Uitgerekend in januari

Welkom nieuwe mama's! 

Hier maandag de 20 weken echo. Vind het ook spannend... Je weet maar nooit of ze iets vinden. 
Verder steeds meer last van bekken en rug. Nu weer bij de fysio onder behandeling. Hopelijk helpt het... Volgende week beginnen de scholen weer, dus begint het gewone leven weer. Heb wel weer zin om aan het werk te gaan! 
Mijn buikje is ook duidelijk een zwangerschapsbuikje. Maar ben van mezelf heel slank, dus het valt ook snel op. 

Ik ben van mezelf niet slank, maar mn buikje begint te veranderen... Ik was voor de zwangerschap 26kilo afgevallen en hoop dat ik er niet teveel bijkom, en het restant er vrij snel afgaat.. 
Vind het nog moeilijk mn buik fiin te vinden na jaren van minder lieve gevoelens voor mn buik.
Heb straks gesprek met mn manager. Die is in de veronderstellinh dat verlof maar 2 mnd is... Wordt een leuk gesprek!
Ik werk in een mannenbedrijf met Amerikaanse origine, dus zal moeten vechten voor alles vrees ik... 

@maaike dat mag jij ?. Ik heb me echo daar ivm mijn (hele lichte vorm) Schisis. Daar schijnen ze in het AMC meer ervaring mee te hebben dan in de andere ziekenhuizen in Amsterdam.  
Leuk dat je ook op de 20e bent uitgerekend ??

Hoi allemaal. Leuk dat er nog steeds moeders bijkomen. Maaike bedankt voor het toevoegen op Facebook. Had de link nog niet gezien want had nog niet zo ver gelezen haha. Ik voel nog niks. Ben zo benieuwd hoe het zal zijn. Qua buik begint het nu een beetje te komen.. Ik ben al beetje aan het kijken naar geboorte kaartjes en ben benieuwd of jullie tips hebben. Hebben jullie sites waar ze een beetje betaalbaar zijn? Heb een lijst gemaakt met namen, wie we een kaart gaan sturen, maar zit aan de 100.. Jemig wat veel haha. Had ik niet verwacht.. Heb 's avonds iedere keer gevoel alsof ik spierpijn  heb in mijn buik. Als ik in bed op mijn zij lig en overeind kom met name. Is dat bandenpijn? Iemand ervaring mee? 

@abena ja het is natuurlijk ook allemaal verschillend :) ha!! Nouja.. eerst maar richting die 20 weken echo bewegen.. 
Ik heb zelfs met 16 weken plopjes / tikjes gezien.. maar nu niets.. bij de pretecho zei ze wel dat mijn placenta aan de voorkant ligt en ik voel wel iets vaags net rechts onder mn rib.. dus zou dan niet helemaal aan de bovenkant liggen die placenta ... aahhh... zit jezelf ook gek te maken.. ik dan :) bij lilly voelde ik met 17 weken alles.. ben niet ongeduldig hoor ??
Ik heb bij kaartje2go een kaartje zelf ontworpen bij mijn eerste maar zie op de Facebook grote groep ook mensen via allerlei hippe websites.. zelfs Ali express kaartjes bestellen! 
Truste! 

Hi meiden! 
Zo juist de 20 weken echo gehad. Ik was echt super zenuwachtig hiervoor maar gelukkig is alles goed! De placenta is op dit moment 4,5 cm en het moet 5 cm zijn om een natuurlijke bevalling te hebben... Heb 20 weken daarvoor dus komt helemaal goed! 
Ben zo opgelucht en ga lekker genieten van me lieve kleine meid! 

Xxx

Hallo allemaal!
Wij hadden gisteren de 20 weken echo en het zag er allemaal goed uit. De kleine man was behoorlijk eigenwijs en wilde niet echt mee werken (bewoog heel veel) en daardoor was het niet makkelijk voor de verloskundige. We moeten maandag zelfs nog even terug komen omdat het niet gelukt was om een foto van de lippen te maken. De kleine hield zijn handen er steeds voor. Ze had wel gezien dat het goed was, maar voor medische redenen moeten ze er een foto van maken en de kleine was een beetje verlegen. Maar goed - maandag kunnen we hem dus nog een keertje zien! 
Mijn vrouw begint de kleine ook te voelen. Ook zij kan merken dat hij behoorlijk actief is. De misselijkheid is zo goed als over, alhoewel het toch af en toe nog weer spontaan op komt zetten. 
Ik zelf ga van baan wisselen en omdat ik een commerciele functie heb ben ik op non actief gesteld, want ik nu dus maar "babyroom leave" noem, ipv garden leave. Het is fijn om hier rustig de tijd voor te kunnen nemen en geeft mij ook wel voldoening dat ik iets aan de zwangerschap kan bijdragen. 
We hebben vorige week voor het eerst een bezoekje gebracht aan een baby store - totaal onvoorbereid - en dat was geen slim idee. De paniek sloeg direct toe toen ik al die verschillende kinderwagens, autostoeltjes etc zag - dus mijn tip: zorg dat je van te voren al een beetje weet waar je naar op zoek bent anders zie je door de bomen het bos niet meer. 

Terug
Bovenaan