Uitgerekend in December 2016!

Oh, dat is fijn Kiimsie! Hoera voor een gemiddelde echo! Super! Wel balen van die wasmachine..

lekker dat de was gedaan is Manon! En dat je geen last meer hebt van maagzuur!

Wendy, laat maar snel van je horen! We zijn benieuwd naar de meting! Hopelijk is je bloeddruk omlaag gegaan :)

Hoi, goed nieuws bij mij vandaan. Mijn bloeddruk is gelukkig weer gedaald naar een acceptabel niveau  :) ik moet ter controle wel woensdag nog een keer laten meten maar zoals het er nu uitziet doen de medicijnen hun werk.

<span style="line-height: 1.5;">@zwangere 22-er gelukkig voel je je al weer wat beter, wel erg sneu dat je man het nu te pakken heeft. Maar als het dan toch moet gebeuren, beter nu dan wanneer de baby er straks is :) ben je nog naar de informatieavond in het ziekenhuis geweest? Ben benieuwd of het je een beetje beviel.</span>

@kiimsie wat fijn dat de groei-echo een goede uitslag had voor jullie. Toch wel weer een opluchting als je dat te horen krijgt :)

Hopelijk ook gauw goed nieuws over de wasmachine :p als ik dat had zou het echt bij me gaan kriebelen dat ik net dat soort dingen niet kan voorbereiden op het moment dat ik dat graag wil. Maar goed jij hebt gelukkig ook nog iets meer tijd over om voor te bereiden dan ik op dit punt waarschijnlijk :)

<span style="line-height: 1.5;">@manon hier gaat het ook op en neer qua maagzuur. De afgelopen dagen er wonderbaarlijk weinig last van gehad terwijl er soms zo'n dag tussen zit dat het maar niet ophoud. Gelukkig gaat het bij jou nu ook iets beter. Hopelijk zijn we er "helemaal" van verlost zodra de baby's besluiten in te dalen en de maag iets meer ruimte krijgt (Er van uitgaande dat dat gebeurt bij het indalen?? ) </span>

@ Wendy P: Goed nieuws van je bloeddruk! Ik duim dat er woensdag weer een goede meting is :)

Ik heb vandaag de matrasbeschermer uit het kraampakket op bed gelegd, ben benieuwd of ik er veel last van heb dat het zo kraakt haha. Net nog met de honden door het bos gewaggeld, wil zo lang mogelijk blijven wandelen. Ook met het huishouden blijf ik maar druk bezig, wat ik gister heb schoongemaakt kan ik vandaag alweer opnieuw gaan doen, vooral de woonkamer met de 2 honden. Ondankbaar werk ;-)

Wendy, jij hebt ook Hypnobirthing gedaan toch? Doe jij oefeningen? Ik heb bijv. een luister CD en moet m'n boek nog uitlezen :p

Hopelijk valt het gekraak inderdaad een beetje mee. Misschien dat hij na een paar nachten zo alle kanten op bewogen is dat hij niet meer hard kraakt omdat er al kleine vrouwtjes in zitten. Maar dat moet je even uitproberen natuurlijk :)

Ook hier probeer ik geregeld nog wat te wandelen. Een wandeling door het bos wordt in mijn geval wel wat heftig maar ik ga geregeld 's avonds met mijn man een ronde maken door de buurt heen. Wel in een tempo van niks haha

Ik moet heel eerlijk bekennen dat sommige dingen van de hypnobirthing er voor ons wel bij inschieten. Het boek heb ik toevallig in de afgelopen week uitgelezen, gewoon elke avond een stukje tot ik in slaap viel :p

Verder luister ik elke avond naar 1 of 2 hyonosesessies (bevallingsaffirmaties en een sessie als voorbereiding op de bevalling) ook probeer ik elke dag even de 10/10 ademhalingsoefening even te oefenen een paar minuutjes. Weet niet of die voor jou hetzelfde heet maar bij ons is die uiteindelijk bedoeld om de weeën op te vangen en zo ontspannen mogelijk te worden. Als ik deze ademhalingsoefeningen goed doe wordt ik ook nog eens beloond met een "rondspringende" baby in mijn buik. Grappig hoe dat zo'n effect heeft.

Eigenlijk zouden mijn man en ik ook samen oefeningen moeten doen nog, hyonosesessies en een ankeroefening ofzo. Maar hier hebben we eerlijk gezegd nog niet zo veel aandacht aan besteed als zou moeten.  Sommige oefeningen laten we sowieso zitten omdat die 'niet helemaal bij ons passen'. Maar een paar zou ik nog wel graag onder de knie krijgen voordat de bevalling begint.

Hoe gaat het voorbereiden met hypnobirthing bij jou/jullie dan inmiddels?

Hier uiteindelijk wel naar de informatieavond geweest van het ziekenhuis. Het was een verhaal met een gynaecoloog die wel heel lovend over pijnbestrijding praatte (en die wil ik niet hebben!) en het ging daar ook wel lang over door. En ze was ook lang aan het praten over kunstverlossingen. Wel goed om te weten hoor, maar ik hoop nog altijd dat het gewoon natuurlijk kan. En ik wordt altijd een beetje moedeloos van dat soort dingen. En we mochten in een kraamkamer kijken, maar dat is toch ook wel vreemd. Echt een ziekenhuiskamer met allerlei apparatuur waar ik wel een beetje van schrok. En het stinkt zo naar ziekenhuis :p, daar wordt ik  dan een beetje moedeloos van. Gelukkig kon ik het wel van te voren zien, anders was ik misschien geschrokken als de baby er aan zit te komen.. Lijkt me ook niet lekker.

Fijn dat jullie het wand(gg)elen nog steeds vol houden! Ik probeer het ook wel, maar heb er toch weinig zin in op de een of andere manier. En als ik wandel, dan toch echt over rechte wegen :p niet door het bos oid.

Ik wil dat kraamzeil zo lang mogelijk uitstellen, dus leg hem er pas vrijdag op, als de baby zou mogen komen. En als het kraakt koop ik direct een waterdichte hoes.

Top dat je bloeddruk weer omlaag is! Super nieuws!

Haha ja heel herkenbaar hoor. Ik schrok ook met de informatieavond van het ziekenhuis. Maar in ieder geval goed om alvast te kunnen laten bezinken zodat je je tijdens de bevalling niet voelt als een kat in het nauw. Opvallend dat ook bij jou juist de pijnbestrijding heel veel aandacht kreeg in de uitleg, hier gebeurde dat ook terwijl ik het liefst eerst zonder wil proberen. Mede omdat ik nou niet echt warm loop van bijvoorbeeld een enorme naald die mijn rug in moet gaan om de pijn te kunnen verlichten. Ben ik niet helemaal fan van.

<span style="line-height: 1.5;">Maar goed, misschien dat er zoveel aandacht aan gegeven wordt bij zo'n avond omdat heel veel mensen er over het algemeen juist wel steeds makkelijker over denken. Sommige vrouwen roepen bij het zien van een positieve zwangerschapstest al dat ze hoe dan ook een ruggenprik willen. (Niet veroordelend bedoeld hoor, ieder z'n eigen keus)</span>

Ja precies, ik zie dat dus ook echt niet zitten. Maar mensen kiezen zelf vaker voor het ziekenhuis als ze met pijnbestrijding willen bevallen en vaker voor thuis als ze zonder willen of zo? Misschien komt het daar vandaan.. Ik kijk er in ieder geval niet naar uit en hoop dat ik het zonder red :) en jullie natuurlijk ook, als jullie zonder willen

Terug
Bovenaan