Uitgerekend in December 2016!

Ik hoef mij over een kolf niet druk te maken. Ivm medicijnen mag ik niet eens borstvoeding geven.

@kiimsie, ik zou mij niet al te druk maken over de kleine. Die van mij loopt een week of drie achter in de groei en zat al tegen de ondergrens aan. Waar ze vooral op gaan letten is of hij/zij voldoende voeding uit de placenta krijgt en of de baby het nog naar zijn zin heeft in de buik. Zo doen ze dat bij mij. In het ergste geval word je eerder ingeleid, maar als de baby zich tot nu toe voldoende heeft ontwikkeld is medisch geen drama.

Bovenstaand heeft de gynaecoloog tegen mij gezegd. Als je je zorgen maakt, bel dan de verloskundige. Dat geldt ook als je vragen hebt. Zowel verloskundige als gynaecoloog heeft het beste met de baby voor.

@ Manon 77: die van ons zat met zijn buikje nu ook richting de ondergrens, P13. Als hij bij de volgende echo onder de P10 komt dan moeten we naar de gynaecoloog. Ik zit eerlijk gezegd toch niet te wachten op eerder ingeleid worden, zeker niet als ik of de baby verder nergens last van hebben.. Wat ik vanuit mijn Hypnobirthing cursus ook wel meekrijg is dat verloskundigen, gynaecologen etc. vaak handelen vanuit protocollen, ook als is er geen noodzaak. Ik hoop namelijk ook op een thuisbevalling.. Maar even afwachten dan maar, wilde het gewoon even van me af typen. :)

Oh, wat apart dat ze dat dan nu opeens constateren. Maar veel rust nemen en dan hopen dat de baby gaat groeien denk ik?

ik zou denk ik ook het bespreekbaar maken met de verloskundige. Misschien kan zij je nog wat duidelijkere uitleg geven of vertellen wat de procedure zou zijn en waar ze eventueel nog af kunnen wijken om het voor jou beter te maken.

hier een gemiddeld kindje, zoals de verloskundige vandaag zei. Ik heb ook nooit een extra echo aangeboden gekregen, dus ik vertrouw er maar op dat het goed is. En het begint nu ook in te dalen!

<p style="text-align: left;">Heb toevallig mijn plan van de week ingevuld, al vraag ik mij af of mijn wensen haalbaar zijn gezien de situatie van de kleine. Voor hetzelfde geld moet ik straks vanaf het begin aan de CTG... ik weet het niet. Volgende week maar even bespreken met de gynaecoloog.</p>
<p style="text-align: left;"></p>

Terug
Bovenaan