Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
<p style="text-align: left;">Pff, Wendy, dat is even schrikken en balen! Jij had graag een thuisbevalling gehad, toch? Belangrijkste is dat het met de kleine goed gaat, maar om nu over te schakelen naar een gynaecoloog, dat is niet niks, denk. Welkom in de medische molen
<p style="text-align: left;">Goh Wendy, wat een gedoe door die medische molen zo bij de laatste loodjes.. Heb je verder nog klachten over iets of voel je je verder helemaal prima?</p>
Jah, het gekke is dat ik verder ook absoluut geen klachten heb en me goed voel. Alleen wat vocht in mijn handen soms waardoor ik dikke vingers krijg, maar dat is niet eens heel vervelend te noemen.
De thuisbevalling was de vorige keer bij de verloskundige al veranderd naar een ziekenhuisbevalling omdat ik wel heel veel ben aangekomen tijdens de zwangerschap (uit voorzorg omdat de weeën daardoor mogelijk kunnen stagneren tijdens de bevalling) Maar toen zou het nog poliklinisch blijven met mijn eigen verloskundige.
Even een schok nu dus wel dat ik medisch ben geworden maar tegelijkertijd ben ik wel heel erg opgelucht dat alles gewoon goed is met de baby en dat ik vandaag gelukkig weer naar huis mocht. Voordat alle onderzoeksuitslagen er waren bereidde mijn verloskundige en het ziekenhuispersoneel mij er al voorzichtig op voor dat ik daar waarschijnlijk zou moeten blijven de rest van de zwangerschap. En dat zag ik eerlijk gezegd niet zo zitten.
Wel hele aardige mensen gelukkig ook tot nu toe bij de afdeling gynaecologie in het ziekenhuis. Alleen vervelend dat ik nu niet één van de inmiddels vertrouwde verloskundigen heb om de bevalling te begeleiden straks.
Oh Wendy! Dat is schrikken vooral omdat je dat niet aanvoelde! Vreemd dat je dat zo kunt krijgen en het niet voelt. Gelukkig was je dan al wat voorbereid op het ziekenhuis, anders was het misschien dubbel moeilijk..
sterkte met verwerken, gelukkig heb je zelf niet zo'n last van klachten en voel je je goed en is de kleine al bijna voldragen
Bedankt inderdaad heel gek, en best wel eng, dat zoiets aan de hand kan zijn terwijl je zelf niks door hebt. Maar daarvoor hebben we in Nederland gelukkig goede monitoring tijdens de zwangerschap. Erg fijn om te weten dat ze er vroeg bij zijn mocht er inderdaad iets mis zijn.
Ook is ons mannetje nog steeds niet ingedaald al heeft hij daarvoor gelukkig nog een week de tijd voordat de gynaecoloog meer onderzoek doet naar de oorzaak ervan. (Mocht er eventueel iets in de weg zitten van binnen ofzo dat ze dat in ieder geval.vroegtijdig weten) Zijn jullie kleintjes al aan het indalen?
Mijn baby is wel al een klein beetje aan het indalen, in ieder geval vorige week lag het hoofdje een beetje vast.. Mogen ze tot 38 weken indalen? Ik dacht altijd dat het tot het einde gewoon kon.. Maar misschien dan een echo/scan om te kijken of de kleine zou passen?
En als je ingeleid moet worden kan je de kleine misschien wel eerder ontmoeten?
Bij mij dezelfde vraag: moeten ze met 38 weken ingedaald zijn?? Of heeft dat met jouw situatie te maken? Heb daar nl nog nooit van gehoord.
Hier een wakkere, maar misselijke moeder. Teveel gesnoept gisteren en daar word ik door baby om 'gestraft'. Zo meteen maar even boven de toiletpot hangen
Wat vervelend dat je zo misselijk wakkeer bent geworden. En zo vroeg ook nog op een zaterdag ik merk het ook altijd dat het verkeerde eten of iets teveel eten per direct wordt afgestraft met veel maagzuur etc. En dat terwijl juist "de zwangere vrouw" vaak zin heeft in lekker eten.
En het klopt dat de baby gewoon tot en met het einde mag indalen. Alleen in ons geval was hij er nog niet aan begonnen. Stel bij 38 weken is hij nog niet begonnen dan gaan ze voor de zekerheid kijken of er niets in de weg zit waardoor dat komt. Zit er niets in de weg dan mag hij natuurlijk zelfs pas een dag voor de bevalling ingedaald zijn in theorie zit er wel iets in de weg, bijvoorbeeld een placenta of iets anders dan is het wel zo veilig om dit voor de bevalling te weten als gynaecoloog zijnde.