als zo zwaar ervaarde, terwijl ik toch best sportief ben...Ik ben daarom gestopt met hardlopen, spinning en spiertrainingen en overgestapt op zwemmen. Dat voelt zoveel beter! En een half uurtje aquafit erbij tussen de omaatjes is heel gezellig :)
Daarnaast doe ik yoga en ben ik van plan na de zomer over te stappen naar zwangerschapsyoga en iets van zwangerschapsfit bij de fysio.

Dat was het even voor nu, tot lees!

Gefeliciteerd Lotte!

ik vond ook dat sporten opeens heel zwaar werd. Goed is on dan te gaan zwemmen.

morgen ben ik 12 weken. Spannend! Ik ben zo blij dat alles tot nu toe goed gaat met de baby :)

Dag allemaal, ik ben soort van nieuw hier dus stel me even voor. Ik ben Marietje 32 jaar. Na een missed abortion december vorig jaar ben ik nu 10,5 week zwanger. Ik ben 26 december uitgerekend en klets graag met jullie mee. Ik heb deze keer even gewacht met me aanmelden omdat ik het zo ontzettend spannend vond of alles wel goed zou gaan. We hebben inmiddels met 7 en 10 weken een goede echo gehad dus het vertrouwen is er weer een beetje. Qua klachten valt het gelukkig aardig mee, vooral last van mn darmen en vermoeidheid. Ik wens voor iedereen een voorspoedige zwangerschap!

Terug
Bovenaan