Uitgerekend in januari

Welkom nieuwe mommys to be!
Vandaag precies 20 weken! Maandag de echo! Beetje spannend dat wel :p
Ik heb moeite met aankomen, heb genoeg reserves en die kleine komt niet te kort zegt de VK, maar moet het wel in de gaten houden. Ik zit ook nu nog ruim 2 kilo onder mijn start gewicht. 
@Xena0Rthor, hoe is je gesprek gegaan? Maar 2 maanden? 16 weken is je verlof in totaal zijn toch 4 maanden.. ? dat is waar je recht op heb in NL. 
@kakiwink; pinterest heeft veel ideeën. Ik ga hem zelf maken en hem op a4 laten printen en dan bijsnijden. (Ben fotograaf dus vind het zelf ontwerpen leuker, en als ik hem dan op a4 laat printen heb ik gelijk 4 kaartjes. Scheeld een hoop geld.) Omdat wij alles een beetje in natuurlijke tinten doen, trekken we dit door naar het kaartje. Dus zeg maar onbehandeld papier (van dat bruine zeg maar). Die spierpijn waar je het over hebt kan zeker bandenpijn zijn, zit het aan de zij/onderkant van je buik? Ik had een paar weken geleden ook erg last van mijn buikspieren. Alles wordt een beetje van zijn plek geduwd. 
@papaatje, haha dit herken ik wel een beetje, mijn broer ging bij zijn eerste te laat kijken voor alles dus ik lekker vroeg al gaan kijken en zo alles op me af laten komen. Weer terug gegaan en weer een keer terug.. testen, bekijken en uiteindelijk alles besteld :p en nog moet ik veel hebben. Ben echt blij dat er van die checklijsten bestaan.. :p  

Gesprek ging wel goed op mn werk. Ook voorbesproken wat ik na mn verlof wil doen qua hoeveelheid werken. Verder vanavond weer een misselijkheidsgolf. Kan niet wachten tot ik die kleine voel... En, woensdag 20w echo! Spannend! 
Vlg week ook weer bloedprikken. Ben geboren zonder schildklier, en we krijgen de waarden niet echt lekker momenteel... 

Goedemorgen!
Vannacht bij mn ouders geslapen. We hadden een gaslek thuis ?. Die is wel weer opgelost, maar vond dit, gezien mijn man nachtdienst had, toch prettiger voor mijn zoontje en voor mij. Wel weer gek om op je oude kamer, waar ik al 10 jaar niet meer slaap, te slapen ?. Heb wel mogen uitslapen, want Niek mocht vanochtend naar mn ouders komen en mij laten liggen ?. Cadeautje dus ?. Verklaarde voor mij wel de hoofdpijn van de afgelopen week. Denk ook dat ik vandaag maar hier blijf, gezien in mn eigen wijk dit weekend lastig in kom vanwege Mysteryland. Dat is bij ons in t dorp. En dan de geluidsoverlast nog daargelaten, want gisteren was het al raak. De wind staat precies onze kant op, dus kunnen live en gratis mee genieten. Sommige delen van het dorp krijgen gratis kaarten. Vroeger het hele dorp. Maar nu wonen wij net te ver, de grens is getrokken op de hoek van de straat, 300m verderop ?. Maar goed. Het is niet anders. 
Hier gaat het verder goed. Nogsteeds aan het aftellen naar woensdag. 
@xenaORthor: zou niet direct jouw contract laten aanpassen. Als je meer dan een jaar werkt waar je nu werkt, mag je ook gewoon ouderschapsverlof opnemen. Dit is onbetaald verlof, maar geeft hou wel het recht, als je na afloop van dit verlof, weer meer uren zou willen werken, dat dit ook gewoon kan. Je hoeft dit niet in 1x op te nemen, maar je mag het ook voor bijvoorbeeld 1 of 2 dagen per week inzetten. Voorbeeld: ik werkte 40 uur bij mijn werkgever dat ik zwanger werd van Niek. Ik nam 2 dagen a 8 uur per dag, dus 16 uur per week, ouderschapsverlof op. Je ouderschapsverlof is 52x het aantal werkuren. Dus in mijn geval 52x40=2080 uur. Verspreid over 16 uur per week, kwam het er op neer dat ik onder 2,5 jaar, 2 dagen per week vrij zou zijn. Na die 2,5 jaar kon ik gewoon, als ik dat zou willen, die uren weer gaan werken. Uiteindelijk heb ik er toen voor gekozen om 1 dag minder te gaan werken. Mn werkgever was hiertoe verplicht om mij die 8 uur in dienst te houden, ook al had hij iemand anders aangenomen voor de 2 dagen dat ik er niet was die 2,5 jaar. Zou daar nog eens goed induiken voor je ja zegt tegen een aanpassing van je contract. Succes!
Fijn weekend allemaal!
Liefs, Maaike

Ik krijg een meisje!! :D Wat onwijs leuk om het te weten zeg, er begint echt al een persoontje in mijn verbeelding te verschijnen nu, het wordt allemaal steeds echter :) 
Wat een leuke echo is dat, die 20 weken echo. Lekker veel tijd om naar je kleintje te staren :) Op de vorige echo's bewoog ze nog helemaal niet, wat ik wel jammer vond. Dit keer bewoog ze aan 1 stuk door, wat wel lastig was voor de verloskundige, maar ze heeft wel alles kunnen zien en het zag er allemaal goed uit :) Yes!
Nu een naam uitkiezen, hoe gaat dat bij jullie? Zijn jullie er al uit, of gaan jullie dat pas na de geboorte bepalen?
Wat naar voor iedereen die zo'n last heeft van bekken en banden pijn. Ik heb ook wel af en toe wat last, maar gelukkig niet al te veel. Ik heb ook wel werk waarbij ik zelf kan bepalen hoe actief ik ben wat betreft rondlopen of zitten enzo. Dat scheelt wel.
Ja, ik heb er eerlijk gezegd ook wel over nagedacht om van verloskundigenpraktijk te wisselen. Was er echt chagrijnig door. Het is totaal geen eenmanspraktijk, er lopen wel 7 verloskundigen rond ofzo! Vind het zo raar dat er dan niet gewoon iemand in kan vallen... Maar er is eigenlijk niet echt een alternatief in mijn dorpje.
Het is trouwens mijn eerste kindje :) 

KirstenTT bedankt voor je reactie. Leuk idee om de kaartjes zelf te maken, ga daar ook eens over nadenken.. Denk inderdaad dat het bandenpijn is.. Morgenavond  20 weken echo, zin in maar ook een spannend moment. Maar oh wat vliegt de tijd. Halverwege alweer hihi. We zijn eruit qua namen, meisje en jongen, maar ben nog niet 100% overtuigd haha dus misschien veranderd het nog. We zijn het in ieder geval eens hihi??

@Maaike wij waren naar Framboisiere in Frankrijk.
Inmiddels zijn we sinds gisteren thuis en heb ik vandaag een rondje huisartsenpost, verloskundige en gynaecoloog gedaan. 
Eerst heb ik de huisartsenpost gebeld omdat ik zo een buikpijn had en een blaasontsteking vermoede. Van hen moest ik eerst de verloskundige bellen maar die zei dat ik eerst bij de huisartsenpost langs moest :D
Na 2 uur(!) wachten om mijn urine te laten testen bleek deze schoon. Inmiddels was mijn telefoon leeg en thuis kreeg ik een berichtje van mijn vriend of ik meteen de verloskundige wilde bellen want die had hem gebeld omdat ze mij niet kon bereiken.
De verloskundige wilde dat ik langskwam dus gegaan. Zij kon niet vertellen waar het vandaan kwam. Wel dat de baby goed was gegroeid en we hebben naar het hartje geluisterd. Ook was mijn bloeddruk weer hoog (ggrrrrr). Dus mocht ik meteen naar de gynaecoloog. Daar is een echo gemaakt waarop we zagen dat de baby aan het drinken en hikken was (en nog steeds een meisje is) en dat de baarmoedermond nog helemaal dicht was.
Uiteindelijk weet niemand waar de pijn vandaan komt maar met onze Uk is alles goed

Oh en over de naam zijn wij het helemaal eens. Hoewel ik wel denk dat het overlijden van mijn vader daar mee te maken heeft want eerst lagen de namen die we leuk vonden mijlenver uit elkaar maar over deze waren we het snel eens

Hey!
Hier een berichtje uit de herrie van Mysteryland ?.
@Naatjuh, wat naar dat je zo'n pijn had en dat ze niets hebben kunnen vinden. Wel fijn dat je nog even hebt mogen gluren naar je meisje. Ik weet nog wel bij Niek, dat ik bij iedere echo vroeg: is het echt een jongetje?! Heb er nl na mn 20 wekenecho nog 4 gehad ?.
Hier een kleine druktemaker in mn buik. Is al 2 dagen continue aan het buitelen. Heerlijk gevoel, nu nog wel ?. Gasprobleem is gelukkig nu ook opgelost. Moet wel tijdens de verbouwing vervangen worden.
Ik ga nu maar eens proberen te slapen. Hoop echt dat het lukt. Muziek kan ik nl letterlijk verstaan en de afterparty op de camping duurt tot 2 uur vannacht ? en ik moet morgenoachten gewoon weer werken...
Slaap lekker allemaal!
Liefs, Maaike

Terug
Bovenaan