Uitgerekend in December 2016!

Hoi, het heeft even geduurd maar ik ben er weer :) had het afgelopen week zo ontzettend druk met mijn afstudeeropdracht en de plots oplettende nesteldrang dat ik alleen even heb meegelezen.

Wat betreft het opmaken van het bed zit er in het kraampakket inderdaadzo'n zeiltje om vanaf de 37e week tussen je hoeslaken en matras in te doen. Alleen de vrouw die de intake van de kraamzorg deed bij mij adviseerde mij in plaats van het zeiltje een waterdichte molton te gebruiken die net als een normale hoeslaken om het matras heen zit. Het zeiltje schijnt namelijk een erg krakend geluid te maken en als je erop ligt en makkelijk te verschuiven waardoor je alsnog de kans loopt je matras te verzuipen in vruchtwater.
<p style="text-align: left;">De vluchttas heb ik ook net deze week ingepakt afgezien van een paar spulletjes die op het moment zelf nog even bij elkaar gepakt moeten worden. Ik heb trouwens maar pakjes meegenomen voor de kleine in maat 50 en maat 56, heb echt geen idee waar ik op moet rekenen. Jullie al enig idee?</p>
<p style="text-align: left;">En Kiimsie wat vervelend van je schoonouders zeg. Vooral nu je wel andere dingen aan je hoofd hebt dan hun plezieren". Maar ik zou de bezoekjes inderdaad een beetje proberen te beperken of gewoon aangeven dat je even moet rusten ofzo op bed als je echt helemaal gek wordt. Netflix erbij en alle stress rondom hun vergeten :)</p>
<p style="text-align: left;">Hihi begint inmiddels wel spannend te worden zolangzamerhand. Morgen wordt het matrasje bezorgd en kan ik het bedje gaan opmaken. En zaterdag gewoon al 37 weken onderweg.  Ben benieuwd wanneer de kleine besluit te komen. Hopelijk snel, ik ben echt heel erg benieuwd naar hem. :)</p>

Hoi Wendy, leuk dat je er weer bent! Zijn je opdrachten voor nu af? Je hebt wel een lekker nachtelijk berichtje gestuurd weer :p

een waterdichte molton, dat het bestaat :p. Maar als dat beter ligt, werkt en niet kraakt ook maar eens naar op zoek dus.

bij het matrasje zeiden ze bij ons dat je die de eerste dagen even moest laten luchten zonder dat het opgemaakt is, omdat er mogelijk chemicaliën in konden zitten (van de Ikea). Misschien wist je dat al, anders kan je het misschien even navragen nog!

heb jij meerdere pakjes mee :p? Ik dacht dat ik er 1 van 50 en 1 van 56 mee moest :p dus ik heb er maar 2.. En 2 mutsjes.. Ik voel me zo onvoorbereid :eek:

Ik ben ook zo benieuwd naar de baby! Alleen mag het pas volgende week vrijdag komen, dus ik heb nog even wat langer de tijd. En geen flauw idee wat ik met die tijd moet. Het huis is inmiddels helemaal gepoetst op de keukenkastjes na en vrienden werken/leren gewoon nog..

Jullie nog tips voor als ik me verveel :p?

Jeetje Wendy, 37 weken, dat is voor mij nog 2 weken weg. Wordt echt spannend voor ons allemaal. Ben erg benieuwd wanneer jullie kindjes geboren worden en hoe ze gaan heten.

Ik heb vanochtend weer een volledige controle gehad: groei-echo, doppler, CTG. De kleine is gelukkig gegroeid, ze schatten hem nu op 1800 gram. Nog wel veel te klein, maar gaat de goede kant op. Gynaecoloog verwacht niet dat ik de 40 wkn ga halen. Maar gelukkig zei ze ook dat ik geen kleertjes in maatje 44 hoef te kopen. Zo mini zal hij nou ook weer niet zijn

Haha ja ik heb inmiddels een heel vreemd dag/nachtritme te pakken.. dacht het op te lossen door gister extra vroeg op te staan maar 's avonds was het al weer 1 uur voordat ik het doorhad en terwijl ik absoluut nog niet moe was. Erg vreemd, zal wel door alle hormonen komen :p het matrasje is binnengekomen maar ik had er niet helemaal bij nagedacht om hem te luchten. Heb wel in mijn enthousiasme hem direct opgemaakt... misschien alsnog maar even luchten een paar daagjes

De waterdichte molton bevalt mij verder erg goed, en kan natuurlijk ook nog jarenlang gebruikt worden na de bevalling aangezien die gewoon in de wasmachine kan. Ik weet niet of ik het hier neer mag zetten maar ik had hem besteld via nightlifeliving.nl, koste iets minder dan 30 euro volgens mij.

En Manon wat ontzettend goed nieuws! Fijn dat het weer zo goed gaat met groeien, moet toch wel een beetje een opluchting zijn denken ik. :)

Ik ben ook heel benieuwd wanneer alle kindjes geboren gaan worden.  Ik loop nu misschien wel wat voor qua weken maar voor hetzelfde geld moet ik nog 6 volle weken uitzitten op dit moment. Daar hoop ik uiteraard niet op :p ik heb trouwens wel vaak als ik aan het douchen ben en dus wat langer sta dat ik een soort buikpijn krijg. (Lijkt op.menstruatiepijn) misschien een soort van voorbereiding op de bevalling? Hopelijk een teken dat het niet te lang meer zal duren :)

Ik heb voor de kleine ook gewoon 1 pakje/setje kleding voor allebei de maatjes met bijpassende mutsjes. Verder nog 2 rompertjes en 1 extra mutsje, voor het geval hij op 1 of andere manier direct alles vies weet te maken. Haha misschien wst overdreven maar als ik het nu niet alvasy klaarleg ga ik er een halve nacht over nadenken en doe het uiteindelijk alsnog :p

Oh en de enige tip die ik kan bedenken tegen vervelen is een aantal goede series op Netflix opzoeken, misschien een keer een uitgebreid recept opzoeken om te koken ofzo.. dat soort dingetjes.  Ik merk het ook af en toe al en dat zal de komende tijd nog wel vaker gaan gebeuren, uiteindelijk ben je compleet voorbereid en is het enige wat je nog kan doen "wachten" tot het zover is

Dat de kleine het goed doet, is inderdaad een opluchting. Kan nu met een gerust hart de komende twee weken door. Dan ben ik 37 weken en is ie in elk gevalniet meer prematuur.

Zodra ik thuis kwam te zitten heb ik Netflix aangeschaft. Verder ben ik weer met puzzelen (legpuzzels) begonnen. En ik doe veel dutjes

Terug
Bovenaan