Uitgerekend in December 2016!

Ook hier ziek geweest, 2 weken geleden. Het heerst onwijs.. Ik voel me nu gelukkig weer goed!

de baby ligt nu met het hoofdje naar beneden :) hopelijk blijft het zo liggen! Verder weer prima gegroeid, inderdaad een gemiddelde baby :p helemaal prima :)

Heerlijk, continue moeten plassen..

ik had vanavond een informatie avond over bevallen en dat was wel interessant. Ik ben benieuwd hoe mijn bevalling zal gaan, hoe lang ik erover doe en of ik mijn man nog kan luchten :p. En welke houdingen prettig blijken.. Hangend ergens overheen lijkt mij wel fijn nu.. Ik hoop dat de kleine iets eerder komt dan de 40 weken ;p maar dat zal wel niet :p ik hou er sowieso van!

Zo herkenbaar, ik word soms echt moe van het plassen!

Ik ben ook super benieuwd hoe de bevalling zal verlopen, soms denk ik er heel nuchter over, ook omdat ik eigenlijk zo goed als geen kwaaltjes heb tijdens de zwangerschap en alles goed gaat (*even afkloppen*), dus dan ga ik ervanuit dat de bevalling ook zonder complicaties zal verlopen.. Maar er zijn ook momenten dat ik denk: 'Au, een steek in mijn buik. Jeetje, dat word niks met de bevalling, als ik dit al niet prettig vind'.

Mij lijkt ergens over hangen ook wel prettig, moet zeggen dat we het daar bij de cursus samen bevallen niet over hebben gehad. Massage van m'n vriend lijkt mij weer wel erg fijn!

Ik hoop ook dat onze zoon wat eerder komt dan de 40 weken :p Zowel ik als mijn vriend zijn 3 weken te vroeg geboren, misschien dat dat wat zegt? Misschien ook niet.

*klaagmoment* : Ik word althans niet goed van mensen die zeggen dat ons kind maar beter niet geboren kan worden met een feestdag zoals sinterklaas of kerst, wat moet ik dan doen een kurk erin stoppen? Ben er erg allergisch voor, maakt mij niet uit wanneer mijn zoon wordt geboren, zal voor mij toch altijd meer bijzonder zijn dan een feestdag.

Ja hier mag hij ook wel ietsje eerder komen dan 40 weken of 42 zelfs. Hij loopt al wat voor qua groei dus hoe kleiner hij is op het koment dat het gebeurt hoe makkelijker het voor mij zal zijn.. hoop ik..

en ik heb precies hetzelfde als jou kiimsie, bij een flinke steek of wat rugpijn klaag ik al. Terwijl de bevalling 100x zo erg moet zijn, maar tegen die tijd weet je dat de pijn ook daadwerkelijk een doel heeft en ben je er meer op ingesteld. Hopelijk is het dan wat beter uit te houden :) tot die tijd lekker klagen over elk pijntje dat we hebben

Blij dat ik niet de enige ben die nu zo kan klagen over krampen, harde schoppen en dergelijke :p ik hoop dat ik tijdens de bevalling een beetje in een roes beland waardoor ik de pijn een beetje aan kan. Volgens de cursus is ontspannen tijdens de bevalling het belangrijkst. Lijkt me moeilijk, maar we gaan het proberen. Gewoon in mijn hoofd houden dat elke wee de baby eerder laat komen of zo, hopelijk werkt het :).

Ik ben ook vet blij dat het hoofdje naar beneden ligt, en ik hoop dat het niet meer draait!!

oh en inderdaad, mensen die zeggen dat het niet op een feestdag moet komen xD, daar gaat de kleine toch geen rekening mee houden..

Wat grappig, ik spreek meer mensen die zeggen: 'oh wat leuk, misschien krijg je een kerstkindje'. En waar ik dan op reageer: 'nou liever niet, is niet praktisch'. Dat is dus precies andersom als jullie ervaringen. Ik hoop eerlijke gezegd ook niet dat hij tijdens één van de feestdagen geboren wordt. Ik heb het niet voor het zeggen, maar mag wel hopen, toch?

Vanochtend bij de internist geweest voor mijn zwangerschapssuiker. Gaat goed zoals het nu gaat. De waardes zijn over het algemeen prima en ik hoef dan ook niet meer terug te komen tot twee maanden na de bevalling.  Ik ben zelfs nog een kilo afgevallen :). En dan zegt de internist dat ik niet teveel mag afvallen. Tja, van haar mag ik niks meer eten... zo voelt het tenminste af en toe.

Ik vind de bevalling ook wel spannend. Waar ik het meest tegenop zie is de pijn (wie niet trouwens). Iedereen zegt dat de eerste weeën voelen als menstruatiekrampen. Nou, tijdens mijn jeugd waren die krampen vreselijk pijnlijk, wist dan niet waar ik het zoeken moest. Die pijn is dus mijn uitgangspunt... Maar ik ben inmiddels ook zover dat ik het maar over mij heen laat komen in de wetenschap dat pijnstilling nooit ver weg is. Dat is het voordeel als je bevalt onder begeleiding van een gynaecoloog, die gaan daar makkelijker in mee, volgens mij. Ik associeer verloskundigen nog iets teveel met het 'het is goed om pijn  te lijden tijdens de bevalling'. Volgens mij willen ze gewoon hun patiënten niet kwijt ;-). Oh ja, ik generaliseer hier, hè, geldt niet voor iedere verloskundige en gynaecoloog!

Oh die van mij vraagt juist steeds of ik verdoving zou willen en ik denk dat zij er wel in mee zouden gaan, maar ik ga poliklinisch bevallen en dan kan het natuurlijk makkelijker dan thuis. Maar als het even niet moet dan liever niet (verdoving)

Hoi hoi,

Ik heb binnenkort 2 voorlichtingsavonden. Het komt nu allemaal wel erg dichtbij. Ik heb ook echt geen idee hoe ik me de bevalling moet gaan voorstellen. Spannend! Ik heb wel al dagenlang last van een harde/gespannen bovenbuik. Het is echt de hele rand boven mijn navel. Hebben jullie daar ook last van? Het is niet pijnlijk. Hoort dit er allemaal bij? Tijdens rusten en na een nacht goed slapen heb ik het nog steeds.

Groetjess

Terug
Bovenaan