Uitgerekend in december 2017!

Nog een vraagje.. ik slik nu zo'n 8 weken foliumzuur en lees ook wat dingen over extra vitamines die je hierbij kunt nemen bijv. Davitamon Mama. Nemen jullie extra vitamines en hebben jullie misschien nog tips? Dan ga ik deze week wat halen :)

@Laura Jansen,

Ik heb ook 26 april de eerste echo. Normaal gesproken kan dit rond de 8 weken ook al gewoon op je buik. Maar als ze het kindje niet kunnen vinden dan doen ze vaak inwendig. Ik heb met mijn vorige zwangerschap wat uitliep op een miskraam alleen inwendig gehad. Valt reuze mee!! :)

Ik sli davitamon Mama.

@Kimmie Zwinkel, spannend zeg. Over een week is opzich wel snel maar kan me ook zo voorstellen dat het voor jou heel lang kan zijn. Ik hoop op goed nieuws voor je! Wij hebben 16 mei de termijn echo en moet dan ook bloedprikken en ik denk dat als de echo goed is en het bloedonderzoek ook dat we het daarna gaan vertellen.

@Laura Jansen, ik slik nu Multi Zwanger Zijn van de etos.

Oh meiden hebben jullie ook zoveel onzekerheid?

Mijn borsten pijn is afgenomen en nog maar met momenten zijn ze pijnlijk. Vanmorgen onderrugpijn. Verder weinig symptomen. Ben zo onzeker of het goed zit en goed gaat.

Mijn vriend heeft heel erg van: loslaten. Als het niet goed gaat is dat een signaal van je lichaam dat het niet klopte... En we weten nu tenminste dat je zwanger kunt worden.. wou dat ik het los kon laten. Zit wel 30x per dag aan mijn borsten, hopen op duidelijk symptomen... hahahaha...

Pfoe! Herkennen jullie dit? Meegemaakt?

Nog precies 3 weken tot de eerste echo...

@K K, Ja ik herken dat hoor, om mezelf gerust te stellen doe ik soms gewoon nog een zwangerschapstest. Ik zit nu op 6 weken en 3 dagen, de ene dag heb ik meer symptomen dan de andere. Het is niet vreemd om minder symptomen te hebben, ik zelf heb over het algemeen ook niet zoveel zwangerschapskwaaltjes. Gewoon een rustig begin van een mooi avontuur :)

@ KK ik herken het ook hoor, al moet ik zeggen dat sinds het weekend er bij mij echt wel een aantal kwaaltjes zijn die me er regelmatig aan herinneren ;) en zelfs dan nog ben ik soms onzeker en vraag ik me af of alles nog wel goed zit. Hoort een beetje bij deze periode denk ik!

@ jasmijn- grappig dan lopen wij exact gelijk! Wanneer heb jij je eerst echo?

@Laura ik heb vorige week al een eerste echo gehad en deze was inwendig, een beetje apart, maar valt alles mee hoor! ik zelf slik Davitamon multi mama.

@Kimmie ik hoop dat de week snel voorbij gaat voor je! Wij gaan het dit weekend met Pasen vertellen aan familie. Voor de rest wachten wij tot de 12 weken grens.

@lilly90, da's toevallig! Ik heb de 24ste een afspraak dat we naar het hartje gaan luisteren en het ligt er even aan welke verloskunde dat doet, als diegene ook echoscopist is dan ook een inwendige echo en 16 mei is de eerste termijnecho. Gaan jullie het op een speciale manier vertellen of zijn jullie nog aan het brainstormen daarover?

@saskia Wat leuk dat we allebei de 26e onze echo hebben. Het is voor mij de eerste keer en vind het echt heel apart dat ze dan al wat zouden kunnen zien op de echo, kan het zelf bijna niet geloven. Ik ga morgen even langs de drogist voor Davitamon. Slik je hierbij ook nog foliumzuur of is de hoeveelheid die daarin zit al genoeg?

@K K Ik moet zeggen dat ik ook de hele tijd onzeker ben! Ik heb alleen gevoelige borsten en merk zelf verder (nog) helemaal niks. Het blijft spannend of het goed gaat en zeker als je er net zoals ik bijna niks ervan merkt kan ik me goed voorstellen hoe je je voelt. Ik ben wel moe maar dat ben ik zo vaak haha ;-) Succes met wachten op je echo over 3 weken!

@Lilly90 Ik lees het meeste over Davitamon Mama dus denk dat ik hier dan voor ga. Morgen maar eens een potje halen. Ik vind een inwendige echo wel een beetje spannend moet ik zeggen, maar we zullen het maar afwachten :)

@jasmijn Wat is een eerste termijn echo precies? Is dat de echo bij 12 weken? En dan bij 20 weken krijg je (als je dat wilt) het geslacht te horen?

k heb mijn zwangerschap nog tegen niemand verteld en denk dat we dat na de 12 weken echo gaan doen. Zat te denken aan van die mini taartjes van de Hema te bestellen waar je dan zelf een plaatje van een baby jongen of meisje op kunt laten drukken en die dan te serveren als mijn (schoon)ouders langs komen. Volgens mij heb je dan 12 stuks voor 10 euro. Lijkt me wel een leuk moment als je dan die doos open maakt wat de reactie zal zijn. Heb jij nog leuke ideëen verder? :)

Terug
Bovenaan