Uitgerekend in december 2017!

Hoi!

Ik lees regelmatig mee op het forum en nu besloten toch ook wat te posten!
Ik ben op 12 december uitgerekend (vriend en ik beide op 24/12 jarig, dus dat kan nog spannend worden :))
Ik was 'blij' het bericht van Jasmijn te lezen, over de toegenomen klachtjes van het slechter slapen etc. Ik heb dit namelijk ook, het lijkt of ik nu in de laatste 3 maanden last krijg van alles waar ik daarvoor geen last van heb gehad. Dacht er 'wel even doorheen te fietsen'. Maar het valt me nu behoorlijk zwaar, eerlijk gezegd.
Naast dat mn bloedcirculatie niet goed is (starten met steunkousen..) en mogelijke blaasontsteking waar ik vandaag uitsluitsel over krijg, voel ik me ontzettend moe en lamlendig, hou een stukje lopen al geen eens vol door de pijn. , terwijl ik nog zoveel wil doen! ? slapen kijk ik enorm naar uit en tegelijk heel erg tegenop. Wordt zo vaak wakker, buik is gevoelig en moet plassen, vriend wordt ook wakker van mij, waar ik me weer vervelend over voel. ? maar ik wil geen kitty klaagzang zijn, maar juist ook genieten van een mooi ventje in mn buik. Hij beweegt ontzettend veel, dat zijn ook zeker de geluksmomentjes! 
Vraag me af of jullie dit ook zo ervaren en hier mee omgaan.
Groetjes Mariska 

@Anoniemp, dat zou ik niet weten of dat per definitie zo is, wij hadden laatst een pretecho en daar had ons kindje ook al haar. Zo lief om te zien! Misschien zit het gewoon in de genen dat als papa en mama met een goede bos geboren wordt, dan het kindje ook.
@Mariska Spies, het valt mij ook zwaar hoor. Ik probeer zo goed mogelijk de (werk)dag door te komen en te rusten waar kan, alles gaat langzamer en vraagt een stuk meer van je dan voorheen. Je lichaam heeft gewoon veel energie en voedingsstoffen nodig voor je kindje waardoor er niet zoveel meer overblijft voor de mama. Ik zeg vaak in gedachte tegen mijzelf dat het oke is om je niet goed te voelen en dat geeft mij wat meer rust. Ik geniet enorm van zwanger zijn, maar de kwaaltjes zijn gewoon niet leuk. We krijgen er gelukkig een pracht kado voor terug!

Hoi allemaal, 
hier zijn ook de gebroken nachten aangebroken. 
De baby ligt heel laag in de baarmoeder waardoor hij op mijn blaas drukt en ik dus ook snachts vaak moet plassen( hoop dat dat nog iets beter gaat worden ) 
Ben zelf uitgerekend op 29 december.
wat mij op het moment heel erg helpt is om voor het slapen gaan even lekker in bad of onder de douche te gaan. Dit helpt mijn buik een beetje ontspannen, ook in de nacht als ik niet meer kan slapen en mijn buik gespannen is ga ik onder de douche. 
Ik kan op dit moment heel erg genieten als ik ons kindje voel (hij/zij is heel actief ?) 
Ik wens iedereen nog een fijne (ondanks bepaalde klachten natuurlijk ?)zwangerschap toe en dat er maar veel mooie en lieve baby's geboren mogen worden in december. 

?

ook ik ben snachts erg vaak wakker maar meer omdat ik ook veel moet plassen, kan daarna wel redelijk weer in slaap komen maar slaap niet echt vast meer,
sinds 3 weken ook eindelijk niet meer zo misselijk en gelukkig helemaal niet meer hoeven spugen
18 december ben ik uitgerekend dus bijna 29 weken, hebbeb jullie ook last dat de baby tegen je ribben schopt? 

@Michelle P, geen last van maagzuur. Heb dat nog nooit gehad dus weet ook niet zo goed wat ik mij daarbij moet voorstellen. Ik heb soms wel dat er wat eten naar boven komt bij een boertje, maar volgens mij is dat wat anders dan maagzuur.
@Dan91, niet specifiek tegen mijn ribben, soms kan ze wel een onverwacht harde ninja-kick geven haha

Hee allemaal, 
Nog maar net de app geïnstalleerd omdat ik deze tegen kwam in een tijdschrift. Ik ben 13 december uitgerekend van ons eerste kindje. Ga komende dagen eens lekker eens wat teruglezen. 
Groetjes Leonieke 

Hier nog geen ninja trappen gelukken bij mijn zoontje ook nooit gehad wel heeft ze echt 5 of meer keer de hik op een dag en daar moet ik dan weer van plassen hahaha

Vannacht ineens niet wakker geworden, vanmorgen was ik er helemaal een beetje van geschrokken dat ik doorgeslapen had. Gek dat je daar zo snel aan went om gebroken nachten te hebben. 
Gister was ik op controle en ze lag nog steeds netjes met haar koppie naar beneden, hopelijk blijft dat zo. Als ik kijk naar de dagen tot de uitgerekende datum dan klinkt dat toch zo dichtbij, nog 65 dagen!
Het is voor ons ons eerste kindje en ik kijk zo uit naar de bevalling. Het zal ongetwijfelt enorm veel kracht vragen en pijn doen, maar als ik dan nu al denk dat ik ons kindje op de wereld mag zetten dan lijkt dat mij zo'n mooie en speciale gebeurtenis. Kijken jullie daar ook naar uit?

Terug
Bovenaan