Uitgerekend in December 2016!

Stephanie; wat vervelend dat ze zo blijven plakken. Ik zie heel erg op tegen het kraambezoek. Voornamelijk mijn schoonmoeder, die heeft het plan opgevat elke dag voor de deur te staan. Ze vond het niet heel erg leuk dat ik zei dat dat niet nodig was. Net als dat ze ook niet bij mijn bevalling hoeft te zijn, op de een of andere manier had ze daar ook op gerekend.

Haha, nee ik zou ook geen schoonouders bij mijn bevalling willen. Ook niet m'n eigen ouders trouwens.. Maar goed dat je daarin voor jezelf bent opgekomen! En dat je eerlijk hebt gezegd hoe het staat! Hopelijk houdt ze er rekening mee of kan je kraamhulp haar wegsturen als ze te vaak of zonder afspraak komt!

Ik duim voor je vandaag, Manon!

Dat lijkt me ook ontzettend vervelend. Goed dat je eerlijk zegt dat je daar niet op zit te wachten. Ik ben ook benieuwd hoe dat straks gaat met alle visite. Gelukkig kan mijn vriend 3 weken vrij nemen en de nodige visite gewoon op tijd weer de deur wijzen. Je wil zelf lekker genieten van de kleine, zonder steeds het bemoei van een ander. Succes Stephanie! Ik hoop dat je schoonouders naar je luisteren. Het lijkt overal wel hetzelfde te gaan haha. Ik ben daar ook bang voor.

Ja schoonmoeders.... Haha! Ik heb het gelukkig heel erg getroffen met de mijne maar kan me voorstellen dat het heel lastig is... De kraamverzorgster is er juist heel erg oplettend mee maar die is er niet de hele dag.. Ze heeft naruurlijk een bepaald aantal uur en bij ons begint ze om 8.30 tot 15.00 uur ongeveer en als je dan 's middags nog visite hebt dan is zij helaas al weg.

verder hebben wij hier een mega tegenslag. Ons meisje werd geler en geler dus vandaag met spoed naar het ziekenhuis. Ze ligt nu helemaal in haar bloodje met zo'n band/bril voor haar oogjes met een infuus in haar handje onder de blauwe lampen.. Met óók al 2 hielprikjes achter de rug! Nou moeders en moeders in spe ik kan jullie vertellen dat het hartverscheurend is en dat je dus niet meer kan stoppen met huilen.. En dat in combinatie met de kraamtranen, die werken niet echt mee!

gelukkig nu net te horen gekregen dat de waardes gedaald zijn dus dat de lampen zijn werk doen.. Als dat niet het geval was geweest dan had ze nieuw bloed moeten krijgen... Maar dat is dus hoogstwaarschijnlijk niet het geval.

Nu hopen dat Manon ook vooruitgang boekt! Heel veel succes!

Vanavond om 18.21 uur is onze zoon Marijn geboren!! Hij weegt 2420 gram en doet het prima. We moeten nog een dagje in ziekenhuis blijven.

De bevalling was geen feestje. Vanochtend om 8.00 uur zijn de vliezen gebroken door de verloskundige en een uur later kreeg ik weeënopwekkers. Die zetten niet veel zoden aan dijk. De dosis werd steeds verhoogd. Pas bij de van de dosis van 14.00 kreeg ik een reactie. En hoe!! Meteen volle bak met elke 3 minuten heftige weeën. Ik ben toen in 3,5 uur van 4 cm naar 10 cm gegaan. Het was zo heftig dat de ruggenprik die ik heb gehad niet echt werkte. Marijn vond de persweeën niet fijn. Zijn hartslag daalde steeds. Daarom hebben ze vrij snel de gynaecoloog erbij gehaald. Met een knip en de vacuümpomp was ook het persen snel voorbij. En nu lig ik te genieten van mijn lieve, kleine, knappe mannetje.

Oh Stephanie, wat klote!! Dit hoort niet in de kraamtijd. Wel fijn dat Jezz goed op de lampen reageert. Laat de tranen gaan, meid, dat heb je nodig.

Geef een knuffel van mij aan Jezz.

Oh wat naar Stephanie!  Verschrikkelijk om je kindje zo te moeten zien...

Van harte gefeliciteerd Manon met jullie zoon!  Klinkt niet als een soepele bevalling,  maar gelukkig is hij er nu. Heel veel geluk!

Ik lig nu midden in de nacht op de bank. Werd wakker met buikpijn,  anders dan ik eerder hard. Eerder voelde het alsof ik ongesteld moest worden,  nu had ik continu een harde buik met wat meer stekende pijn. Werd er ook wat misselijk van. Ik hopen dat de bevalling zou beginnen,  maar nu met een kruik op de bank zakt het weg. Waarschijnlijk dus voorweeen. Al word ik niet zo blij van het idee dat dit makkelijk een paar nachten achter elkaar kan gaan gebeuren... Hebben meer dames hier last van (gehad)?

Gefeliciteerd Manon! Fijn dat ie er is!

lien123; ik heb dat ook. Wisselt wel per nacht. Een kruik werkt vaak wel idd. En ik lig met een voedingskussen tegen mijn buik. Dat vind ik prettiger dan zonder. Ik merk wel dat ik minder kan eten 's avonds dus ik verdeel het meer over de avond, eet minder en zorg dat ik niet te gekruid eet. Ik merk dat mijn buik daardoor rustiger is 's nachts en dat ik beter slaap.

Terug
Bovenaan