Uitgerekend in December 2016!

Hoi Lien, een groei-echo is niet standaard. Ik krijg ze omdat ik een medische indicatie heb. Als de zwangerschap volgens het boekje gaat, krijg je alleen de 20 weken en volgens mij nog een met 35 weken om te kijken hoe het kind ligt. Maar die laatste weet ik niet zeker.

Ik krijg volgende week, met 34 weken, een laatste echo. De afgelopen dagen zijn we lekker bezig geweest met de baby kamer, de meubels staan en nu kan ik lekker inrichten :-D er moet nog een gordijn komen en dan moet ik alles nog wassen voordat het echt gebruikt kan gaan worden. Volgens mij zijn wij er dan een eind! Hoe staan jullie kamertjes er voor?

Onze groeiecho ging gister gelukkig erg goed. Meneer loopt nog steeds een beetje voor qua groei maar is dichter richting de "gemiddelde" lijn gegaan qua gewicht en grootte. 2500 gram nu ongeveer, zo lief :) en hij ligt ook nog eens perfect, hoofdje naar beneden, gezichtje naar mijn ruggegraat, billetjes bovenin en beentjes alle kanten op :p nu maar duimen dat hij zo blijft liggen de komende weken!!

@manon 77 was echt heerlijk even onverwachts eruit. Maar later dan dit had ik niet meer aangedurft, zul je maar net zien dat de hele bevalling op gang komt in een land waar veel mensen het vertikken om engels te spreken :p

@zwangere 22-er wat fijn dat je verlof nu bijna ingaat, hopelijk lost dat ook wat vervelende pijntjes en misselijkheid direct op doordat je wat meer kunt rusten.

@kiimsie wij zijn ook redelijk klaar met alles voorbereiden voor onze kleine. Moeten alleen nog een matras, twee dekentjes en een lampje voor boven de commode halen. Denk dat we dan wel redelijk compleet zijn. :) misschien aankomend weekend maar eens regelen, zou wel fijn zijn om te weten dat alles ook echt klaar is voordat de baby komt. Haha probleem is alleen dat het lampje bij ikea weg moet komen...

normaalgesproken vond ik die lange route door de winkel wel leuk maar lieve help, sinds ik zwanger ben kom ik de eerste twee afdelingen nauwelijks door en ze hebben naar mijn idee ook niet genoeg "sluiproutes" om het wat makkelijker te maken. Voelt alsof ik een berg heb beklommen tegen de tijd dat we bij de kassa's aankomen

Hallo allemaal :)

de kamer is hier in principe af. Als mijn verlof begint ga ik wassen en strijken en verder heb ik alles staan (ledikant en commode). De box zetten we pas neer als de baby er is, want ons ledikant is op wieltjes en kan de eerste week makkelijk van de kamer naar de slaapkamer gereden worden, dus dat scheelt ruimte als er ook nog visite + kraamverzorgende in huis moet komen..

Wendy, fijn dat jullie kleine zich een beetje heeft ingehouden! Weet je al of het een beetje is ingedaald ook? Ik kan me voorstellen dat die lange route niet meer gaat, dat gaat mij ook echt niet meer lukken. Misschien kan je vriend die dingen zelf halen? Of is het toch wel leuk en gezellig om mee te gaan? :p

kiimsie, waarom krijg jij nog een echo?

Lien, mijn 20 weken echo was de laatste. Alleen als er twijfels zijn over de groei of ligging van de kleine zou ik nog een echo 'moeten', maar dat is nu niet zo.

Oh wat handig een ledikant op wieltjes. Kun je je slapende kleintje overal met je meenemen :) De box hebben wij al wel in de woonkamer staan. Maar dat is vooral omdat ie anders in een vochtige berging moet staan. Weet niet of die dat wel overleeft.

En eerlijkgezegd weet ik niet of onze baby al is ingedaald. De echoscopiste zij dat hij wel laag lag maar dat ze niet zo kon niet aan de hand van de echo bepalen of hij was ingedaald. Volgens haar moet de verloskundige dat echt gaan voelen. (Bij ons worden de echos in een apart echocentrum gedaan die samenwerkt met alle verloskundigen uit regio Leiden) vrijdag hebben we weer een afspraak bij de verloskundige zelf, zal haar eens vragen of hij al (gedeeltelijk) is ingedaald. Ben wel benieuwd :)

Heb vandaag even gekeken naar spulletjes op de website van ikea, moesten namelijk ook mog een matrasje voor het ledikant. Ik kwam er achter dat ze gelukkig ook kunnen bezorgen voor maar +/- 5 euro. Eerder kon dit volgens mij nooit dus perfecte timing dat het nu wel mogelijk is. Vind het ook zo sneu om mijn man naar ikea te sturen in zn eentje, hij heeft altijd al zo'n hekel gehad aan de enorm lange route daar :p

oh vraagje, zijn jullie toevallig ook begonnen met snurken de afgelopn weken? Mijn man vertelde mij opeens dat ik er sinds een week of twee mee ben begonnen, behoorlijk hard ook nog :eek: voor de zwangerschap heb ik dit nog nooit gedaan voor zover ik weet. Iemand die dit toevallig herkend?

Haha ja ik snurk ook (arme mannen :p). Maar ik denk dat het komt omdat ik vaak benauwd ben en ook een beetje verkouden. Misschien wordt het minder als de kleine indaalt, hoop ik!

Oh, als de Ikea nu thuisbezorgd zou ik dat doen inderdaad! Kan je lekker op internet zoeken welke dingen je wil in plaats van in de route..

ja dat het stopt als hij gaat indalen zit ik ook op te hopen. Doordat mijn man er niet aan gewend is dat er iemand anders snurkt dan hij kost het hem af en toe wel wat nachtrust. Haha soms schrik ik er zelf zelfs wakker van omdat ik in mijn droom dan een "raar geluid" hoor :p

Terug
Bovenaan