Uitgerekend in februari 2017

Hoi meiden,

Vandaag dus mijn eerste echo gehad. Wat was dit een emotionele rollercoaster.

Na een paar vragen mocht ik gaan liggen voor de inwendige echo. Even wennen, maar het is voor een goed doel. Ze bleef maar zoeken en draaien en kijken. Ze zag wel wat, maar had sterk haar twijfels en zei ook dat ze het vermoeden had dat het niet goed was. De arts kwam erbij en die kwam gelukkig wel een klein stipje tegen met een kloppend hartje. Wat was dat een opluchting zeg. Ondanks dat je het nog maar net weet wil je toch graag een kloppend hartje zien en maakt het je direct onzeker en verdrietig als er niks gevonden wordt.

De arts gaf ook aan dat mijn baarmoeder anders is dan bij andere vrouwen. Normaal gesproken is dit een peervorm en bij mij is de baarmoeder bij de aanmaak toen ik zelf baby was niet in peer gegroeid, maar meer richting een hartje. Hierdoor heeft het kindje straks wel voldoende ruimte, maar is er een grote kans dat het te vroeg geboren wordt. Daarnaast kan het kindje zich waarschijnlijk ook niet goed draaien, omdat daar simpelweg een stukje in de weg zit. Het kan dus goed zijn dat het dan ook een keizersnee wordt.

Al met al dus toch wel even heftig vandaag en genoeg stof om over na te denken.

Mijn baarmoeder levert een bepaald risico op en daarnaast heeft mijn moeder een schisis wat ook weer voor een risico zorgt bij ons kindje.

Over twee weken heb ik mijn intake gesprek en op 19 juli mijn termijnecho. Dat duurt dus nog 5 weken. Ik hoop dat in de tussentijd alles goed gaat. Het is dus toch nog wel even wachten. We wilden het eigenlijk al kenbaar maken voor die datum, maar ik denk dat we het nu toch nog maar even uitstellen. Onze wederzijdse ouders weten het wel en dat is op zo'n moment als deze toch wel erg fijn.

Wanneer vertellen jullie het aan de ouders, familie en vrienden?

Wij hebben het ouders wel al verteld.

Maar ook omdat het al 2x niet goed is gegaan. Vrienden en verdere familie pas na de 3 maanden.

Wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien.

Ik.kan me voorstellen dat het even slikken is als de dingen anders zijn dan zou moeten.

Maar ze gaan jullie vast goed in de gaten houden.

Alleen mijn beste vriendin weet het. Pasbevallen en had haar dochtertje mee.... tja dat breekt je hihi.....

Als het aan mij lag zouden we het familie vertellen komend weekend,  maar manlief wil de echo van over 2 weken afwachten....

Dus ik moet me nog even inhouden.

Onze kids horen het pas als we in de safe zone zitten.....

hallo,

at fijn om hier iets te kunnen vertellen! Ik ben nu goed 5 weken zwanger en uitgerekend rond 14 februari. 5juli eerste afspraak bij verloskundige. Het is de eerste en erg snel gegaan. Heb namelijk begin mei mijn spiraaltje eruit laten halen.. Ik voel nog niets. Soms wat moe maar dat is alles. Zo onwerkelijk! Ik kan niet wachten tot de afspraak!

groetjes

Oh dames.... moet echt even spuien....

Wat ben ik misselijk snachts.... Dit is de zoveelste nacht op rij dat ik wakker lig, overgeven hoef ik niet maar bah kan gewoon niet slapen....

Mede daardoor overdag extreem moe. Moet echt slapen smiddags alleen kan dat niet altijd met 2 kids van 3 en 5 jaar....  ben al.2 keer in slaap gevallen terwijl zij gewoon speelden...

Hoe is het met jullie kwaaltjes?

Hoi wondernunmer3,

wat balen dat je zo ontzettend misselijk bent! Ook ik heb hier last van, maar dan met name overdag. Zo vervelend!!! Ik heb ook nog eens veel diarree. Hebben meer hier last van? Ik ben op vakantie en weet dan ook niet of die laatste klacht hoort bij het land en mogelijk een kleine darminfectie of dat het bij de zwangerschap hoort. Vervelend is het wel!

Woensdag hebben wij een afspraak bij de vk, ik kan niet wachten.

Bij mij helpt het om cola te drinken (maar om dat midden in de nacht te doen?!) en vooral te blijven eten. Nog meer tips?

Succes!

Hey dames
Ik ben ook met vlagen misselijk, maar hoef niet over te geven. Bij mij komt de misselijkheid uit het niets opzetten. Heel vervelend als je midden in een vergadering zit. Zuigen op zuurtje helpt bij mij. Verder heb ik een opgeblazen buik.

Terug
Bovenaan