Uitgerekend in december 2017!

Dank je mamaas ik kan helaas de link niet openen ik ga hem later wel even zoeken. Het is nu mijn tweede mk maar ik heb er inmiddels vrede mee, het heeft zo moeten zijn en daar kunnen we niets aan doen.

DnsBram, heel veel sterkte! Met het verwerken, een plekje geven en misschien toch weer proberen!

MamaAs, hartelijk bedankt voor je uitleg!

Misschien dat ik over twee weekjes ook op de fb durf te registreren... voelt nu redelijk onwerkelijk, vooral omdat ik naast mijn borsten die ineens in twee dagen een cupmaat zijn gegroeid, niets verder voel. Wel af en toe wat onderbuik steekjes, maar dat schijnt normaal zijn. Gek, maar ik zou het echt makkelijk geloven als ik kotsmisselijk zou zijn....

<p style="text-align: left;">Hoi Dames!</p>
<p style="text-align: left;"></p>
<p style="text-align: left;">Ook ik ben nieuw hier!</p>
<p style="text-align: left;">Ik ben momenteel 7 weken zwanger! En het kindje word dus ook in December verwacht.</p>
<p style="text-align: left;">Ik ben nu zwanger van m'n 2e kindje en het is zoveel anders dan de eerste. Ik ben nu continue moe en soort van menstruatie pijn onderin m'n buik.</p>
<p style="text-align: left;">Herkennen meerdere dames dit ?</p>
<p style="text-align: left;"></p>
<p style="text-align: left;">Liefs</p>

Het is zeker niet te bevatten, het begind nu pas een beetje door te dringen en vind het moeilijk. November vorig jaar heel vroeg een miskraam gehad met 5 weken en 2 dagen, dat was niet leuk en nu was ik zo blij dat ik al 7/8 weken was en had zoveel hoop maar goed het heeft niet zo mogen zijn.

Ene kant wil zo snel mogenlijk weer proberen en mijn andere kant wil helemaal niet meer. Ik heb 3 mooie kindjes dus klagen mag ik niet. Ik laat hetmaar allemaal even op me afkomen.

Hoi meiden,

Allereerst heel veel sterkte dns braam. Een miskraam is super heftig! Maakt eigenlijk niet uit bij hoeveel weken. Je verheugt je bij een positieve test op een kindje wat er gaat komen. Hoe verder je bent in zwangerschap hoe meer plannen je hebt gemaakt maar het verlies van je toekomst plan blijft net zo groot. Dat kindje komt er nu voorlopig niet... dat doet pijn! Neem je tijd om het te verwerken!

Ik lees al een week mee. Ik heb vorige week positief getest. Nu precies 5 weken zwanger. In december heb ik een miskraam (misoprostol gehad om miskraam op te wekken) gehad na 11 weken zwangerschap, het hartje was gestopt met kloppen. Ik heb veel tijd nodig gehad om te herstellen zowel lichamelijk als mentaal. De maanden daarna veel moeite met het niet alleen bezig zijn met zwanger worden. Afgelopen 1.5 maand ging dat heel goed en nu dus zwanger! Maar ik vind het zo spannend... nog spannender dan eerste zwangerschap. Ik ben bang dat we opnieuw teleurgesteld worden bij 11 weken echo! Ben wel positief dat dit niet zo hoeft te zijn maar vertrouwen in mijn lichaam is lastig omdat het zo onwerkelijk is nog! Ik heb wel wat symptomen maar niet extreem. Af en toe boeren (maagzuur) en gevoelige borsten.

Sorry voor het lange verhaal! Ik klets graag gezellig mee als jullie het goed vinden!

Welkom en gefeliciteerd Josee en A1987! Wat mooi dat je weer zwanger bent geworden, A1987. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk om in je lichaam te vertrouwen, ik herken het heel erg. Probeer voor je zelf voor te houden dat je zelf niets aan kan doen, dus stressen heeft geen zin... (Peptalk aan mezelf ;) )

Ik heb gisteren overigens een instructrice van Moeders voor Moeders over de vloer gehad. Omdat ik voor de IUI hCG hormoon heb gehad, heeft de gynaecoloog me verteld dat die medicijn uit de plas van net zwangere vrouwen wordt gemaakt. Dus toen ik ineens zelf zwanger bleek te zijn, heb ik me gelijk aangemeld. Het voelt zo goed om nu aan de andere kant te staan! Plus een extra testje en een erkenning van een buitenstaander dat ik echt zwanger ben :)

Trouwens, even een andere vraag, wie van jullie heeft al een zwangerschapsdagboek? Ik twijfel heel erg aan eentje aan te schaffen, omdat ik nu heel veel momenten mee maak die graag voor me kleintje wil opschrijven. En aan de ene kant durf ik het nog steeds niet, omdat het nog mis kan gaan, maar aan de andere kant, het kan altijd fout gaan, ook veel later in de zwangerschap. Is dat dan een reden​ om je herinneringen niet op te schrijven....?

Ook ik houdt ervan om lekker te kletsen :), dus sorry voor een lang verhaal!

Als eerste alle nieuwe dames gefeliciteerd en welkom.

Elvira, ik had nog niks gekocht ook om dezelfde reden, ik heb wel een app dat heet pregnancy (ik heb iphone weet niet of hij op andriot is) hier heb ik mijn dagboek in bijgehouden en kan ook foto's erin uploaden misschien is dat een optie voor je. Ik las van een van de dames op de geheime facebook pagina dat ze het wel had gekocht, de vorige keer met haar miskraam, en ingevuld had en dat uiteindelijk het haar ook geholpen heeft met het verwerken ervan en dat klonk mij ook erg logisch in mijn oren.

Het blijft altijd spannend maar ik heb wel geleerd dat je beter van elk moment wel kan genieten, hoe lang het ook mag zijn want je alle tijd zorgen maken en niet genieten leverd niks op als het toch mis mocht gaan. Ik heb 8 weken genoten van mijn zwangerschap en ben blij dat ik dat mee heb mogen maken. De vorige keer was is bang ervoor en heb amper genoten en dat voelde voor mij dubbelop verdrietig omdat ik niet genoten had.

heel verhaal weer ;)

liefs Denise

Terug
Bovenaan