Uitgerekend in December 2016!

Oh puzzelen is ook een goeie, ik ben niet zo van de legpuzzels maar ik kreeg vroeger altijd van die sudoku en Japanse puzzels van mijn opa en oma. Nog iets om op te pakken als tijdverdrijf :)

Last van mijn voeten heb ik nog niet zo, wel opgezette enkels, vingers en gezicht haha. Bij mijn handen wil dit nog wel eens pijn doen, vooral 's nachts wordt ik dan wakker met een verkrampte hand lijkt het wel. Iemand anders die dit ook herkend?

Bij het lopen ook soms last van de buik, of vooral de banden denken ik. Maar als ik kleinere stappen neem dan ik gewend ben kan ik best nog een eind lopen zonder dat het pijn gaat doen. Weet niet of je dit ook al doet? Is wel een beetje een waggelend loopje geworden daardoor maar dat hoort erbij :)

Van verveling heb ik gelukkig niet zoveel last: het huishouden, 2 honden, 1 cavia, nog 3 boeken omtrent de bevalling uitlezen, voorbereidingen (babykamer is nog niet af, vluchtkoffer pakken/dingen verzamelen, geboortekaartjes, alvast bedenken hoe en wat voor het kraamfeest, etc.). Ik heb het idee dat ik tijd tekort kom soms haha.

@ Wendy P: Ik heb wel sneller last van mijn handen, vooral als ik aan het poetsen ben merk ik dat. Dan moet ik ze even 'los schudden', strekken, en dan gaat het vaak wel weer. Had ik hiervoor nooit last van!

@ Manon 77: je kunt ook gratis een 'douche stoel' lenen, dan kun je misschien lekker van je douche genieten zonder dat je last van je voeten krijgt?

Ik heb trouwens een aantal YouTube video's gekeken voor de vluchtkoffer, misschien vinden julllie dit ook wel handig leuk:

Alboe.nl
Elise Joanne
De Huismuts
Pelpina
Kelly Caresse

Misschien ook gelijk een leuke tip, om video's te kijken van vrouwen die hun zwangerschapsupdates hebben geplaatst op YouTube. Leuk en leerzaam :)

Ook hier wel last van verkrampte handen en voeten af en toe. Best vervelend is dat, vooral als ik er niet meteen wat aan doe, want dan krijg ik er een soort spierpijn van. In m'n voeten/benen dan, niet in mijn handen gelukkig.

Apart dat jij op de een of andere manier juist niet moe bent, Wendy. ik wordt juist steeds sneller moe :p als ik om 11 uur nog niet in bed lig stort ik in. Eerst moest ik er om half 10 al in liggen, maar slaap nu tussendoor een uurtje :p. Kan ik ook nog met m'n man wat doen als die thuis komt.

Die 'menstruatieachtige pijn' herken ik denk ik ook wel ja, zou wel mooi zijn als het een voorbereiding is op de bevalling, maar ik had het zelf meer op indalen of extra gewicht gegooid.

Persoonlijk heb ik het nooit zo op die zwangerschapsupdates :p al die mooi opgemaakte en vrolijke en fruitige meiden die vertellen hoe moe ze zijn, ik kan het dan altijd moeilijk geloven :p. Hoewel kwaaltjes dan wel gewoon overeen komen met wat ik heb.

ik merk dat ik als ik langer dan een paar uur ('s nachts) op een kant lig, ik dan wakker wordt van veel pijn in wat ik denk mijn heupgewrichten. Ik moet er dan ook echt uit en een stukje lopen/bewegen voordat dat afzakt. Slapen met een kussentje tussen mijn knieën helpt wel, dan kan ik iets langer liggen, maar die valt ook regelmatig uit bed. Ik vind dat wel lastig, omdat ik zo vaak wakker wordt nu..

Wat vervelend dat je 's nachts zo moeilijk kan slapen! Als je erg veel last hebt even lekker een warme douche of bad om je spieren te ontspannen misschien? Ik heb ook wel eens gehoor dat sommigen met een voedingskussen slapen en dat dat ook echt verlichting kan geven. Misschien heeft de verloskundige nog wat handige tips zodat je nachtrust weer iets beter wordt? :)

Haha, ik vind het juist leuk om te kijken! Zit ook vaak genoeg een stuk tussen waarop ze aangeven dat ze het echt even gehad hebben of iets dergelijks, ik herken mezelf er dan wel in :p

Schrijven jullie in een boekje verhalen, zodat jullie kind (en jijzelf natuurlijk) het later nog eens terug kan lezen? Ik ben ooit enthousiast begonnen maar heb het laten verslonzen helaas. Vond het babyboek wat mijn moeder van mij had bijgehouden super leuk om te lezen, vooral nu ik zelf ook in die levensfase zit!

Ik heb wel mijn zwangerschapsboek van Pauline Oud helemaal bijgehouden ja! Helaas heb ik niet elke maand een buikfoto gemaakt, nu wel spijt van :p. Ik vond het jammer dat mijn moeder het niet gedaan had, ze heeft ook maar 8 babyfotos in zo'n groot fotoboek geplakt en de rest is leeg :p. Sowieso wel alsnog heel leuk natuurlijk.

ik ga het inderdaad volgende week voorleggen aan de verloskundige, kijken of zij nog tips hebben voor het slapen.. Ik ben benieuwd!

Ohh, dat ziet er wel uit als een leuk boekje zeg! Ik heb gewoon een boekje ingevuld die ik bij een gratis pakket van de supermarkt kreeg haha. Buikfoto's is ook iets waar ik enthousiast aan was begonnen en nu al een poos niks meer mee heb gedaan. Ik ga morgenochtend eindelijk het geboorteplan bespreken met één van de verloskundigen, ben benieuwd. Ik word wel met de dag ongeduldiger om m'n zoon in mijn armen te kunnen houden hihi. Ik zal blij wezen als de bevalling is geweest en als blijkt dat hij lekker gezond is. Hopelijk kunnen we dan gelukkig en onbezorgd het nieuwe jaar in! Trouwens, denken jullie wel eens aan hoe jullie kindje zal reageren op vuurwerk tijdens Oud&Nieuw? En uit nieuwsgierigheid, hoe doen jullie het met kerst en familie? Ik zou dan of 41 weken zwanger zijn of met een pasgeboren kindje zitten.

Haha hier hetzelfde.  Ook fanatiek aan een zwangerschapsboekje begonnen en buikfotos elke paar weken. De buikfotos heb ik vanaf 4 maanden ofzo al niet meer gedaan en het dagboekje is mijn ook al wel erg veel weken geleden. Eens kijken of ik nog wat kan inhalen want lijkt me wel leuk om later terug te kunnen kijken. Danwel zelf danwel voor je kind. Maar is dus niet heel gek dat ik het niet goed heb bijgehouden aan jullie reacties te zien, komt misschien ook wel doordat je in het begin heel enthousiast aan de zwangerschap begint maar naarmate de tijd vordert je veel meer dingen aan je hoofd krijgt dan alleen een boekje invullen :)

We hebben nog niets concreets afgesproken voor kerst en oud&nieuw. Wel zijn wij gewend om beide elk jaar met onze beide families te vieren. We hebben nu alvast aangegeven dat als het voor ons lukt we het graag ook dit jaar samen vieren, maar dan wel onder de voorwaarde dat het bij ons huis wordt gevierd. Onze beide ouders en broer/zus wonen allemaal noordelijker dan wij en reizen zoveel ver met een pasgeboren baby en mezelf in de kreukels ga ik sowieso niet aan beginnen. Lijkt me daarnaast wel fijn om met de feestdagen twee oma's van ons kleintje in huis te hebben die even kunnen meehelpen met alles in huis :) dit is allemaal wel er van uitgaande dat ik al bevallen ben. :p in het ergste geval.zit ik de dag voor kerst op precies 42 weken.. dan loop ik met kerst rond als een grote luchtballon

Zwangerschapsboek?? Heb er hier eentje staan, maar die is helemaal leeg... Ben daar echt niet meebezorgen geweest. En die foto's van mijn buik? Due mag niemand zien, zo lelijk

Terug
Bovenaan