@KirstenTT wat fijn dat je de zekerheid hebt dat de kleine goed groeit, dat stelt je zeker weer meer gerust! Wel rot dat je zoveel last hebt van je lichaam. Waarschijnlijk een goede keuze voor jullie beide om dan voor een keizersnee te kiezen, ook al moet je natuurlijk wel de tijd nemen om ook daar van te herstellen. Maar fijn om te lezen dat de vk begrip heeft voor je keuze! Bij ons komt de kraamzorg trouwens 30 okt langs.
@melissa-manoes fijn dat het allemaal goed gaat en wat bijzonder dat je precies voelt hoe de kleine ligt! Ik wil dat zo graag weten bij ons dochtertje, omdat onze eerste dochter in stuit lag en ik voel van alles, maar dat dus helaas niet. Leuk dat je ook al een definitieve naam hebt! Wij hebben het er soms zo tussendoor over en we zijn het eens over een naam waarvan we beide denken dat die het gaat worden, maar we hebben het nog niet echt vastgelegd. Is het trouwens niet zwaar om nu nog te moeten verhuizen? Ook al is het natuurlijk altijd fijn om extra ruimte te hebben!
@Tinatjuh ik lees dat jullie dochtertje met een gentle sectio is geboren omdat ze in stuit lag, toevallig, bij ons dochtertje was dat ook het geval! Dat de mogelijkheid er is om een telefonische intake te krijgen is denk ik wel fijn als het allemaal nog niet zo heel lang geleden is, toch? Wij zijn in de tussentijd verhuist, dus komt er nu ook een andere kraamzorg. Dat je de kleine zo duidelijk voelt bewegen is erg herkenbaar en ik wil je niet teleurstellen, maar ons kindje is toch echt weer een meisje! Alvast heel veel succes trouwens met de glucosetest, hopelijk valt het allemaal mee.
@Izzy van harte welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! Je hebt maar een lichaam en dan is je gezondheid zeker het aller belangrijkste, zeker nu je lichaam een nieuw mensje aan het maken is. Kan je je wel een beetje vermaken thuis (vast wel nu jullie met het kamertje begonnen zijn)? Goed om te lezen dat met de kleine alles goed gaat!
@Mots wat ontzettend fijn dat jullie samen zo hebben kunnen genieten van de echo! Maar ik kan heel goed begrijpen dat het ook heel moeilijk is om je vader zo te zien lijden terwijl jij machteloos bent. Hopelijk wordt nog meer pijn hem bespaart in de toekomst! Wel fijn dat je zo'n goed middel hebt gevonden tegen de maagzuur en je goed kan slapen, dat is nu erg belangrijk! Begrijp heel goed dat het nu ook steeds zwaarder wordt! Ik heb bij onze eerste dochter geen straie gekregen en nu ook nog niet, waar ik inderdaad ook wel heel blij om ben. Nu heet ik trouwens wel geen Tinatjuh, maar ook onze eerste dochter is in stuit blijven liggen waardoor ik dus bij haar een geplande keizersnee heb gekregen en ik heb die heel positief ervaren! Zoals Tinatjuh omschrijft ging het allemaal heel rustig en ontspannen, ik kreeg haar meteen in mijn armen en ze is geen seconde bij me weg geweest. Ook mijn herstel ging heel voorspoedig, dus zou weer een keuze moeten maken dan zou ik zo weer voor een keizersnee kiezen! Nu weet ik overigens niet wat je moederinstinct je zegt, maar met 28 weken zou ze nog kunnen draaien, ook al was ik er met 20 weken al van overtuigd dat ze zou blijven liggen, terwijl ik nu bij nmmr 2 geen idee heb...
Inmiddels ben ik nog steeds verkouden en sinds een aantal dagen heb ik echt een rot kriebel in mijn keel waardoor ik van het hoesten kokhals neigingen krijg. Ben ook erg veel wakker en kan dan uren piekeren. Voel ook erg veel onder in mijn buik, zou ze dan toch goed liggen??? Woe mag ik weer, ben zo benieuwd... Gister stond de postbode trouwens op eens voor de deur met het kraampakket, was verbaasd, had het niet nu al verwacht. Al meer vrouwen die het inmiddels ontvangen hebben? Morgen gaan wij met onze eerste dochter een dagje naar Centerparcs, nog even ravotten met papa en genieten met z'n drieen voor ze na 5 jaar op eens de aandacht moet delen!