Uitgerekend in januari 2018!

Gefeliciteerd allemaal!

Ik kom ook gezellig mee kletsen, vorige week een positieve test in handen en ik kan het nog steeds niet geloven. Ik ben rond 4 januari uitgerekend van ons tweede kindje. 29 mei intake en echo.

Het voelt allemaal heel anders dan de vorige keer, heel de dag honger en elke ochtend duizelig. Helaas ook hier broeken die ik vooral in de middag niet meer dicht krijg.

Hoi allemaal,

Leuk weer een paar nieuw erbij, gefeliciteerd!

Ik heb gister de verloskundige gebeld en mag 1 juni een echo, dan zit ik in de 7 weken. Toch vind ik het wel spannend allemaal, omdat het bij mij de vorige keer mis was gegaan (tussen 8-9 weken, bij 11 weken miskraam opgewekt) na twee echo's met een goed kloppend hartje. Ik hoop dat bij de eerste echo iig alles goed is en daarna ook goed blijft gaan. Het blijft toch even afwachten

@Hilde, he vervelend zo na bruine afscheiding ook nog rood bloedverlies erbij. Snap dat je je zorgen maakt. Laten we toch nog hopen dat de echo goed gaat zijn.

@Alv, wij gaan het ook met moederdag vertellen aan onze ouders en zussen^^ Heb er al zin in!

@Autumn87, zelf sportte ik voor de vorige zwangerschap fanatiek met polefitness en aerial acrobatiek. Maar toen ik zwanger werd, ben ik daar toch mee gestopt, omdat het niet goed blijkt te zijn om je rechte buikspieren te trainen. Je hebt dan een kans op navelbreuk werd me verteld. Andere buikspieren mag nog wel. In plaats daarvan ben ik Yoga gaan doen. Lekker ontspannen en toch wat blijven bewegen en fit zijn.

@lisa, bedankt voor de tip van de zwangerschapsmeter app. Die kende ik nog niet ;)

Ook heb het trouwens best wel al een opgezette buik. Sommige broeken passen nu al niet meer goed dicht :eek: Dat was vorige zwangerschap helemaal niet zo. Verder heb ik gukkig (nog) geen kwaaltjes. Alleen wat steekjes en duidelijk gerommel in mijn buik. Daardoor wist ik voor de test al dat ik zwanger was :p Dat betekent  dat (hoop ik) het allemaal lekker aan het groeien is^^

Hoi allemaal

Heb op 9 mei mijn test kunnen doen en ZWANGER!! Kan het nog steeds niet geloven na 4 mislukte IVF pogingen waar ik nooit zwanger in ben geworden.

Ik lees met plezier al jullie berichtjes. Dat geeft mij een goed gevoel aangezien ik het allemaal nog doodeng vind.

<p style="text-align: left;">Ik heb ook een positieve zwangerschapstest en zal ook in Januari uitgerekend moeten zijn. Alleen mijn menstruatie is ongeregeld lastig in te schatten wanneer eisprong heeft plaats gevonden volgens vk zei ze aan telefoon 7 weken aangezien 1e laatste ongesteldheidsdag 20maart was. Voel laatste dagen ineens geen gevoelige borsten meer, erg ongerust en gister vervroegde echo gehad. Helaas kon ze niks zien!! HELEMAAL NIKS!! Was een uitwendige en inwendige echo, alleen een gekartelde baarmoederrand.... :( en moet me voorbereiden op een miskraam????? (Missed abortion) Terwijl er niks te zien is, of zou er door onregelmatige cyclus de eisprong erg laat hebben plaats gevonden dat er daarom niks te zien was? Pas over 2 weken terug komen, elke plasbeurt gelijk kijken of er bloed zit pff heb me nog nooit zo onzeker en verdrietig gevoeld:(...</p>

Wauw annemieke, wat een geweldig nieuws! Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie zo ontzettend blij zijn na al die pogingen. Geniet er vooral van samen, maar dat komt vast goed ;)

Bianca, he wat vervelend dat er niks is te zien op de echo.. Ik wil je eigenlijk niet teleurstellen, maar hoe je het beschrijft lijkt dan toch op een missed abortion. Toen ik een missed abortion heb gehad is het ergens rond de 8 weken fout gegaan. Maar omdat bij de 10,5 week echo het vruchtje al een tijdje niet meer leefde, was het al geschronken en een klein beetje vervormd, waardoor het niet goed meer te zien wanneer het precies mis is gegaan. Volgens de echo een vruchtje van 7.2 weken, terwijl bij mijn 8 weken echo het vruchtje met een kloppend hartje groter wat dus hoorde bij de 8 weken. Ook bij mij kwam er geen bloed, omdat mijn lichaam blijkbaar vond dat ik nog zwanger was ofzo.. Dus heb ik de miskraam met de 11 weken opgewekt met pillen. Misschien dat je een hele vroege missed abortion hebt gehad en dat ie al een tijdje daar zit en daardoor bijna niet of helemaal niet te zien is. Of anders zou het wel een heel erg late eisprong zijn geweest lijkt me toch gek.

@hilde ik ben nu 6+3 weken  en heb 4 dagen terug eerste echo gehad omdat mijn vorige zwangerschap een bbz was. Ik weet toen ook dat ik helemaal gek werd van onzekerheid, eerst blij en dan bij 6 weken ineens bloedverlies en heftige krampen. Dat zal bij jou niet het geval zijn want daarvoor ben je nog te kort zwanger hoor;-) Dus niet bang worden nu:) Maar ik ken je gevoel en dat is zo rot. Het is gewoon een kwestie van afwachten en hopen dat blijft plakken!!

Maar denk goed om je eigen gevoel! Dat is het belangrijkste. Dus gewoon weer bellen als je je zorgen maakt.

@ Annemieke Gefeliciteerd!! Fijn dat je zwanger bent, enneh..ik vind het ook doodeng haha.

@mevrouwtjebianca Wat rot dat er nog niks te zien is, hopen dat je eisprong gewoon heel laat is! Proberen niet teveel te stressen en lekker afleiding zoeken. Duik in een boek, of lekker filmpje kijken:) Dan kom je de tijd wat makkelijker door.

@bianca: wat heftig! Die onzekerheid! Vreselijk. Hopelijk gaat de tijd snel en krijg je alsnog goed nieuws. Ik duim voor je.

@annemieke: gefeliciteerd! Bijzonder na zoveel pogingen!

En uiteraard ook gefeliciteerd voor alle andere zwangeren!

Deze week ben ik begonnen met moeders voor moeders. Toch leuk om weer een positieve test te zien. En al helemaal omdat ik me totaal niet zwanger voel! Misschien beetje sneller moe, maar verder totaal geen klachten. Ik weet dat ik daar blij mee moet zijn, maar maakt toch ook onzeker. Mijn vorige zwangerschap erg pijnlijke borsten en wat wisselende eetlust. 24 mei intake en echo. Ben dan rond de 8 weken, denk ik.

Hoe voelen jullie je?

Terug
Bovenaan