Uitgerekend in December 2016!

Hallo dames,

Ik ben Nadia, 29 jaar en zwanger van ons eerste kindje. Ik ben 6 december uitgerekend.

Onze zwangerschap komt als een volkomen verrassing, ben altijd onregelmatig ongesteld geweest, ben vorig jaar naar de gynaecoloog geweest en daar kwam uit dat ik te veel eitjes in me eierstokken had. Qua bloed onderzoek kwam er verder niets uit (pcos).

Nu een jaar later verwachten we ons wondertje.

Het kwam voor ons als donderslag bij een heldere hemel. Ons huis is verkocht en we zoeken nu een nieuw huis, We hebben een deadline.

Door de huizen stress, niet bezig geweest met zwanger worden enten was het raak.

Nu zijn we natuurlijk hartstikke blij. Maar vinden alles wel super spannend. Ons eerste kindje. Ondanks dat alles goed gaat, maakt het me wel is onzeker.

We zijn 6 december uitgerekend, op de verjaardag van mijn vriend's moeder, die helaas niet meer onder ons is. Als het kindje komt op de verjaardag van moeders is het echt een kadootje van haar, zo zien we het beide ook.

Zijn jullie soms ook onzeker over de zwangerschap, of het goed gaat, of het goed groeit ect. Of ik het als moeder in spe goed gaat doen?

Groeten Nadia

Hoi Nadia,

ik begon zelf vandaag en gisteren ook te twijfelen of ik wel een goede moeder zou zijn. Gelukkig bedacht ik me vrij snel dat het de eerste maanden vooral verzorgen is en dat je er daarna wel in groeit, maar daar blijft toch onzekerheid zitten :(

En inderdaad, of de zwangerschap allemaal goed blijft gaan. Mijn kwaaltjes nemen nu wat af, waar ik aan de ene kant heel blij mee ben maar aan de andere kant ook weer niet omdat ik het toch steeds in verband heb gebracht met dat het dus goed ging met de baby. Ik kan niet wachten op 7 juli, dan kunnen we hopelijk weer naar het hartje luisteren bij de verloskundige.

Wel een mooi verhaal, van harte gefeliciteerd met dit (sowieso) prachtige cadeau!

Zwanger 22-er,

Ik heb eigenlijk nooit zwangerschapskwalen gehad waardoor het ook wel onwerkelijk was aan het begin, heb zo'n 4 tot 5 zwangerschapstesten gedaan aan het begin. Nu voelt ik ook nog niets, kan niet wachten als de baby gaat trappelen. Bij de controles is alles goed geluktkig.

21 juni de 20 weken echo, ff weer een kijkje naar ons kindje.

Groetjes Nadia

Oh heerlijk, geen kwaaltjes! Lijkt mij ook wel wat :) kan me wel heel goed voorstellen dat het dan onwerkelijk blijft en dat je er onzeker van wordt.. Het is ook nooit goed ;)

Spannend, de 20 weken echo! Ik heb hem 27 juli!

Hallo meiden,

Gefeliciteerd meiden met jullie zwangerschap!

Voor mijn vriend en ik kwam het als een verrassing dat ik zwanger was. Omdat ik in mei niet meer menstrueerde begonnen we een vermoede te krijgen en ik begon met foliumzuur te slikken. Met de test hebben we nog een week gewacht. Nog iets te spannend ;)
Op 24-05-2016 deden we de test en daaruit werden onze vermoedens bevestigd, ik was zwanger. Er werd een afspraak gemaakt met de verloskundige. Daar kwamen we er achter dat ik niet 8 weken (wat wij dachten) maar al 10 weken in verwachting was.

Eind december ben ik uitgerekend, dus het word een oudjaarskindje, als het geboren word op de uitrekende datum.

Dit is ons eerste kindje, weliswaar ongepland, maar heel welkom in ons midden.

Groetjes Sterre

Hoi Sterre!

gefeliciteerd, wat een verrassing dan ook.

Heb je niet zo veel last van kwaaltjes? Omdat je er zo 'laat' achter kwam? Of was dat juist waarom je begon te denken dat je misschien wel zwanger kon zijn, naast het ontbreken van je menstruatie natuurlijk :)

meiden, hebben jullie nog tips voor boeken voor over de zwangerschap en opvoeding? Ik heb nu zelf 'in verwachting' gelezen en die vind ik wel heel goed, maar ik ben toch nieuwsgierig naar andere boeken :) hou van lezen, vooral over de baby :)

groetjes!

Hey @zwangere 22-er,

Nauwelijks heb ik last gehad van kwaaltjes. Ik heb in het begin veel last gehad van mijn rug. Maar voor dat ik wist dat ik zwanger was, verweet ik dat aan mijn werk. Ik werk in de gehandicaptenzorg en doe daar veel fysiek werk.

Voor boeken; ik heb van mijn vriend 'voor het eerst zwanger gekregen' dit is een boek die over het verloop van je zwangerschap gaat met tips & tops. Mijn vriend heb ik voor het eerst papa gegeven. Hier staan vragen van aanstaande vaders in. Best wel lachwekkend omdat het lijkt alsof die vaders super onzeker zijn. Maar de tips die er in staan zijn ook best nuttig.

Groetjes

Hallo allemaal,

Gefeliciteerd allemaal met jullie zwangerschap.

Ik ben bijna 18 weken zwanger en ben 2 december uitgerekend.

Gelukkig heb ik deze eerste 18 weken nagenoeg nergens last van gehad. Ik ben een korte periode wat sneller moe geerst, dit is gelukkig weer voorbij.

Terug
Bovenaan