Uitgerekend in januari

@Sab, als ik op 5 juni mijn eerste echo heb zit ik pas op 6 weken, dus het verschilt denk ik erg per persoon. Maar volgens mij is 12 weken een standaard echo om de termijn te bepalen, dat is dan vaak de 2e echo.

Ik heb begrepen dat er rond week 6 het hartje begint te groeien. Dus ideaal is om tussen week 7-8 een echo te doen.. 

O spannend meiden! Hier in Zweden krijg je maar 1 echo in totaal. Ze denken dat het slecht is voor je baby. Ik heb in week 8 pas een intakegesprek. Dan kan het wel weer een paar weken duren voor ik een controle heb. Vind ik wel jammer en zou graag willen weten of alles goed is. Maarja daar hopen we maar op! :) 

Mag ik hier aanhaken?
Ik heb gisteren een positieve test gehad, en vandaag weer. Ik meen te zien dat het streepje iets duidelijker is dan gisteren! 
En ik ben er verrassend relaxed onder. 
2mnd geleden had ik ook een positieve test, ik zat zo in de stress... Ik had al 5 dagen voor mijn NOD last van misselijkheid en abnormaal goed reukvermogen en geirriteerd zijn en ik maakte me continu druk dat het mis zou gaan. En dat ging het dus ook. 3 Dagen later waren alle kwaaltjes ineens weg en de volgende dag had ik een negatieve test. 
En nu...  ik heb morgen pas mijn NOD, ik heb nul kwaaltjes, en ik maak me totaal niet druk. Vreemd eigenlijk, maar wel heel fijn om dit keer zo relaxed te zijn. Hopelijk is het mijn intuitie die me vertelt dat het dit keer goed komt ;) 
Het zal overigens mijn 4de kindje zijn, ik heb al 2 "bovenbouwers" en een "brugpieper", dus het zal wel weer even wennen worden weer een baby, maar ik heb er ontzettend veel zin in!
Uitgerekende datum zal ergens rond 23 januari zijn. 
Ik ga maar eens alle verschillende verhalen van jullie lezen, ben ik wel even druk mee :D

Nog eens welkome en gefeliciteerd nieuwe mama's! Wat fijn dat we toch met elkaar erover kunnen babbelen!
@Sassoo, we hebben informatie van de verloskundige hierover gekregen. Ik denk dat wij het wel gaan laten doen alleen welke test het gaat worden weet ik nog niet. Even goed de verschillen bekijken. 

Wat leuk nog meer dames, allemaal gefeliciteerd! Wat grappig dat er zoveel dames tegelijk een echo hebben. Ik tel af hoor, nog twee weken en dan is het de 29e. 
Bij ons is het gebruikelijk om tussen de 7-8 weken een eerste intake + echo te hebben en daarna weer met 10-11 weken i.v.m. de termijnbepaling. 
Voor wat betreft de NIPT die gaan wij wel doen. BIj mijn eerste kindje niets gedaan maar op de een of andere manier wil ik nu meer informatie. Overigens weten we niet hoe we op 'slecht'' nieuws reageren maar we willen toch alle info die we kunnen krijgen. 
@Momami wat grappig he. Net of je lichaam dan ook doorgeeft dat het goed zit. Fijn zeg! Wel spannend weer een baby'tje. Onze oudste is nu 2 jaar en 2 maanden. Ben zeer benieuwd hoe hij het allemaal gaat beleven.

Terug
Bovenaan