Uitgerekend in januari

Hoi!
Heb mezelf eindelijk ziek gemeld. Blaasontsteking begint nu echt zn tol te eisen. Afgelopen maandag de uitslag van de kweek gekregen. Streptokokken zijn eruit (jeej!) Maar er zit nogsteeds een e-coli bacterie in. Gyn gesproken en die schreef mij de ab kuur voor die ik normaal altijd krijg! Vroeg dus als eerste: mag ik die wel tijdens mn zwangerschap? Hij: zou niet weten waarom niet?! Dat vond ik dus heel erg raar. Waarom heb ik die niet direct gekregen?! Wat blijkt: mijn apotheek had die in het systeem staan als dat ik daar allergisch voor ben! Het is juist een van de weinige waar ik wel tegen kan! Ik loop dus waarschijnlijk al 7 weken met een blaasontsteking rond, terwijl dat niet nodig had hoeven zijn als mijn apotheek niet zo'n domme fout had gemaakt! Maar goed. Ik ben uitgeput. Ik slaap slecht, want moet steeds plassen of ik heb harde buiken. Afgelopen dinsdag voelde ik me zo slecht, dat ik na mijn werk, direct naar boven ben gegaan en op bed ben gaan liggen. Nee, dat is niet waar, heb eerst tranen met tuiten gehuild bij mijn man, die het sowieso al belachelijk vond dat ik ging werken, en ben toen gaan liggen. Alleen beneden wat soep gegeten en weer nar boven gegaan... 
Gisteren afspraak bij de verloskundige door laten gaan, ondanks overdracht naar de gyn. Ik vond dat wel netjes. Zij vertelde mij toch echt naar mijn lijf te luisteren en niet alleen maar mijn plichtsbesef laten spreken. Jammer dan voor de patiënten die afgebeld moeten worden. Dus heb daarna met pijn in mn hart, afgebeld voor vandaag en morgen. Ik vind dat echt heel moeilijk. Ik laat mij nooit zo kennen en ga altijd maar door tot ik letterlijk omval. Dat moet ik niet doen.
Heb afgesproken met mn werk dat ik morgen even laat weten hoe het gaat en of ik maandag kom. Maar voor nu: rustig aan. Lig nu ook nog op bed. Mijn man heeft mijn zoontje naar school gebracht. Ga wel zo douchen, want ga hem uit school halen. Dan hoeft hij lekker niet over te blijven en kan ik nog even met hem knuffelen. Papa brengt hem dan weer weg. Vanmiddag heeft hij wel een vriendje mee, maar dat is niet erg. Mijn man is dan thuis en kan ik ontspannen. Bovendien zijn ze beiden niet heel erg druk, ook niet samen, dus dat scheelt ;-)

Liefs, Maaike

Net zoals op de FB page, post ik het hier ook even:

Hej meiden, ik mocht vandaag echomodel zijn voor de opleiding verloskundige bij de Hoge School Rotterdam. 

Ze zoeken nog mensen (kan tot 30 weken) 

Je kan een mailtje sturen naar: 
IVG-echo@hr.nl

Dus vind je het leuk om je babytje nog een keertje zien..?

Ik vond het erg leuk! En je helpt de toekomstige verloskundige ermee ?

@Marjolein2016 welkom op het forum en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Wil je aan de lijst toegevoegd worden? Ik ben zelf ook op 13 Januari uitgerekend. Maar wat een onzekerheid moeten jullie op het moment door staan! Hoe is de vruchtwaterpunctie gegaan en wanneer krijg je de uitslag? Ik hoop echt voor jullie dat het uiteindelijk toch allemaal mee valt!@Abena H hoe gaat het nu met je, nog last gehad van voorweeën?@Mots zoals hier al verteld is, zorg ervoor dat je hoofd hoger komt te liggen en gebruik melkproducten voor je naar bed gaat, dat zou het maagzuur moeten verminderen. Hoe was de controle en de 3d echo? Hoe vond je vader het?@Superjuffie wat een opluchting voor je dat je de glucosetest niet opnieuw hoeft te doen! Wanneer krijg je de uitslag?@KirstenTT krijg jij de extra echo ook met 30 weken? Fijn dat je jullie kleintje wel goed voelt bewegen! Hopelijk heb je iets aan hypnobirthing! Kan overigens goed begrijpen dat je blij bent als je in de avond thuis bent, maar misschien is yoga wel ontspannend voor je. Wat leuk trouwens dat jullie kamertje zo goed als klaar is en je nu aan het naaien bent! Echomodel zijn was dus leuk, ik vindt het ook erg leuk klinken maar woon helaas in brabant.@Wereldwondertje wat ontzettend zuur dat je waarschijnlijk voor niks al zo lang met die blaasontsteking rond loopt. Slaat de antibiotica nu goed aan? Hopelijk ben je weer wat meer uitgerust! En inderdaad goed naar je lichaam luisteren, dat heb je maar een en dat is nu ook nog eens een heel nieuw mensje aan het maken!Hier verder niet zoveel nieuws te melden... Nog altijd verkouden zoals de meeste zo te lezen. Sinds een paar dagen zijn de bewegingen van de kleine echt heel duidelijk, voel haar echt helemaal op en neer bewegen wat soms best zwaar voelt. Inmiddels heeft hier ook de kraamzorg gebeld voor een intake afspraak. Laz pas dat iemand ook al gebeld was. De rest inmiddels ook al gebeld voor een afspraak?

@niroflo, nee krijg geen 30 weken echo, had er eigenlijk bij moeten zeggen dat we een pret echo hadden zaterdag en dat zij ook kijkt of het kindje goed groeit. Dit was gelukkig het geval! Even weer een stress momentje minder. 
Verder heb ik van het weekend wel de keuze gemaakt dat de kleine toch maar met een keizersnede moet komen. T was zeker niet makkelijk maar de twijfel om normaal te bevallen kwam toch weer te veel in mijn hoofd dat mijn man ook zei 'laten we het dan gewoon bespreken en in gang gaan zetten' t was wel fijn dat hij er helemaal achter staat en ben nu wel een soort van opgelucht dat die keuze gewoon gemaakt is. Iedereen in mijn omgeving geeft me gelijk om het op die manier te doen dus ik hoop dat de VK er ook achter staat. 
Op het moment kan ik af en toe niet eens lopen, slaap onwijs slecht omdat alles zo zeer doet. Wel gewoon 4 dagen 4 uurtjes blijven werken natuurlijk (eigenwijs dat ik ook ben) maar mijn bekkenfysio was het daar niet mee eens. Kreeg nog net niet een soort van op mijn kop van haar.. dus toch maar kijken of het minder kan.. en dan tobbe we gewoon weer verder.. 

De kraamzorg komt hier op 6nov langs. Wanneer komen ze bij jou? 

Hier weinig te melden wel gaan er veel veranderingen komen.
Zo gaan me zoon en ik volgende maand verhuizen van een 3 kamer flatwoning naar een 5 kamer eengezinswoning dus nu druk bezig met inpakken.
Kraamzorg komt bij mij 5 december ivm de verhuizing.
12 november heb ik een groeiecho gepland staan bij de gyn ben benieuwd of de kleine goed gegroeid isen 24 oktober weer controle bij de verloskundige.
Verder moet ik naar de diabetesverpleegkundige in het ziekenhuis donderdag.
De kleine man voel ik goed bewegen en kan ook voelen hoe hij ligt.
Hebben jullie al een naam voor jullie kleintjes ik heb wel al een naam die vast staat.

Hallo dames,
Fijn dat er weer wat berichten zijn. Het werd zo stil... al ben ik zelf ook niet degene die het meeste post...
@KirstenTT: wat goed dat je een keuze hebt gemaakt. Je zult zien dat het een hoop rust gaat geven. Hopelijk gaat de VK hier ook mee akkoord.
Bij de geboorte van onze dochter vond ik het zo fijn om te weten wanneer ze geboren zou worden. (Ik ging er ook absoluut niet van uit dat ze eerder kon komen) 's Morgens vroeg in alle rust naar het ziekenhuis, waar ze ook voor ons alle tijd hadden. Wij hebben voor een keizersnede gekozen omdat zij toen in een stuit lag. Wat is voor jou de reden?
Weet je of je in jullie ziekenhuis kunt kiezen voor gentle sectio? Dan krijg je jullie kindje gelijk bij je op de borst en kunnen zowel jij als je partner alles goed volgen tijdens de operatie. Ook heel fijn!!
Ik had eigenlijk afgelopen maandag de glucosetest in het ziekenhuis, maar door buikgriep heb ik deze moeten verzetten. Nu wel weer fit gelukkig en weer aan het werk. De glucosetest staat nu voor volgende week gepland, heel veel zin in...pfff. De vorige zwangerschap was dit niet nodig, maar ik denk dat ik bij het opgeven van mijn lengte net een cm te weinig heb opgegeven.(Ik gok meestal mijn lengte;zou het niet precies weten) Nu ging ik precies over de grens qua bmi, terwijl ik in gewicht niet zwaarder was. Beetje jammer. Hopelijk is er niets aan de hand.
Eind van de maand staat een extra groei echo op de planning. Ben wel weer heel benieuwd en heb er zin in om onze uk weer te zien.
Onze kleine is een echte druktemaker. Ik voel m heel vaak en soms al vrij heftig. Mijn man kan het ook al goed voelen. Erg leuk, maar ben ook wel eens bang dat het over een paar weken wel pijn kan gaan doen. Onze dochter bewoog ook wel veel, maar dat was toch meer friemelen en vaak de hik. Misschien nu toch een jongen...??!? Ik merk dat ik toch de neiging heb om dat te geloven, maar wil er nog niet van uit gaan. Straks valt het een soort tegen als het een meisje blijkt te zijn. (Zou ik ook helemaal niet erg vinden hoor!!!)
Omdat dit onze tweede is, krijg ik in november een telefonische intake van de kraamzorg. Het is ook nog niet zo lang geleden, dus ik vind het wel prima.
Nou verder geen nieuws meer volgens mij.

Groetjes Tina

Hoi, wij hebben al een naam bedacht voor onze meisje; hebben al de geboortebedankjes en wat andere spullen zoals een kussen en gastenboekje laten maken waar haar naam op staat.. zo spannend en leuk!! 
Uitgerekende datum is 21 januari, benieuwd of we dat gaan halen. 
Ben de laatste paar dagen opeens zo enorm gegroeid, buikje begint echt een bolle toet te worden en ik voel haar steeds krachtiger friemelen/schoppen; 26+2 nu maar lijk op een zeekoe dat elk moment kan bevallen :) 
Misselijkheid en maagzuur zijn nog niet over.. oh ja, dikke voeten!! 
Sterkte voor alle mama’s!! 

@tinaatje,
De rede dat ik heel erg ben gaan twijfelen is dat ik fibromyalgie heb, een scheve ruggewervel en altijd lage rugklachten heb. Dit is tijdens de zwangerschap erger geworden en heb er bekkenpijn bij gekregen. Er zijn af en toe momenten dat ik bijna niet kan lopen. Heel erg vervelend. Voordat we met alles begonnen (zwanger worden) twijfelde ik al heel erg of ik het echt wel wilde omdat de kans dat ik er rotter uit komt best wel aanwezig is.  Toen we toch de keuze gemaakt hadden wist ik ook dat het deze kant op had kunnen gaan en helaas is dat ook gebeurd. Omdat ik bij mijn heupen/rug enz heel erg zwak ben is het gewoon heel erg de vraag of het verstandig is om normaal te bevallen met de kans dat het blijvende schade heeft. Natuurlijk weet ik dat een keizersnede ook zijn risico's heeft maar ik loop liever een paar weken met pijn in mijn buik dan dat ik straks nog meer last van mijn bekken kan krijgen wat niet meer weg gaat.
T was zeker geen makkelijke keuze want ik had eigenlijk al zoiets van ik van het gewoon doen, maar de pijn wordt met de week erger dus begon toch weer te twijfelen.
De VK reageerde net zoals de vorige keer goed. Ze begrijpt me gelukkig goed en heb een verwijzing naar de gyn gekregen. Hij/zij gaat uiteindelijk over de beslissing maar de vk zei al 'we gaan er gewoon voor zorgen dat je de bevalling krijgt zoals jij dat wilt'.
Het is niet gezegd dat dit de beste keuze is, maar wel mijn keuze en mijn man en ik denken dat dit gewoon beter is voor mij en voor ons kindje, want dan kan mama straks gewoon mee naar de speeltuin lopen ipv 5x stoppen onderweg omdat het lopen zeer doet..?

Had vandaag verder de normale controlle, hartje was goed, groei was goed, mama was weer afgevallen..  maf allemaal. Het zal de stress wel zijn. Vanwege de pijn en onwijs vermoeid zijn heb ik vandaag aangegeven op mijn werk toch minder te gaan werken. Ga nu 2 dagen 4 uurtjes werken. Hopelijk ga ik dit wel volhouden tot eind november..

@melissa: wij hebben ook al een naam vast staan hoor ^_^ speentjes al besteld met zijn naam erop, echt zo schattig.? met het kaartje wacht ik nog even mee, wil nog iets te doen hebben tijdens mijn verlof maar het idee is er wel al ?

@gebruiker10054521: ik geloof dat deze weken echt wel bekend staan om de groeispurten, mijn buik groeit ook super goed ?

Terug
Bovenaan