Uitgerekend in December 2016!

Sorry, heb wel eens een harde buik, maar niet zo. En een nacht goed slapen zit er bij mij al een paar weken niet in trouwens.

Maar omdat elke zwangerschap anders is, dat merk ik echt wel hier op het forum, kan het zomaar dat jou wel overkomt. Vraag gewoon aan je verloskundige.

<p style="text-align: left;">Nee, ik herken dit ook niet, ik heb het vaker aan de zijwand.. Bij de volgende controle even navragen of mailen denk ik?</p>
Rot dat je zo slecht kan slapen Manon! Kan je wel een beetje uitrusten?

Harde buiken zijn hier wel bekend. Vooral als ik toch wat te enthousiast ben in mijn activiteiten,  dan lijk ik aan 1 stuk door harde buiken te hebben. Vooral fijn als het kindje er dan lekker tegenaan gaat trappen ;)

Ik heb sinds een week weer last van misselijkheid. Gelukkig niet zo erg dat ik moet spugen,  zoals de eerste 18 weken. Maar wel dat geuren me weer vaker tegen staan,  ik vaker moet kokhalzen en me echt even niet lekker voel worden. Met wat frisse lucht of eten gaat het beter,  maar het verbaast me wel. Doet me denken aan het begin van de zwangerschap.

Nou, vanochtend bij de gynaecoloog geweest en een groei-echo gehad. De baby is te klein, hij loopt 3 à 4 weken achter. Gevolg: per direct stoppen met werken en heel rustig aan doen. Op de bank met de benen omhoog.

Bovendien 3x in de week een ctg van de baby, elke week doppler onderzoek en elke twee weken een echo. Veel ziekenhuisbezoeken dus :-(. Gelukkig sta ik onder goede controle. Heb er vooralsnog vertrouwen in dat het goed komt.

Voordeel: Mag meer kleertjes in maat 50 kopen

Hoi dames,

Ik ben er afgelopen weekend onverwachts met manlief even tussenuit geweest. Hij had afgelopen vrijdag het geweldige idee de koffers te pakken en met de auto een weekendje naar Parijs te vertrekken om even samen bij te komen van alle hectiek van de laatste tijd :) Prachtig weer gehad daar en in een tempo voor zwangere vrouwen wat sightseeing gedaan (Eiffeltoren en het kasteel van Versaille gezien, verder heerlijk rustig aan doen en op een terrasje zitten :p). Zelfs nog wat laatste zonnestraaltjes mee kunnen pakken voordat we nu toch echt definitief de herfst/winterperiode in gaan. Gisteravond zijn we weer teruggekomen en ontspannender dan we in maanden zijn geweest..

Strakjes een groei-echo van onze kleine man, leuk om hem weer te zien maar tegelijkertijd ook wel spannend of hij in ieder geval op deze lijn is blijven doorgroeien... (Bij de vorige echo was hij twee weken "te groot", dit moet in verhouding in ieder geval niet nog groter geworden zijn. Zoals het nu gaat maak ik me nog geen zorgen, maar als hij nog groter wordt begin ik me toch af te vragen hoe hij er ooit "normaal" uit moet komen tijdens de bevalling :O )

@Manon77 Wat vervelend nieuws dat je baby achterloopt qua groei. Gelukkig worden zowel jij als de kleine goed in de gaten gehouden, dat moet dan ook wel weer een soort geruststelling zijn denk ik, en zolang hij maar lang genoeg in je buik blijft zitten komt het ook vast helemaal goed :).. Hopelijk haalt hij mooi wat groei in nu je stopt met werken. Gelukkig wel wat kleine voordelen zoals je al zei, extra kleertjes zoeken (online nu natuurlijk), netflix aan en met z'n tweetjes op de bank genieten zou ik zeggen.

Wel goed dat ze in Nederland alles zo goed monitoren met de groei van de baby's als ze in de buik zitten. Al heb ik wel het gevoel dat ze echt naar de typische Nederlandse standaarden kijken. Zoals dat bij jou je baby achterloopt en de mijne voorloopt qua groei. Er komt zoveel meer bij kijken aan factoren die invloed kunnen hebben op de groei van je kindje. Je man en jij hoeven zelf maar groot of klein van stuk te zijn en dit heeft direct ook invloed op je baby. Soms heb ik wel eens het gevoel dat we al heel snel "bang" gemaakt worden met dat je kind niet gaat zoals het "gemiddeld" zou moeten. Aan de andere kant ook wel weer fijn dat ze het allemaal monitoren 'voor het geval dat'.

@DaphB Ik heb wel soms dat alleen de bovenkant van mijn buik hard is wanneer onze kleine juist daar heen en weer gaat met z'n voetjes. Ook gebeurt dit wel eens wanneer ik echt te hard bezig ben geweest met bijv. schoonmaken/rondlopen of wat dan ook. Weet niet of dit is wat je bedoeld maar dan zou het een teken kunnen zijn dat je het iets rustiger aan moet doen?.

@Lien123 wat vervelend dat je weer misselijk bent. Gelukkig zijn het nu wel echt de laatste loodjes en ben je er over een aantal weken hopelijk ook weer van af.

Oh Manon, dat is even flink schrikken! Gelukkig worden jullie goed in de gaten gehouden! Vaak groeit een baby toch nog flink in de verlof weken?

Ik ben ook weer misselijk de afgelopen dagen, vreemd.. En ik krijg nu echt veel last van mijn rug en bekken dus ik heb een kussen en kruik gekocht en ga het rustig aan doen op de bank. Nog 1,5 dag werken :)

Ik hoor veel mensen hier over een groeiecho. Is dat standaard?  Ik heb er geen gehad namelijk... Mijn laatste echo was met 20 weken.

Terug
Bovenaan