Uitgerekend in januari

Welkom Yogini!

En meiden bedankt voor jullie lieve woorden, ik voel mij al weer een stuk beter gelukkig, vandaag ook weer wat in huis kunnen doen?
@MOTS; wat fijn dat jullie 20 weken echo goed was, wat zal goed voelen. De rest ook bijna de 20 weken echo spannend he!! Ik voel de baby sinds vorige week zondag zo bijzonder gevoel en elke keer weer een geruststelling als ik het voel.
Ik heb ook wel een buikje maar zo het ook nog prima kunnen verbergen als het zou moeten... en ben tot nu toe nog 2,5 kilo onder mijn start gewicht, maar heb het idee dat de groeispurt er aan komt.. ben benieuwd.

Hey! 
Welkom Yogini :) gezellig!
@mots Fijn dat de 20 weken echo goed is! Scheelt een hele hoop zenuwen! 
@blauwe vlinder dat is overmorgen al! 
Mijn dochtertje voelde ik al vrij vroeg.. blijkt mijn placenta dus aan de voorkant te liggen ? okeeee ? ik ben nu 6 kg aangekomen maar.. gestopt met roken. Vk had liever een kilootje meer dan een sigaretje.. voel me eindelijk wat beter alleen die bekken.. die gaat t niet zo best meer doen. Morgen bekkenfysio.. toch aan de bekken band 
Even een vraagje tussendoor.. ik las dus ergens dat als je aan een aantal "eisen" voldeed je volgens medische indicatie mag bevallen in het ziekenhuis.. meer als 1lt bloed verloren bij eerste zw schap.. en ingestuurd met hoge bloeddruk (zw schaps vergiftiging) 
Is iemand hier bekend mee?? ?? ik ga t in september aan de VK vragen ook hoor maar dacht..  wie weet weet hier iemand t!? Ik ga sowieso voor ziekenhuis bevalling hoor.. maar toch.. vind dit wel een dingetje 
Liefs allemaal en alvast slaap lekker!! 

Bijnaam Sab 1ste (20 weken echo gehad, alles is goed) 3 Januari meisje 
Abena H 2de (20 weken echo gehad, alles is goed) 7 Januari meisje
Mots 1ste (20 weken gehad, alles is goed) 9 Janurai meisje
SienaOB 1tse (20 weken echo 23 aug) 9 Januari meisje
BlauweVlinder 1ste (20 weken echo 23 aug) 9 Januari
Gebruiker10077600 1ste (20 weken echo gehad, alles is goed) 10 Januari jongen
KirstenTT 1ste (20 weken echo 27 aug) 11 Januari jongen
Sassooo 1ste (20 weken echo 27 aug) 13 Januari
NiRoFlo 2de (20 weken echo 28 aug) 13 Januari
Papaatje 1ste (20 weken echo 23 aug) 14 Januari jongen
KakiWink 1ste (20 weken echo 27 aug) 15 Januari
Firsttimemomtebe 1ste (20 weken echo 6 sept) 16 Januari jongen
xMILA 1ste (20 weken echo 4 sept) 16 Januari jongen
MCCK 2de (20 weken echo 7 sept) 16 Januari meisje
NancyTh 1ste (20 weken echo 30 aug) 16 Januari meisje
Rozenblaadje (20 weken echo 24 aug) 16 Januari
Superjuffie 2de (20 weken echo 27 aug) 17 Januari meisje
Lotjeoudersvannu 17 Januari jongen
Gebruiker10081700 2de 18 Januari
Poortje 19 Januari meisje
Hatseflats 1ste 19 Janauri
Wereldwondertje 2de (20 weken echo 29 aug) 20 Janurai
Natassiee 20 januari
20Januari2019 1ste (20 weken echo 31 aug) 21 Januari jongen
Schaappiej (20 weken echo 31 aug) 23 Januari
melissa-manoes 2de (20 weken echo 3 sept) 24 Januari
Gebruiker10083534 1ste 24 Januari
Sanniee 24 Januari 
Tinatjuh 2de (20 weken echo 13 sept) 25 Januari 
Joycejehaas 2de (20 weken echo 3 sept) 25 Januari jongen

xenaORthor 1ste (20 weken echo 29 aug) 26 Januari
Naatjuhh 3de (20 weken echo 10 sept) 27 Januari meisje
hetmeisje 31 Januari

@Rozenblaadje welkom terug en natuurlijk mag je weer terug op de lijst! Is het je eerste kindje? Maar wat betreft de verloskundigenpraktijk, is dat een eenmansbedrijf dan? Bij onze praktijk werken 5 verloskundigen, dus neem aan dat iemand anders het dan ook wel over zou kunnen nemen.
@Sassooo wat naar dat je een blaasontsteking hebt, maar fijn dat je je na een tablet gelijk beter voelt! Zoals de rest hier boven al zei zou ik na de kuur even je urine voor de zekerheid nog een keer na laten kijken. Hou er overigens ook rekening mee dat je lichaam nu anders op de medicijnen kunnen reageren en je een schimmelinfectie kan krijgen, heb ik bij de zwangerschap van ons dochtertje namelijk 3x mee gemaakt!
@Joycejehaas wat jammer voor jullie dochtertje dat ze een broertje krijgt haha. Gelukkig is ze alweer snel bij getrokken! Ik ben benieuwd hoe die van ons volgende week gaat reageren...
@Yogini welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! Zou je ook in de lijst willen, want dan zou ik graag de ontbrekende info nog willen hebben. Wat betreft gewicht was ik bij ons dochtertje rond deze periode 2 kg aangekomen, maar nu nog maar 1,5kg. Het is bij iedereen anders, ik zou me er niet te druk om maken.
@Mots super fijn dat alles goed is met jullie kleine meisje, geniet er van!!!
@BlauweVlinder ook welkom terug, ik heb jou ook weer toegevoegd aan de lijst!
Hier proberen we weer in het normale ritme van werken en school te komen, maar dat valt me toch best zwaar nu weer. Ik lees dat de meeste al een mooie groeiende buik hebben en dat de meeste de baby al goed voelen bewegen. Hier dacht ik in het begin ook dat mijn buik al snel ging groeien, maar nu we allemaal bijna op de helft zijn zien mensen niks aan me en vragen ze zelfs voorzichtig of het allemaal nog goed gaat... Bij de zwangerschap van ons dochtertje had ik dit ook en ik begrijp het, maar ik wil liever dat ze het gewoon aan me kunnen zien natuurlijk! Daarnaast voel ik de kleine ook al een aantal weken, maar toch vindt ik hem of haar erg rustig waardoor ik weer bezorgt wordt voor de 20 weken echo volgende week... Vandaag trouwens Woonderland op internet gevonden. Een grote feestwinkel die ook heel veel babyversiering hebben. Iemand die het kent of er ooit geweest is? Zit te denken om daar misschien langs te gaan volgende week voor een ballon ofzo voor het geslacht. 

Hoi Dames,

ik schuif ook graag gezellig aan ? op 20 januari ben ik uitgerekend en ik volgende week mijn 20 weken echo in het AMC waar ik onwijs zenuwachtig voor ben.
Groetjes Chardee

Hoi hoi, wij zijn nu op vakantie. We logeren in een prachtig kasteel maar ik merk nu toch wel dat het allemaal zwaar wordt. Ik moet aardigvwat trappen lopen en heb al weken last van mijn gewrichten. Heb van mijn huisarts tramadol gekregen maar dat doet weinig helaas.
Mijn buik groeit wel erg goed en is echt niet meer te verbergen nu. Ik voel haar heel soms bewegen. Ik zou het fijn vinden als ik het beter zou voelen, maar dat komt vast nog wel. Ik vind de 20 weken echo wel spannend, vooral omdat ik me niet super voel, maar we gaan er vanuit dat alles gewoon goed is.

Hoi hoi!
Hier vandaag enorm last van maagzuur! Niet normaal. Begon vanmiddag op mn werk al licht, toen wat melk gedronken en toen ging het wel weer. Vanavond na het eten niet te doen! Zo erg dat ik zelfs een Rennie heb moeten nemen. 
@Naatjuh, geniet van je vakantie. Snap dat trappen lopen zwaar is, zeker als en zo'n pijn hebt. Wel tof in een kasteel! Waar ben je heen?
@Char-dee: welkom! Wat leuk dat je ook 20 januari bent uitgerekend. Ik ook! Mag ik vragen waarom je je 20-weken echo in het AMC krijgt?
Onze chocomel beweegt ook al goed. De ene dag wat minder dan de andere dag. Wel op goede tijden ;-) noteer de tijden waarop je je kindje voelt, en je zult zien, dat zijn de tijden waarop je kindje straks wakker is ;-) grappig detail.
Mijn buik groeit ook al goed. Maar mijn navel valt in. Daardoor lijkt het nog niet echt een zwangere buik helaas. Maar goed.
Nog maar 1 weekje!Ben echt aan het aftellen!
Slaap lekker allemaal!
Liefs, Maaike

Wat leuk, nog een paar nieuwe mama's to be. Welkom en gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Toevallig dat je het zo schrijft over zorgen maken over de 20 weken echo, NiRoFlo. Dat had ik dit keer namelijk ook, om dezelfde reden. De dag voor de echo begon onze baby eindelijk wat meer te bewegen en sindsdien voel ik haar wel dagelijks. Is toch iedere keer weer een geruststelling. Hopelijk gaat het bij jou ook zo. Nog maar een paar dagen, dan mag je je ieniemienie weer zien!
@joycejehaas: ik weet niet precies de richtlijnen, maar bij ons werd tijdens het evaluatiegesprek 6 weken na de geboorte van de eerste al meteen gezegd dat een evt tweede in het ziekenhuis moet worden geboren ivm teveel bloedverlies (in mijn geval ruim 2 liter). Dus 'mag' is dan niet helemaal het juiste woord ?. Overigens mag het dan nog wel met je eigen verloskundige (bij ons iig), gaat erover dat je snel overgedragen ksn worden als het nodig is.
Eindelijk gisteravond iemand op gesprek gehad die mijn zwangerschapsverlof kan vervangen! Dus de halve nacht wakker gelegen, omdat ik helemaal hyperblij was/ben dat dit geregeld is ?. (Ben zelfstandige, vandaar dat ik dit zelf moet regelen en niemand hebben betekende wrs klanten kwijtraken). Die hormonen toch altijd... ?

Wat leuk, nog een paar nieuwe mama's to be. Welkom en gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Toevallig dat je het zo schrijft over zorgen maken over de 20 weken echo, NiRoFlo. Dat had ik dit keer namelijk ook, om dezelfde reden. De dag voor de echo begon onze baby eindelijk wat meer te bewegen en sindsdien voel ik haar wel dagelijks. Is toch iedere keer weer een geruststelling. Hopelijk gaat het bij jou ook zo. Nog maar een paar dagen, dan mag je je ieniemienie weer zien!
@joycejehaas: ik weet niet precies de richtlijnen, maar bij ons werd tijdens het evaluatiegesprek 6 weken na de geboorte van de eerste al meteen gezegd dat een evt tweede in het ziekenhuis moet worden geboren ivm teveel bloedverlies (in mijn geval ruim 2 liter). Dus 'mag' is dan niet helemaal het juiste woord ?. Overigens mag het dan nog wel met je eigen verloskundige (bij ons iig), gaat erover dat je snel overgedragen ksn worden als het nodig is.
Eindelijk gisteravond iemand op gesprek gehad die mijn zwangerschapsverlof kan vervangen! Dus de halve nacht wakker gelegen, omdat ik helemaal hyperblij was/ben dat dit geregeld is ?. (Ben zelfstandige, vandaar dat ik dit zelf moet regelen en niemand hebben betekende wrs klanten kwijtraken). Die hormonen toch altijd... ?

Terug
Bovenaan