Uitgerekend in december 2017!

Kimmie, wat naar voor je! Lijkt me inderdaad beangstigend. Is het een idee om morgen ochtend een test te doen. Of zal die altijd nog positief zijn? Anders inderdaad even langs de verloskundige. Onzekerheid is vreselijk. Kan me voorstellen dat je het niet los kan laten. Hoop snel van je te horen hoe het gaat!

Liefs Mirjam

Hallo allemaal!

Leuk om al jullie verhalen te lezen en dat alle uitgerekende data ook zo dichtbij elkaar liggen.

Bij mij was 7 maart de eerste dag van de laatste menstruatie en heb vandaag een positieve zwangerschapstest gehad!

Uitgerekende datum is als het goed is rond 9 december.

Ik ga in mei nog op vakantie dus denken jullie dat ik dan voor juni een afspraak zou moeten maken voor een echo? Maandag in ieder geval even de huisarts bellen.

Gr. Laura

Hi Laura, gefeliciteerd! Het verschilt per praktijk wanneer je voor het eerst een afspraak heb. Ik heb bijvoorbeeld met 8 weken een vroege echo om naar het hartje te luisteren. Dit was een extra optie die we konden kiezen en onze intake en termijnecho is in de 12de week. Je zou alvast kunnen rondkijken welke praktijk je aanspreekt en maandag met de verloskundige een datum prikken.

@kimmie zwinkel, ik heb geen ervaring met bloedingen maar ik kreeg wel te horen van mijn verloskundige dat ik bij iedere bloeding wel even moest bellen en zo nodig langskomen. Heb je niet een spoednummer van je verloskundige die je kunt bellen?

Hey Jasmijn,

Bedankt voor je reactie. Ik zal morgen eens bellen naar de huisarts voor een afspraak komende week en neem aan dat zij dan wel aan zal geven wat de vervolg stappen zijn :) Hoeveel weken ben jij nu?

Nog een vraagje voor alle dames. Hebben jullie enig idee wat er wel en niet wordt vergoed door de zorgverzekeraar? Ik zit nu bij CZ Direct en heb geen speciaal pakket erbij genomen dit jaar voor verloskundige en kraamzorg etc. Weet dus niet of dit er standaard bij zit. Ik kan ze natuurlijk ook zelf even bellen maar dacht vraag het eerst even hier ;-)

Hoi Laura, ja onderdaad wven bij een dokter of verloskundige vragen wanneer je precies eerste afspraak, rond de 10 weken krijg je namelijk je eerste termijn echo. Ik krijg al een echo en intake met 8 weken maar dat komt doordat ik een miskraam en 2 keizersnede heb gehad.

zover ik weet word vanuit elke basis verzekering de verloskundige, eerste termijn echo en de 20 weken echo vergoed, over kraamzorg weet ik het niet. Wel weet ik dat kraampakket met een basispakket niet vergoed word en als je zelf in het ziekenhuis wil bevallen (dus niet medisch) dan moet je er ook voor betalen. De verloskundige kan je alles vragen (ook dit soort zaken) dus maak maar snel een afspraak ;)

Terug
Bovenaan