Uitgerekend in December 2016!

Oh meiden, ik ben zo moooeee...

Heb gelukkig nu al 3 dagen niet meer gespuugd dus ik hoop dat die ellende voorbij is. Maar zoooo moe. Normaal gesproken ben ik een ochtend mens, maar poeh, het duurt echt een paar uur om op gang te komen. En eenmaal thuis na werk heb ik zo'n zin om te slapen. De nachten slaap ik erg licht, misschien dat het daardoor komt.

Vind het zwanger zijn daarnaast wel steeds leuker, er groeit een mensje in mij!

Gefeliciteerd Marietepiet!

ja Lien, ik ben ook zo moe. Moet echt om 9 uur naar bed en ga er om de 3/4 uur uit om te plassen. En dan om 7 uur er uit voor m'n werk.. Niet te doen. Moet altijd ook echt opstarten en sta daarom een half uur voordat ik normaal deed al op, zodat ik in ieder geval rustig aan kan doen en inderdaad wat minder misselijk ben gedurende de dag. Ik moet anders ook steeds overgeven. Ik heb geloof ik gisteren wel en vandaag niet overgegeven. Het hangt er ook vanaf hoe druk ik op sta.

Woensdag weer naar de verloskundige! Hopelijk kunnen we het hartje al horen! Heeft iemand anders al het hartje gehoord :)? Ben zo benieuwd! Ik ben woensdag 12 weken en 4 dagen zwanger, dus het zou wel kunnen toch :)?

Ik hoop het zo! Ben nu al zo gek op de baby :)

Dankjewel Zwangere 22-er ! En heb je het hartje mogen horen vandaag ? Dat lijkt me heel bijzonder ! Vermoeidheid is erg herkenbaar Lien123. Ik werk 4 x 9 uur en als ik dan om 18 uur thuis ben kan ik soms eerst echt alleen maar even kort slapen voordat er iets anders lukt. Gelukkig zijn we in week 8 en 9 op vakantie geweest in Spanje en kon ik daar mijn siësta zonder schaamte houden ! ;) Ik heb as maandag de nekplooimeting en bloedonderzoek dus dan mag ik weer gaan kijken naar de kleine. Spannend !

<p style="text-align: left;">Hartje gehoord! Ze (een stagiaire) had hem direct gevonden :) baarmoeder lag ook al vrij ver naar boven vonden ze. Ze gingen er ook met een vinger op kloppen, ik ben naderhand benieuwd waar dat voor was :p.</p>
Maar het hartje klonk goed,  mijn bloeddruk is prima en de bloedtestuitslagen ook. Ben alleen rhesus positief, maar voor eiwit c negatief. Dus daar moet met 27 weken extra op gecontroleerd worden met de bloedtest. Het kan in ieder geval geen schade aanbrengen, maar kan wel zorgen dat de baby extra geel wordt omdat er moeilijker afbreekbare stoffen in het bloed zitten, dus worst-case-scenario moet het kindje onder een lamp. Naja, als dat alles is :) in ieder geval zat mijn ijzer mooi, nou prima.

oh lekker naar Spanje geweest! Niet zo misselijk nog? Alleen moe? Dat valt daar op zich niet zo op nee. Maar na je werk is wel lastig. En ik werk nog een uur minder per dag ook :p.

Pff.. Ben nog steeds zo aan het overgeven. Ik hoopte zo dat dat na 13 weken minder zou worden :( baal wel een beetje.

En ik heb zo'n zin in ons kindje :eek: ik kan helemaal niet meer wachten op de een of andere manier

Hallo Meiden!

Ondertussen is het een tijdje erg stil geweest van mijn kant af, maar alles gaat goed hier!

Hoe voelen jullie je?Nog last van kwaaltjes?  Ik heb nu alleen snachts vaak dat ik niet in slaap kom.. (spanning?!)

Ik ben ondertussen 15+1 en heel snel gaan wij het geslacht van ons kindje weten.... ZOO Spannend! Weet iemand van jullie het al?

Groetjes Judi

Hallo meiden, allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!

Eigenlijk wil ik heel graag mijn verhaal kwijt, en misschien wat tips of iets ontvangen.

Wij verwachten 8 december ons eerste kindje :) Helemaal geweldig natuurlijk, vooral ook omdat ik om een onbekende reden niet natuurlijk zwanger kon worden. Je zou dus denken dat wij hoog op een roze wolk zouden zitten. Nou niets is minder waar helaas.

Mijn vriend heeft de laatste weken nogal last van stress. Zo gek is dat in principe niet. We zitten midden in de verbouwing van een huis. We hebben een drukke horeca zaak die veel aandacht vraagt en ik ben dus zwanger, wat schijnbaar ook stress veroorzaakt ;-)

Deze week hadden we de geslachtsbepaling, eigenlijk waren we er allemaal van overtuigd dat het een jongetje zou worden. Blijkt het toch een meisje te zijn! Hartstikke leuk, ik ben een echt 'meisje meisje' dus ook al had ik me ingesteld op een jongetje, ik vind een meisje prachtig. Mijn vriend daarintegen is sindsdien helemaal niet meer te genieten. We hadden al veel ruzie de laatste maand, maar nu is er werkelijk niets meer goed. Elke avond zit hij aan de drank, te 'verwerken' dat hij een dochter krijgt. En ook al zegt hij heel politiek correct 'als het maar gezond is' Ik (en zijn moeder en zus) weet wel beter.

Wat moet ik hier nou mee? Ik snap dat hij het even moet 'verwerken' En dat ik hem de tijd moet geven, maar heel eerlijk gezegd vind ik dit zwaar ondankbaar gedrag en ronduit gemeen. Ik geloof dat het allemaal wel goed komt als hij haar voor het eerst ziet, maar ik weet niet of ik het zo wel een half jaar ga vol houden.

Groetjes een verdrietige 'moeder'

<p style="text-align: left;">Wat erg voor je, deze situatie! Jij bent blij met je meisje en met je zwangerschap, maar je vriend reageert nu heel anders dan je verwacht had. Ik zou echt niet weten wat je met de situatie aan zou kunnen :( zelf zou ik sowieso al boos worden als mijn vriend zou gaan drinken, ik vind dat al echt niet kunnen.</p>
Ik vind het kwalijk dat hij jou, zijn moeder en zijn zus zo duidelijk laat weten dat hij een jongen wil en dat hij zo veel tijd neemt om op zo'n manier te 'verwerken' (en jou te verwijten) dat hij een prachtig, gezond dochtertje krijgt. Wat zegt hij als jij daar boos of verdrietig over wordt?

Natuurlijk kan je ook voorstellen die verhuizing sneller af te ronden en daar gewoon alle tijd in te steken. Jullie hebben dan lekker wat te doen, je vriend heeft minder tijd om te 'verwerken' en naderhand is een van de stresspunten tenminste opgelost.

Lastig, ook die stress van de horeca zaak. Kunnen jullie daar wat mee om wat stress af te nemen? Een personeelslid extra, om zo meer tijd te kunnen nemen voor jullie zelf of de verhuizing? Misschien als jij aan die verhuizing kan en hij zich zelf kan focussen op de zaak of andersom?

verder ben ik het met je eens dat dit echt gemeen is. Ik zou er ook heel boos om worden. Gelukkig heb je je schoonmoeder aan jouw kant. Ik zou toch duidelijk maken dat dit gedrag echt niet kan, en uiteindelijk zal hij vast wel heel veel van haar houden!

en natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Heel speciaal dat het je alsnog gegund is! Ik hoop dat je er nog van kan genieten!

succes

Terug
Bovenaan