Uitgerekend in januari

Hoi!
Het enige wat ik weet van echo's is dat ze deze alleen in het ziekenhuis doen als daar een reden voor is. Ik krijg een GUO, omdat wij een open ruggetje (spina bifida) in de familie hebben zitten.
Normaliter is dat dus alleen als er erfelijke afwijkingen in de familie zitten, of andere medische indicaties.
Verder zal het per verloskundige misschien verschillen, maar ik denk dat iedere verloskundige ook kijkt naar de situatie.
Liefs, Maaike 

WIJ KRIJGEN EEN MEISJE!! 
Haha sorry, ben zo gelukkig! Vanmorgen de echo gehad. De kleine meid (wat gek om te zeggen) is van top tot teen 20 cm, het hartje klopt mooi en ze heeft 10 vingers en 10 tenen. Alles zag er goed uit. 
Ze lag eerst op haar buik met de beentjes in kleermakerzit waardoor we het niet konden zien, ik moest springen hoesten omdraaien.. maar uiteindelijk zagen we het gelukkig toch. 100% een meisje zei ze! 
Helaas ligt mijn placenta wel voor. Ze zei dat het nog wel even zou duren voor ik wat zou voelen. Morgen 17 weken. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Ik meende van het weekend al wat gevoeld te hebben maar dat was dus blijkbaar toch wat anders. 
Mijn dag kan niet meer stuk! 
Over de echos. Hierna komt nog een 20 weken echo en idd een liggingsecho maar deze doen ze volgens mij niet altijd. Dus of ik die laatste krijg is de vraag nog maar. Vond deze pretecho trouwens wel super leuk dus misschien doe ik nog wel 1, haha. 

Leuk gefeliciteerd @Mots! ??
Hier moeten we nog even wachten wat het wordt, we wachten netjes op de 20 weken echo 27 aug al wordt ik wel steeds nieuwschieriger hihi! 
Ik heb al een aardig buikje ben er zo trots op, vandaag 16.2 en ik voel het tot nu toe nog niet en ik slaap nog steeds op mijn buik al wordt dit al iets ongemakkelijker, bij jullie? 
Gaat bij jullie het werken nog?? Ik ben vanaf vrijdag al met een reeks bezig,, nog 2 nachtjes en dan heb ik er 48 uur opzitten.. ben benieuwd of ik dat nog ff uitzing dan 3 dagen vrij en dan weer 48 uur en dan eindelijk 3 weken vakantie ben er aan toe met deze warmte.. in de zorg is het in de vakantie”s echt drama met personeel en dit stond allemaal al zo gepland voor ze wisten dat ik zwanger was.
ik mag 9 aug weer voor controle dan wordt alleen het hartje geluisterd... kijk alweer naar uit,, toch elke weer spannend of het nog goed zit! 

Wat leuk, 2 meiden! Erg leuk om te weten. Wij gaan morgen voor een 16 weken echo. Hebben er nog een boel te gaan. Krijg aan het einde sowieso om de 2 weken een groeiecho. Heerlijk om weer even te kijken.? Heb heerlijk vakantie en doe erg rustig aan. De warmte is nog steeds niet mijn beste vriend. Wil vanalles maar doe toch maar rustig aan nu. 

Wij hebben vrijdag een echo, ik ben wel benieuwd hoor. Iedereen denkt hier dat het een meisje wordt, maar ik denk echt een jongetje.

Gisteren een pretecho. We krijgen een jongetje ! Geen twijfel mogelijk ? had echt verwacht een meisje met 4 nichtjes.
Even kleine omschakeling maar zo blij en gelukkig om hem weer te zien. Wel gek om eindelijk hem en hij te kunnen gebruiken. 
Mijn buik begint ook echt te groeien, het ligt trouwens wel aan het moment van de dag, maar kan er toch echt niet meer om geen. Met dit weer vooral veel jurkjes aan en de mode van tegenwoordig heeft veel elastiek in de taille dus nog geen positie kleding .geshopt
Echt super leuk om te lezen dat we allemaal dezelfde dingen ondergaan en voelen.
Iedereen geniet van deze magische tijd ?❤️?

@Gebruiker10084694 & Kakiwink tegenwoordig kan de vader het kind erkennen wanneer je maar wilt en is het ook niet zo dat je als moeder zijnde mee moet, het is alleen zo dat als je als moeder zijnde niet mee gaat je altijd schriftelijke toestemming mee moet geven aan de vader. Als het kind 12 jaar of ouder is moet ook hij of zij schriftelijke toestemming meegeven en als het kind 16 jaar of ouder is is alleen de schriftelijke toestemming van het kind nodig. Als je tijdens de erkenning de achternaam van het kindje wil kiezen moet je wel allebei naar het gemeentehuis, tenzij het het tweede kindje is, dan staat de achternaam al vast. En als je in het ziekenhuis bevalt heb je in sommige ziekenhuizen het geluk dat ze voor aangifte gewoon op de kamer langs komen!
Wat betreft echo's... Ik denk dat het heel erg ligt aan de praktijk, de voorgeschiedenis en de zwangerschap. Bij ons dochtertje heb ik een vroege echo gehad die ik nu ook heb gehad. Toen kreeg ik bij 9 weken weer een echo die ik nu niet heb gehad. Daarna kreeg ik de termijnecho die heb ik nu natuurlijk ook gehad. Vervolgens 20 weken echo wat nu voortaan een keuze is, maar die ik wel wil natuurlijk om te weten of alles goed is. Daarna 30 weken echo voor haar hartje en de groei, 35 weken liggingsecho en vanaf toen elke week een echo omdat ze in stuit lag.

Terug
Bovenaan