Uitgerekend in December 2016!

@Dionnevl: onze baby heeft ook steeds vaker de hik. ik kan dit nog wel wat weken volhouden zo, heb niet echt ergens last van gelukkig. Ben gewoon ongeduldig en kan alleen maar denken: als hij eerder komt is hij niet op zijn grootst en dus wat makkelijker voor mij. zal vast niet zo werken, maar toch denk ik zo haha. ik dacht ook echt dat hij eerder zou komen, maar nu ik lees dat iedereen dat gevoel heeft ga ik daar toch aan twijfelen hahah. :p

Ook onze kleine heeft vaak de hik! Ik wordt vaak wakker van getrappel, gelukkig nog niet van de hik :p dat zou wat zijn!

iedereen wil natuurlijk zo snel mogelijk haar kleine leren kennen, is ook wel logisch! Maar die laatste weken na de 40 weken groeien ze Niet zo veel meer geloof ik, en het hoofd blijft toch wel het grootste, dus de rest past dan ook wel :) soort van :)

Ik hou het ook wel vol hoor, ik heb alleen last van m'n bekken, maar nog lang geen instabiliteit oid gelukkig. En af en toe misselijk en ik slaap minder goed, verder is het heel leuk om zwanger te zijn ook :) ik ga het kleine mensje in mijn buik ook wel erg missen hoor, dat lieve getrappel.

Ik hoop ook dat hij ietsje eerder wil komen dan de 40 weken, maar zolang het uiterlijk op 40 weken is ben ik sowieso blij. De wachttijd daarna lijkt me heel raar om mee te maken omdat de datum waar je al die tijd naar toe hebt geleefd al voorbij is. Ook hier geldt dat het fysiek gezien van mij nog wel een tijdje door mag gaan, ik heb niet echt ergens last van en vind het erg fijn om ons ventje de hele dag door te voelen in mijn buik. Maar tegelijkertijd ben ik ook ontzettend benieuwd naar hoe het is als hij eenmaal geboren is :)  Is wel echt een ontzettend bijzondere tijd geweest met hem in mijn buik.. En als ik jullie verhalen lees heb ik volgens mij nog geluk, ik wordt eigenlijk nooit 's nachts wakker van hem. Eerder andersom denk ik omdat ik naar het toilet ga of iets ga drinken in de keuken. Als ik dan weer in bed lig begint hij een beetje te bewegen om wraak te nemen ofzo :p

Wat betreft de hik, daar doet ook ons mannetje volop aan mee. Soms gaat hij ook echt lang door en soms ook meerdere keren per dag :O Ik heb er verder geen last van en vond het aan het begin van de 30 weken juist wel handig om zo te kunnen controleren of hij nog steeds met zijn hoofdje naar beneden lag.

@zwangere 22-er Ik schrok laatst trouwens echt van hoe "bol" mijn gezicht is geworden. Viel me opeens op toen ik in de spiegel keek, weet niet goed of het vocht is en dus weer vertrekt na de zwangerschap of dat ik echt ben "aangekomen" in mijn gezicht. Hopelijk het eerste :p

Wel merk ik dat mijn conditie flink naar beneden is gegaan naarmate ik zwaarder ben geworden in de zwangerschap.(natuurlijk ook door hormonen, verminderde longinhoud etc.)  Ik probeer nu elke avond met mijn man een rondje te lopen buiten om toch genoeg in beweging te blijven voor de bevalling. Maar na een rondje van +/- 500 meter door de wijk heen ben ik ook echt wel moe. Wel gek, alsof ik het uithoudingsvermogen van een bejaarde heb. Hopelijk voorspelt dit niks over hoe ik de bevalling straks ga volhouden ofzo :O Hoe ervaren jullie dit inmiddels?

Ook hier een conditie van niks, inderdaad vaak even moeten/willen zitten als we een rondje lopen, en fietsen wordt ook zwaarder, sneller benauwd en ben er eerder klaar mee. Ik denk dat er tijdens de bevalling zo veel stoffen worden aangemaakt dat we er dan wel doorheen komen. Als de bevalling gewoon 'normaal' verloopt en niet meerdere dagen duurt en zo.

Ik ga ook maar uit van vocht in m'n gezicht :p

hihi, ook hier een conditie van niks. En aangezien ik nu rustiger aan moet doen, zit er ook niet meer in dan kleine rondjes (minder dan 1 km) wandelen. Wat dat betreft maak ik mij ook een beetje zorgen over mijn uithoudingsvermogen tijdens de bevalling. Maar dan denk ik daarna: 'joh, je wordt goed begeleid, dus dat komt wel goed'.

De babykamer schiet nu echt op. Nog de meubeltjes even soppen en dan kan ik de kleertjes gaan wassen, strijken, sorteren en in inruimen. Daar heb ik dus echt zin in! Daarnaast staat inmiddels ook het wiegje in onze slaapkamer. Begin trouwens wel last te krijgen van nesteldrang. Alles moet schoon zijn. Best wel lastig als je zelf geen zware dingen meer mag doen. ;-)

Omdat ik dus een ukkie in mijn buik heb, heeft ie nog alle ruimte om te draaien. Dinsdag lag ie voor het eerst met zijn koppie naar beneden, vanochtend lag ie alweer dwars. De arts assistent vroeg zich zelfs af hoe hij zich in deze houding had gewurmd. :) Maar gelukkig was ook vandaag de CTG goed. Op naar de volgende controle, komende dinsdag.

Oh wat goed nieuws dat de ctg goed was :) moet toch wel een beetje een opluchting zijn elke keer dat dat goed gaat. Wel grappig dat je kleintje nog zo bewegelijk is. Hij maakt er in ieder geval goed gebruik van nu het nog kan. Mijne zit inmiddels wel een beetje "in de weg" ik kan niet te veel in elkaar zitten of voorover leunen want dan zit hij letterlijk in de ruimte die ik nodig heb om mezelf dubbel te vouwen. Maar goed dat is natuurlijk maar een hele kleine opoffering.

en hier ook wat nesteldrang aan het ontwikkelen al wordt ik regelmatig door mijn man teruggefloten. Ben ik op 1hoekje na klaar met stofzuigen trekt ie de stekker eruit en moet ik verplicht eerst even uitrusten met een kopje thee alvorens verder te gaan :p

wat dat aan gaat helpt de nesteldrang ook vast wel een klein beetje mee aan het ontwikkelen/behouden van een conditie voor de bevalling. :) Al denk ik dat je helemaal gelijk hebt wat betreft de hormonen die zorgen dat je door kunt gaan. Tenzij je letterlijk dagen bezig bent merk je misschien pas achteraf hoe moe je wel niet bent geworden.

Nesteldrang: moest vannacht om 4.30 uur eruit omdat één van de katten gekotst had en het opgeruimd moest worden (goede oefening, haha). Had daarna enorm de neiging om de trap helemaal schoon te maken en beneden op te gaan ruimen. Heb mijzelf toch maar gedwongen om weer naar bed te gaan, anders had mijn man dat gedaan. :)

Haha heel herkenbaar. In mijn "normale" niet-zwangere leven zou die nesteldrang best goed van pas komen. Niet dat ik nou heel slordig ben maar soms heb ik toch echt even geen zin om weer het hele huis aan de kant te maken. En nu die drang er eindelijk wel is moet er soms tegen gevochten worden, heel onwerkelijk :p

vanmiddag zijn bij ons de spulletjes van de kraamzorg binnengekomen, heb direct met manlief het bed omhoog gezet. We waren allebei wel even verbaasd hoe hoog die wel niet wordt. Hoef er nog net niet op te springen/duiken zeg maar...kan dat wel de bedoeling zijn? Wij hebben +/- 78 cm aangehouden. Misschien ook wel een kwestie van wennen hoor..

en vanavond hebben we de tweede informatieavond over borstvoeding gehad. Haha wist niet dat er zoveel over te leren viel. Wel fijn om nu een beetje handvaten gekregen te hebben om hopelijk goed van start te gaan met de borstvoeding en veelvoorkomende problemen bij voorbaat al te voorkomen. hoe gaat het bij al jullie cursussen inmiddels?

Terug
Bovenaan