Uitgerekend in December 2016!

Daar ben ik ook weer!

@Wendy P, dus jij hebt gelijk medicijnen gekregen toen ze erachter kwamen dat je bloeddruk te hoog was? Ik loop al vanaf het begin van mijn zwangerschap met hee

<p style="text-align: left;">Hetzelfde probleem. Maar ik heb er dus geen medicijnen voor gekregen.</p>
<p style="text-align: left;">Vorige week 2 nachten opgenomen geweest en net ook weer opgenomen. Word er gek van... En daarnaast 2 keer per week naar het ziekenhuis voor mijn bloeddruk, CTG, urine testen en bloed afnemen... Snap er niks van waarom ik dan geen medicijnen ervoor krijg... :-(</p>
<p style="text-align: left;">Maarja.. Het is voor het goede doel.. Maximaal nog een paar weekjes en dan is ze er en dan zijn we alles wee vergeten.. Toch?;-)</p>

Dat klinkt raar, Stephanie! Waarom krijg jij geen medicijnen? Wat zegt je verloskundige er dan van? Als je meerdere keren bent opgenomen lijkt het me heel heftig! Sterkte met de komende weken en hopelijk is je bloeddruk na de bevalling snel weer normaal!

Wat fijn dat jullie kleine nu ook al is ik gedaald! Toch wel fijn om te weten als dat allemaal verloopt zoals het "zou moeten" :)

Op de echo's kunnen mijn man en ik lang niet altijd meer goed zien waar we nou eigenlijk naar kijken, zelfs niet met uitleg van de gynaecoloog. (Zitten we daar allebei met een schuin hoofd te staren naar het scherm haha) het hoofdje van de baby is gelukkig wel nog een formaat dat we zijn gezicht (silhouette) kunnen onderscheiden en soms zijn handjes erbij zien bewegen. Ondanks dat hm we het iets minder duidelijk kunnen zien dan een aantal weken geleden blijft het bijzonder om ons jochie daar te zien zitten :)

<span style="line-height: 1.5;">@stephanie ik heb inderdaad gelijk medicijnen gekregen. maar als ik het goed begrijp heb jij de hele zwangerschap al een hoe bloeddruk? Bij mij is het namelijk echt pas in de laatste paar weken gekomen, misschien heeft dat iets te maken met dat ik wel medicijnen krijg ervoor maar dat jij deze niet hebt gekregen. Ik ben geen dokter hoor, maar dat is dan het eerste wat bij mij te binnen schiet. </span>

Ik heb inmiddels medische indicaties genoeg, maar mijn bloeddruk is prima :). Maar niet te hard roepen, kan bij mij ook nog veranderen...

Ik heb dat ook dat ik op de echo niet alles meer even goed zie. Zijn koppie, zijn hartje en met wat geluk een beentje en voetje. En hij is ook nog niet ingedaald. Heb nu al het idee dat ie laag zit, vraag me hoe het voelt als ie ingedaald is.

@stephanie, jeetje wat ontzettend niet leuk dat je opgenomen was en weer bent. Komt dat enkel door die hoge bloeddruk? Ik zou ook benieuwd zijn naar het verschil met Wendy. Maar dan heb ik blijkbaar nog geluk met de verplichte rust thuis.  Laten we onze zegeningen tellen, de baby's doen het goed, en blij zijn dat er voor ons gezorgd wordt. Nog even geduld hebben...

Ben vanochtend op mijn werk geweest om "afscheid" te nemen. Omdat ik op 1 november per direct moest stoppen, heb ik dat vanochtend maar gedaan. En dat was toch wel vermoeiend. Morgen weer een drukke dag met een CTG in de ochtend, een vriendin op visite in de middag en 's avonds bij mijn ouders op de koffie die 45 jaar getrouwd zijn. Rest van het weekend wordt weer minimale inspanning :).

Ik ben aan het aftellen... nog 3 weken en 6 dagen :)

Leuk dat je alsnog afscheid kon nemen Manon! Ik kan me voorstellen dat het wel vermoeiend was!

Het voelt niet heel lekker dat de kleine ingedaald is. Het wordt bij mij heel zwaar vooronder in mijn buik en lopen en gaan zitten wordt daardoor lastiger. Maar ik heb het er allemaal voor over en vind het fijn dat de kleine nu alles nog zo goed en gemiddeld doet!

het is wel leuk als jullie nog af en toe een silhouet kunnen zien! Maar ik kan me wel goed voorstellen dat alles lastig te onderscheiden wordt. Knap dat een echoscopiste het dan allemaal goed ziet! Hoewel die er natuurlijk wel voor geleerd hebben.

Terug
Bovenaan