Uitgerekend in januari

Hoi mama’s to be,
Ik ben best actief op het forum maar het is de eerste keer dat ik hier een berichtje achterlaat hihi. Ik vond het er toch wel gezellig uitzien zo, omdat we in dezelfde maand uitgerekend zijn. Dit is mijn eerste zwangerschap en pas na de ‘mijlpaal’ van 12 weken werd ik meer gerust.. Ik ben zelf trouwens op 11 januari uitgerekend van ons zoontje, nog meer dames die op deze datum uitgerekend zijn? Ik heb best een moeilijke zwangerschap omdat ik normaal gesproken al heel vatbaar ben voor ziektes, ik werk daardoor al 2 maanden niet meer.. Maar goed, gezondheid gaat voor! Ik loop ook bij de uroloog ivm klachten door m’n blaas, en natuurlijk ongeveer elke week een bezoekje aan de huisarts. Verder gaat het wel oke met mij en de baby die doet het ook super goed. We zijn sinds kort begonnen met het kamertje en hebben al een naam.

Ik zal vaker meeschrijven hier, super gezellig!

Liefs

Hai Izzy,
Welkom! 
Ik ben ook op de 11e uitgerekend ?
Fijn dat het goed in de gaten wordt en leuk he bezig zijn met het kamertje, wij zijn zo goed als klaar. ?

@KirstenTT
Dankjewel! Haha ook op de zelfde datum uitgerekend dus. Weet je het geslacht en is dit je eerste zwangerschap?
Ja ben echt blij dat we begonnen zijn, de kamer zelf is pas ‘geplaatst’ (dakkapel) dus nu kunnen we eindelijk echt aan de slag ?.

Hoi! Vorige keer had ik het over maagzuur! Nog steeds last van maar heb echt een goede tip voor de rest, namelijk clipper thee! Te krijgen bij de ah en de jumbo. Voor de nacht gebruik ik de blauwe (snore staat er op) en ik slaap gewoon de hele nacht door. Oke op 1 x plassen na haha. Dus zeker aan te raden deze thee. 
@maaike hoe is het nu met jou? Voel je je al wat beter? 
@niroflo controle was goed. 3d echo ook echt super leuk! Absoluut geen spijt van. Mijn vader vond het ook heel leuk. Helemaal trots was hij. Helaas had hij veel pijn, schrijnend om te zien vind ik dat. Volgende week donderdag komt de kraamzorg bij ons. 
Wij hebben ook al een naam! Al een tijdje trouwens. Ik twijfel alleen nog of ik haar nog een 2e naam wil geven waarin ik mijn vader ga vernoemen.. 
@Tinatjuh ik snap je.. ik denk soms ook gaat dit geschop straks ook zeer doen? Het bewegen wordt idd steeds duidelijker. Vind t ook wel weer heel leuk. Mijn kindje ligt trouwens ook in stuit. Tot nu toe bij alle echos. Ik vroeg me af hoe jij terug kijkt op de keizersnee? 
Welkom Izzy! Grappig mijn kat heet zo haha. Jammer dat je al zoveel last ervaart maar gelukkig is met de kleine alles goed! 
Hier verder ook alles oke. Moet wel zeggen dat het echt steeds zwaarder wordt. Na het "beklimmen" van een trap sta ik te hijgen als een malle.. werken wordt ook zwaarder en ik ben zóóó vreselijk moe! Maar dat zal ook gedeeltelijk aan stress te wijten zijn. Mijn buik wordt echt groot! Hebben jullie al last van striae? Ik nog niet (goddank). Was gister 28 weken. 3e trimester is ingegaan! Nog 12 weekjes, wow wat gaat het hard ineens. Ik heb er zon zin in! 
Doei!  

@KirstenTT wat fijn dat je de zekerheid hebt dat de kleine goed groeit, dat stelt je zeker weer meer gerust! Wel rot dat je zoveel last hebt van je lichaam. Waarschijnlijk een goede keuze voor jullie beide om dan voor een keizersnee te kiezen, ook al moet je natuurlijk wel de tijd nemen om ook daar van te herstellen. Maar fijn om te lezen dat de vk begrip heeft voor je keuze! Bij ons komt de kraamzorg trouwens 30 okt langs.
@melissa-manoes fijn dat het allemaal goed gaat en wat bijzonder dat je precies voelt hoe de kleine ligt! Ik wil dat zo graag weten bij ons dochtertje, omdat onze eerste dochter in stuit lag en ik voel van alles, maar dat dus helaas niet. Leuk dat je ook al een definitieve naam hebt! Wij hebben het er soms zo tussendoor over en we zijn het eens over een naam waarvan we beide denken dat die het gaat worden, maar we hebben het nog niet echt vastgelegd. Is het trouwens niet zwaar om nu nog te moeten verhuizen? Ook al is het natuurlijk altijd fijn om extra ruimte te hebben!
@Tinatjuh ik lees dat jullie dochtertje met een gentle sectio is geboren omdat ze in stuit lag, toevallig, bij ons dochtertje was dat ook het geval! Dat de mogelijkheid er is om een telefonische intake te krijgen is denk ik wel fijn als het allemaal nog niet zo heel lang geleden is, toch? Wij zijn in de tussentijd verhuist, dus komt er nu ook een andere kraamzorg. Dat je de kleine zo duidelijk voelt bewegen is erg herkenbaar en ik wil je niet teleurstellen, maar ons kindje is toch echt weer een meisje! Alvast heel veel succes trouwens met de glucosetest, hopelijk valt het allemaal mee.
@Izzy van harte welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! Je hebt maar een lichaam en dan is je gezondheid zeker het aller belangrijkste, zeker nu je lichaam een nieuw mensje aan het maken is. Kan je je wel een beetje vermaken thuis (vast wel nu jullie met het kamertje begonnen zijn)? Goed om te lezen dat met de kleine alles goed gaat!
@Mots wat ontzettend fijn dat jullie samen zo hebben kunnen genieten van de echo! Maar ik kan heel goed begrijpen dat het ook heel moeilijk is om je vader zo te zien lijden terwijl jij machteloos bent. Hopelijk wordt nog meer pijn hem bespaart in de toekomst! Wel fijn dat je zo'n goed middel hebt gevonden tegen de maagzuur en je goed kan slapen, dat is nu erg belangrijk! Begrijp heel goed dat het nu ook steeds zwaarder wordt! Ik heb bij onze eerste dochter geen straie gekregen en nu ook nog niet, waar ik inderdaad ook wel heel blij om ben. Nu heet ik trouwens wel geen Tinatjuh, maar ook onze eerste dochter is in stuit blijven liggen waardoor ik dus bij haar een geplande keizersnee heb gekregen en ik heb die heel positief ervaren! Zoals Tinatjuh omschrijft ging het allemaal heel rustig en ontspannen, ik kreeg haar meteen in mijn armen en ze is geen seconde bij me weg geweest. Ook mijn herstel ging heel voorspoedig, dus zou weer een keuze moeten maken dan zou ik zo weer voor een keizersnee kiezen! Nu weet ik overigens niet wat je moederinstinct je zegt, maar met 28 weken zou ze nog kunnen draaien, ook al was ik er met 20 weken al van overtuigd dat ze zou blijven liggen, terwijl ik nu bij nmmr 2 geen idee heb... 
Inmiddels ben ik nog steeds verkouden en sinds een aantal dagen heb ik echt een rot kriebel in mijn keel waardoor ik van het hoesten kokhals neigingen krijg. Ben ook erg veel wakker en kan dan uren piekeren. Voel ook erg veel onder in mijn buik, zou ze dan toch goed liggen??? Woe mag ik weer, ben zo benieuwd... Gister stond de postbode trouwens op eens voor de deur met het kraampakket, was verbaasd, had het niet nu al verwacht. Al meer vrouwen die het inmiddels ontvangen hebben? Morgen gaan wij met onze eerste dochter een dagje naar Centerparcs, nog even ravotten met papa en genieten met z'n drieen voor ze na 5 jaar op eens de aandacht moet delen!

Hey allemaal!
Hier gaat het relatief gezien beter. Blaasontsteking heeft het eindelijk opgegeven zich tegen de antibioticum te verzetten en die lijkt dus eindelijk over te zijn. Echter, de harde buiken zijn nog niet weg. Advies van de gyn is dan ook: minder werken. Had afgelopen woensdag daar de afspraak en had mezelf voorgenomen om het hier gisteren met mijn praktijkmanager over te hebben. Maar ja, het is de vrouw van de baas en hun kind was ziek, dus waar wij een oppas moeten zoeken, bellen zij een collega uit haar bed om voor haar te werken. Ze was er dus niet. Zou er dus maandag met haar over kunnen praten, maar dan staat helaas ook bij mij een glucose onderzoek op de agenda ?. Heb me voor die hele dag afgemeld. Als ik rustiger aan moet doen, dan doe ik dat maar op deze manier.
De eerst volgende keer dat ik haar dan weer zie, is vrijdag.
Gisteren was mijn zoon uit school gehaald door mijn schoonouders. Zij hebben hem de middag meegenomen naar het bos. Ik had dus alle tijd voor mijzelf en heb heerlijk 1,5 uur geslapen! Zo wat had ik dat nodig zeg. En vervolgens ben ik om 10 uur weer naar bed gegaan en tot half 5 doorgeslapen. Toen moest ik plassen. Weer een uurtje wakker gelegen en gelukkig weer in slaap gevallen tot half 9. Mijn man was toen al beneden met onze zoon aan het spelen. Heerlijk.
Nog 1 weekje werken en dan heb ik 1 week vakantie. Ben er zo vreselijk aan toe! We gaan lekker die maandag en dinsdag met zn 3tjes naar Nijmegen. Heerlijk overnachten bij Van der Valk Nijmegen Lent. Lekker eten, shoppen en gewoon gezellig eruit zijn.
Vriendinnetje is trouwens afgelopen maandag bevallen. Hebben gisteren kennisgemaakt met hun dochter Isa. Wat een ukkepukje! Zo klein en zoet. Haar verloskundige heeft een heel groot ding gemist, zeker tijdens haar laatste bezoek. De kleine lag in stuit. Resultaat: met 9cm en persweeen met toeters en bellen naar het ziekenhuis. Ok werd klaargemaakt, maar dat redde ze niet eens meer. Het werd een stuitbevalling. Zo slecht dat die verloskundigen de ligging niet hebben gecontroleerd. Ze was vorige week woensdag nog bij ons en toen vertelde ze dat de kleine nog niet was ingedaald. Dan hadden de alarmbellen toch al af moeten gaan?! 
@Kirsten: een keizersnee is een goede keuze denk ik voor jou en jouw kindje. Mijn 1e was een spoedkeizersnee en dat heeft mij de doorslag gegeven om nu ook weer te kiezen voor een gentle sectio. Bij ons in Haarlem voeren ze die gelukkig uit. Als ik bij mijn 1e 3 weken later was bevallen, was het ook een gentle sectio geworden ?. Helaas was ik een maand te vroeg uitgerekend ☺. Ook de risico's tijdens een natuurlijke bevalling na een keizersnee vind ik te groot, dus ik heb de keuze mogen maken en gemaakt om in alle rust in een verwarmde ok mijn kindje te mogen ontvangen en bij me te mogen houden tot we teruggaan naar de bevallingssuite. Ze openen hier vanaf januari officieel het nieuwe geboortecentrum in het ziekenhuis. Alleen privékamers en de papa's mogen er 24/7 bij blijven. Hele fijne gedachte ?.
Liefs, Maaike

@Mots
Heb je 2/3 slokjes melk al geprobeerd? Schijnt te helpen, wanneer je de maagzuur voelt opkomen gewoon wat slokjes nemen en niet een heel glas. Wat bij mij helpt is antagel suspensie, kun je zo bij de apotheek halen. Wat grappig dat je kat Izzy heet haha! Kon niets beters bedenken als bijnaam op het forum ?. En ja! Ik heb helaas wel last van striae.. Heupen dijen zijkant van mn buik en bovenbenen zitten er helaas onder.

@Niroflo
Dankjewel, jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap! En idd gezondheid gaat voor alles wanneer het om een zwangerschap gaat. Ja haha het vermaken lukt wel er moet nog super veel gedaan worden.. Ik verveel me soms ook wel stiekem hoor kan ook niet elke dag evenveel doen. Ik moet om de zoveel tijd liggen, anders trekt m’n lichaam het echt niet meer. Beterschap trouwens, het heerst weer! Ik hoop dat je je al wat beter voelt? Ik had er laatst ook nog last van. Het kraampakket is bij mij ook al binnen, al zelfs 3 weken geleden was zelf ook verbaasd toen.

@Wereldwondertje
Wat fijn dat het beter gaat met de blaasontsteking, ik ken het al te goed! Laatst nog 3 weken mee rondgelopen en 4de kuur sloeg pas echt aan. Ik loop nu zelf bij de uroloog. Heb jij er ook vaker last van? Pak goed je rust! Heb je het al kunnen bespreken op werk? Wat lief van je schoonouders, soms heb je die rust gewoon even nodig om bij te komen. Vooral als je klachten hebt zoals harde buiken etc! Super leuk natuurlijk dat je vriendin is bevallen, maar oh hoe hebben ze dat kunnen missen?! Er wordt toch vaak genoeg gekeken hoe het kindje ligt voor de bevalling.. Zo zie je maar dat alles kan gebeuren.
Hier gaat het ook wel oke, ik merk dat ik echt goed mijn rust moet pakken anders is het die hele dag mis. De verwarming etc moet nog aangeleg worden in de babykamer en daarna kunnen we pas echt beginnen met verven en inrichten. Daarna natuurlijk alles klaarzetten en de kleertjes wassen. Hoe gaan jullie dat trouwens doen? Gewoon met het spul waarmee je je eigen was draait of hypoallergeen spul aanschaffen? De kraamzorg komt hier 5 nov langs, het schiet al aardig op vind ik!

Gisteren de glucosetest gehad. Die viel me echt alles mee zeg. Ik vond het drankje helemaal niet zo vies; wel vrij zoet en dat op je nuchtere maag... Maar had de laptop meegenomen naar het ziekenhuis en heb in die 2 uur lekker aan het foto album van onze dochter gewerkt. Deze moet wel af voordat onze 2e puk geboren wordt. Anders ben ik bang dat deze niet meer af komt...haha.
Mijn suikerwaarde voor het drinken was 4.6 en 2 uur daarna 7.3. De verpleegkundige die ik had, dacht dat het prima was. Maar de officiele uitslag komt via de verloskundige. Maar ik maak me geen zorgen.
@mots: Ik kijk zeer positief terug op de keizersnede. Ik zou het zo weer kiezen. Mijn herstel was ook zeer spoedig en was blij dat ik de 2e dag al wat in onze kamer kon gaan rommelen. In ons ziekenhuis plannen ze de keizersnedes zoveel mogelijk in kraamsuites. Deze zijn lekker ruim met een koelkastje. En lekker je eigen plekje met je gezin. Voor mijn man werd er een bed neergezet en hij heeft de 3 nachten bij ons geslapen. Heel fijn om zo met elkaar te zijn. 
Onze dochter is 20 maanden wanneer ik ben uitgerekend. Daarom denk ik nu toch voor een vaginale bevalling te gaan. Alleen al omdat je de eerste tijd niets mag tillen. Ik weet niet hoe ik dat dan practisch in moet vullen. Mocht deze kleine puk ook in een stuit liggen, dan wil ik sowieso weer een keizersnede en pieker ik niet over een stuitbevalling. Ach... we hebben nog wat weekjes te gaan, dus het kan nog alle kanten op.
Mocht jullie kleine in stuit blijven liggen, dan zullen ze waarschijnlijk nog proberen om uitwendig te draaien. Dit hebben ze bij mij ook geprobeerd; echter zonder succes.
@KirstenTT: ik hoop voor je dat de gyn met jullie wens mee gaat! Ik kan me goed voorstellen dat je een gewone bevalling niet ziet zitten met je fibromyalgie. Je wilt de boel niet gaan forceren. 
Wanneer hoor je hier de uitslag van?
Fijn dat de controle vorige week weer goed was!
@NiRoFlo: Wat grappig dat jullie dochter ook een eigenwijze stuitligger was ;)
Ja ik vind het ook niet erg om een telefonische intake van de kraamzorg te krijgen. Alle spullen zijn nog aanwezig, dus ik denk ook niet dat langskomen veel voor ons zou veranderen.
Goed dat je me nog even met beide benen op de grond houdt ;) haha. Nee hoor, een meisje zou net zo welkom zijn als een jongen. 
Ik denk wel dat ik zo af en toe al een vlaag van nesteldrang begin te krijgen. Inmiddels al flink aan het schuiven geweest met kasten. Zelfs al rompers gestreken, terwijl ik normaal niets strijk. De vorige keer heeft mijn schoonmoeder alles gestreken. Ik heb ook al het e.e.a gewassen. Herken mezelf eigenlijk niet, haha. Meer die hier last van hebben?
Wat betreft de naam: voor een jongen zijn we er al uit. Dit is dezelfde als die we bij onze dochter hadden. Meisjesnaam zijn we nog niet helemaal uit. Wel een aantal in ons hoofd, maar nog geen knoop doorgehakt. Vind het wel weer lastig!

Terug
Bovenaan