Uitgerekend in januari

Hoi,
Hier ook wachten tot de 20 weken Echo 29 augustus. Ik zou wel willen, maar mijn man nog niet helaas. Die zegt: geduld is een schone zaak. Ja dat wel, maar het weten is toch wel heel tof! Nog maar 5 weekjes wachten dan maar. 
Bij mijn eerste lag in placenta ook voor. Heel jammer. Begon het pas echt te voelen met 24 weken ofzo. Zeker van buitenaf. Ook voelde je van buitenaf alleen een trilling en niet echt een schopje ofzo. Dat vond ik wel heel erg jammer. Maar ja, er is helaas niets aan te doen. Bij mij hebben ze nog niet verteld waar de placenta ligt, maar ik weet nu 100% Zeker dat ik wel een duikelaar in mn buik heb. Ik voel het dagelijks.
Hier nu een weekje vakantie. Heerlijk. Was er echt aan toe. Ik heb inmiddels mijn extra uurtje pauze verspreid over de dag gevraagd en gekregen. Ze hebben liever dat ik per dag 4 patiënten minder zie, dan helemaal niet en dat ik thuis zit. Dat is echt wel fijn, heb het echt wel nodig, want t werk is best al zwaar.
Liefs, Maaike

Hallo allemaal,
Ik heb al weer een hele tijd niets van me laten horen, dit heeft te maken met een aantal redenen waar ik jullie niet mee wil vermoeien. Ligt niet aan jullie, maar meer mijn situatie. Maar goed, vandaag ben ik precies 15 weken en voel me steeds een beetje beter, de warmte kan ik niet zo goed tegen en ben daardoor vaak extra moe en niets komt mij uit handen. Maar over het algemeen mag ik niet klagen. Vrijdag staat we weer een afspraak bij de verloskundige gepland, geen idee of ik dan ook weer een echo krijg, maar ik hoop eigenlijk van wel. 20 weken echo staat 31 augustus gepland, hiervoor heb ik een medische indicatie gekregen. 
Ook zijn we vrijdag 2,5 jaar samen, een echo zou dan wel heel erg leuk zijn. Daarna gaan we baby shoppen. Ideeen opdoen voor een babykamer en uiteraard alle andere standaard dingen, zoals kinderwagen, maxicosi e.d. Nu al zin in!
Ik ben wel heel erg nieuwsgierig of jullie al te babyshoppen zijn geweest en vooral heel erg nieuwsgierig welke kinderwagen jullie gekozen hebben of welke jullie graag willen. 

Bijnaam Sab (20 weken echo 10 aug) 3 Januari meisje 
Dutchgirlinsweden (20 weken echo 13 aug) 5 Januari
LibbyLove 7 Januari
Abena H 2de 7 Januari
MxP 7 Januari
BlauweVlinder 9 Januari
Mots 1ste 9 Janurai meisje
BrittB 9 Januari
SienaOB 1tse 9 Januari meisje
Gebruiker10077600 10 Januari
KirstenTT (20 weken echo 27 aug) 11 Januari jongen
Sassooo (20 weken echo 27 aug) 13 Januari
NiRoFlo 2de (20 weken echo 28 aug) 13 Januari
Fleur 1ste 13 Januari
Papaatje 1ste 14 Januari jongen
KakiWink 1ste (20 weken echo 27 aug) 15 Januari
Rozenblaadje 16 Januari
Firsttimemomtebe 1ste 16 Januari jongen
xMILA 16 Januari
MCCK 16 Januari meisje
NancyTh 16 Januari
Superjuffie 2de 17 Januari meisje
Lotjeoudersvannu 17 Januari jongen
Gebruiker10081700 2de 18 Januari
xPatricia 18 Januari
Poortje 19 Januari
Hatseflats 1ste 19 Janauri
Wereldwondertje 2de (20 weken echo 29 aug) 20 Janurai
Natassiee 20 januari
20Januari2019 21 Januari
Schaappiej (20 weken echo 31 aug) 23 jan 
melissa-manoes 2de (20 weken echo 3 sept) 24 Januari
Gebruiker10083534 1ste 24 Januari
Sanniee 24 Januari 
Tinatjuh 2de (20 weken echo 13 sept) 25 Januari 
Joycejehaas 2de 25 Januari
xenaORthor 1ste (20 weken echo 29 aug) 26 Januari
hetmeisje 31 Januari

@Bijnaam Sab is het jullie eerste kindje? En hoe is het nu met jullie, zijn jullie de griep weer een beetje te boven gekomen?
@AbenaH zou ik mogen vragen wanneer jou 20 weken echo is gepland voor de lijst?
@melissa-manoes hoe is het nu met jou, heb je de oproep van de arboarts al gehad?
@KirstenTT fijn dat de kraamzorg geregeld is! Hier had ik de keuze uit eentje, dus was niet zo moeilijk kiezen haha.
@xenaOrthor in eerste instantie is de 20 weken echo natuurlijk bedoeld om te kijken of de kleine helemaal gezond is, maar daar naast kunnen ze inderdaad altijd naar het geslacht kijken. Bij ons dochtertje wisten we helemaal niet, voor haar willen we het nu wel weten, maar wij wachten inderdaad ook gewoon tot de 20 weken echo
@Papaatje wat een lekker vooruitzicht, zo'n babymoon! Hier zijn we al niet meer met z'n tweeën, maar ons dochtertje was afgelopen week heel de week uit logeren, dus zijn wij samen heerlijk een dagje naar de sauna geweest!!! Zo belangrijk om ook dingen samen te blijven doen! 
Wat betreft de babykamer... Wij wonen in een appartement met twee slaapkamers, dus wij hebben helaas geen slaapkamer over. De kleine komt in het begin bij ons op de kamer te liggen en het is de bedoeling dat we dan gewoon rustig op zoek gaan naar een ander huis. De commode stond nog bij onze dochter op de kamer, maar zij is 4,5 dus heb ik die alvast verhuisd naar onze slaapkamer. Ze heeft nu nog een kledingkast en ik wil binnenkort even bij de Ikea gaan kijken voor een kast met bakken erin voor haar speelgoed. Het ledikantje en de box staan beneden in de schuur, dus die kan ik naar boven halen wanneer ik zin heb.
Wat betreft borsvoeding of flesvoeding... Ik heb bij onze dochter borstvoeding geprobeert, maar het kwam niet op gang en na een dag was ze al te veel afgevallen waardoor werd besloten haar bij te gaan voeden. Het bij voeden gaf heel veel rust, maar borstvoeding geven gaf zoveel frustratie en pijn dat ik helemaal niet van haar kon genieten en al af aan het tellen was naar de dag dat ik af kon gaan bouwen. Hierdoor is uiteindelijk besloten over te stappen op flesvoeding en zegt mijn vriend nu, we gaan weer flesvoeding geven. Ik begrijp zijn reactie en waarschijnlijk geeft dat ons gezin de meeste rust, maar aan de andere kant zijn mijn borsten nu al meer veranderd dan tijdens de zwangerschap van ons dochtertje en is daar toch de twijfel die zegt; zou je het niet toch proberen??? 

Wat een toestand...vanmorgen flauw gevallen in een winkel. Was helemaal weg, zwart voor mn ogen. Stemmen hoorde ik heel vaag op de achtergrond. Heb hele lage bloeddruk nu dus vandaar... Tenminste, ik ga ervan uit dat het daardoor komt. Ben niet bij dokter geweest ofzo. Het duurde wel half uur voor ik weer kon lopen. Zat ik daar, midden in de winkel op een stoel met een ventilator op me gericht en een zak zoute drop om de bloeddruk omhoog te krijgen. Tja... voelde me beetje voor lul. Maar verkoopsters waren heel lief en haalde van alles voor me op. 

Bijnaam Sab (20 weken echo 10 aug) 3 Januari meisje 
Dutchgirlinsweden (20 weken echo 13 aug) 5 Januari
LibbyLove 7 Januari
Abena H 2de 7 Januari
MxP 7 Januari
BlauweVlinder 9 Januari
Mots 1ste 9 Janurai meisje
BrittB 9 Januari
SienaOB 1tse 9 Januari meisje
Gebruiker10077600 (20 weken echo 17 aug) 10 Januari jongen
KirstenTT (20 weken echo 27 aug) 11 Januari jongen
Sassooo (20 weken echo 27 aug) 13 Januari
NiRoFlo 2de (20 weken echo 28 aug) 13 Januari
Fleur 1ste 13 Januari
Papaatje 1ste 14 Januari jongen
KakiWink 1ste (20 weken echo 27 aug) 15 Januari
Rozenblaadje 16 Januari
Firsttimemomtebe 1ste 16 Januari jongen
xMILA 16 Januari
MCCK 16 Januari meisje
NancyTh 16 Januari
Superjuffie 2de 17 Januari meisje
Lotjeoudersvannu 17 Januari jongen
Gebruiker10081700 2de 18 Januari
xPatricia 18 Januari
Poortje 19 Januari
Hatseflats 1ste 19 Janauri
Wereldwondertje 2de (20 weken echo 29 aug) 20 Janurai
Natassiee 20 januari
20Januari2019 21 Januari
Schaappiej (20 weken echo 31 aug) 23 jan 
melissa-manoes 2de (20 weken echo 3 sept) 24 Januari
Gebruiker10083534 1ste 24 Januari
Sanniee 24 Januari 
Tinatjuh 2de (20 weken echo 13 sept) 25 Januari 
Joycejehaas 2de 25 Januari
xenaORthor 1ste (20 weken echo 29 aug) 26 Januari
hetmeisje 31 Januari
@Superjuffie ik zou het zeker aangeven bij de vk. Ik weet niet wanneer je weer op controle moet, maar dan meten ze natuurlijk ook je bloeddruk, dus dan zal ze het ook wel zien. Overigens adviseerde de vk mij om naturel chips te eten bij mijn dochtertje als ik me slap voelde, omdat je met drop voorzichtig moet zijn tijdens de zwangerschap.

Terug
Bovenaan