Uitgerekend in januari

Hoi!
Vandaag 3D echo gehad. Wat krijgen we een prachtig mooi mannetje ?. Een half uur verliefd gekeken nar het beeld van hem. Dvd en cd-rom met foto's meegekregen. Zal de komende weken nog wel vaak op staan.
@Izzy: ja ik heb vaker blaasontstekingen. Tijdens mijn vorige zwangerschap geen last van gehad. 
Glucose Tolerantie Test was negatief. Wel een hel, maar alweer geen suiker. Ik maak gewoon grote kinderen ?. Hoewel, ik denk dat dat echt wel bij mijn man vandaan komt met zijn 198m ?.
Vanaf november heb ik meer pauzes op mijn werk. Het is soms echt niet te doen. Ik heb vaak harde buiken en moet van de gyn rustiger aan doen. Ga niet echt halve dagen werken, maar krijg totaal 2,5 uur extra pauze. Ach het is nog maar een maandje tot mijn verlof..
Ga nu bankhangen en genieten van mijn vakantie.
Liefs, Maaike

Helaas minder leuk nieuws hier. Vrijdag mocht ik de suikertest doen (jeetje wat een smerig drankje) en helaas vandaag gebeld dat de waardes niet goed waren, dus morgen naar de dietiste :(

@Wereldwondertje wat ontzettend fijn dat je eindelijk verlost bent van je blaasontsteking en wat fijn dat je deze week rust hebt en op adem kan komen, geniet er van meid, maar dat zal wel goed komen na ook nog eens zo'n mooie echo!
@Izzy zo dan, jij hebt het kraampakket helemaal op tijd gekregen, maar zo te lezen komt de kraamzorg ook al bijna voor de intake! Jij moet overigens wel erg veel geduld op kunnen brengen voor dat je echt aan de slag kan met de babykamer, krijg je daar geen stress van? De babykleertjes was ik trouwens inderdaad met hypoallergeen, ook al merk ik met alles dat ik bij onze eerste dochter veel strikter was dan nu bij de tweede.
@Tinatjuh fijn dat de glucosetest je mee viel en je je niet druk maakt. Wat leuk dat je een fotoboek hebt gemaakt van jullie eerste dochter! Ik maak ook altijd van elk jaar een fotoboek, maar heb hem nu laten liggen tot ik met verlof ga, heb ik iets te doen als ze op school zit. Je zegt trouwens tegen Mots dat als de kleine nog in stuit ligt ze waarschijnlijk eerst nog zullen proberen om het te draaien, maar ik neem aan dat ze dat in overleg met jullie gedaan hebben? Bij ons hebben ze dat niet gedaan, omdat wij het zelf gewoon niet wilde.
@Naatjuh het zit jou deze zwangerschap ook niet mee meid, heel veel succes morgen!
Hier gaat het gelukkig weer goed, na 4 weken verkouden te zijn geweest is het eindelijk weer over! Afgelopen woe mocht ik weer op controle waar ik erg blij om was, want ik was een beetje bezorgd om de groei, maar nergens voor nodig, want ze wordt zelfs 400gr zwaarder geschat bij de geboorte dan onze eerste dochter was en ze ligt al goed! Morgen komt hier de kraamzorg en woe ga ik de inenting tegen kinkhoest halen bij de ha. Al meer vrouwen die hem inmiddels ook gehaald hebben?

Hallo! 
Vanmorgen de kinkhoestvaccinatie gehad. Nu een stijve arm. Moest er bijna 40 euro voor betalen, heb geprobeerd hem in te dienen bij de verzekering. Ben benieuwd haha. 
Vorige week voelde ik de kleine meid al 2 dagen minded en had ik voor de zekerheid de vk gebeld, die me door verwees naar het ziekenhuis. Niet omdat ze haar zorgen maakte maar omdat het protocol was. Gezellig uitje met mijn vader zeg ik maar haha. Halfuur aan de ctg gelegen, best leuk om zo lang naar het hartje van je baby te luisteren. Ook hebben ze een echo gemaakt. Ik was toen 29.1 en de omtrek van de buik werd geschat op 31.2. Volgens gynaecoloog niks om me zorgen over te maken maar ze zou het wel doorspelen naar de verloskundige zodat zij het met de 20 weken echo kon vergelijken. 
Kom ik vanmorgen voor controle bij de verloskundige, zegt ze dat ze een groei echo willen doen ivm het te grote buikje. Maak ik me natuurlijk gelijk wel zorgen. Een van jullie die hier ervaring mee heeft? 
Oja de weinige beweging kwam omdat kleine uk anders was gaan liggen. Ze ligt niet meer in stuit maar met het hoofdje in mijn bekken. Zelfs al wat ingedaald. Hoera, geen stuit meer! Vanmorgen zei ze dat de kans klein was dat ze nog weer terug draaide naar stuit. Ook nog leuk nieuws dus. 
Hoe gaat het met jullie?? 

Oh de groeiecho staat gepland op 4 december. Zie zo dat het net lijkt of ik hem vanmorgen heb gehad, was het maar waar haha. 

@Mots ik moest vanochtend 35,90 afrekenen voor de vaccinatie, maar tegen mij werd gezegd dat ik hem inderdaad gewoon in kon dienen. Fijn dat alles goed is met jullie kleine meid en ze al goed ligt! Wat betreft de groeiecho is het makkelijk gezegd, maar denk echt dat ze dit gewoon ter controle doen! Mijn laatste controle zat onze kleine meid precies in het midden van de curve, maar wij krijgen dinsdag ook een groeiecho, hier is dat normaal om 1 a 2 maal te doen in de laatste weken van de zwangerschap. Blijft het toch aan je knagen zou ik je onzekerheid zeker even bespreken met de vk, 4 dec duurt nog best lang en misschien kunnen hun je gerust stellen.
Ik schreef de vorige keer natuurlijk dat onze eerste dochter de hele zwangerschap in stuit bleef liggen. Het was onze keuze om haar niet te laten draaien en om voor de geplande keizersnee te kiezen. Een keuze waar ik bijna 5 jaar later nog steeds vol achter sta en heel positief op terug kijk. Wat dochter nmmr 2 zou doen lieten we echt over ons heen komen en sinds 28 weken weten we dat zij wel goed is gaan liggen. Natuurlijk, hardstikke fijn, misschien ook wel een tikkeltje spannender omdat onze dochter nu zelf bepaald wanneer ze komt en er niks gepland wordt en ik het natuurlijk zelf mag gaan proberen, maar uiteindelijk weet je maar nooit hoe het loopt... Ik hoor nu veel de opmerking: Ow wat fijn, dan mag je een echte bevalling mee maken! Misschien komt het ook door de hormonen, maar kan hier zo slecht tegen! Alsof ik onze eerste dochter cadeau heb gekregen en zij een valse start heeft gehad :/ ???
Bij onze eerste dochter heb ik met 35 weken een babyshower gehad wat ik hardstikke leuk vond, maar ik ga er vanuit dat ik dat nu bij onze tweede niet ga krijgen, dus heb ik mezelf getrakteerd op een adventskalender van the body shop! Toevallig begint mijn verlof ook op 1dec, dus kan ik die maand zo goed als aftellen haha.

Kan me voorstellen dat deze bevalling heel anders is en dat je er ook heel anders naar toe leeft Niroflo! Wat een domme opmerking idd, mensen weten soms echt niet wat ze zeggen he.. 
Ik weet dat ik een babyshower krijg alleen niet officieel wanneer. Hoewel ik er vanuit ga dat het het weekend van 1/2 december is. Heb ik zelf even uitgedoktert haha ik houd niet zo van verassingen. Raar ook, ik heb altijd een hekel gehad aan babyshowers en nu heb ik zon zin in mijn eigen!! 
Hoe is het verder met jullie? Schopt jullie baby tegenwoordig ook zo hard? Hoewel ze soms keihard tegen mn ribben schopt of met haar handjes mn blaas fijn knijpt geniet ik er echt van. Zo duidelijk die schopjes nu en dan ligt mijn placenta ook nog voor.. 
Laat wat van jullie horen!! 

Het is hier helaas inderdaad weer erg stil de laatste dagen. Hoe is het met iedereen?
Wij hebben afgelopen dinsdag een groeiecho gehad bij de vk... Er was een vk in opleiding bij, dus zij mocht eerst voelen. Ze vond mijn buik erg compact en mocht ik die dag geen echo hebben zou ze mij deze week nog voor een groeiecho ingepland hebben! Toen kreeg ik spanningen, want twee weken terug was ik nog gerust gesteld en nu was onze dochter dan misschien toch te klein??? De vk meten mijn baarmoeder op, maar deze was niks gegroeid vergeleken met twee weken terug. Tijdens de echo bleek dat haar lichaampje in verhouding helemaal klopte, hartje klopte mooi, ze bewoog goed en ik heb voldoende vruchtwater waar de vk erg tevreden om was. Uiteindelijk alle bevindingen genoteerd in de grafiek en waar ze twee weken terug nog 3,7 werd geschat bij de geboorte zit ze nu op de 3,2/3,3... Het advies gekregen om zeker te proberen elke middag te rusten en dan hebben we 20 nov een nieuwe echo om naar haar groei te gaan kijken! 
@Mots om dus nog even terug te komen op jou groeiecho, ik ga er vanuit dat de groeiecho bij jou echt ter extra controle is, want hadden ze echte zorgen gehad neem ik aan dat ze die groeiecho wel eerder gepland hadden!? Wel fijn dat je de kleine nu zo goed voelt! Hier is ze ook lekker druk en voel soms echt dat ze flink naar beneden geduwd wordt. Hahaha, je eigen babyshower is natuurlijk altijd leuker dan die van een ander ;) ! Nee, dat is een geintje, maar het is wel leuk dat het nu om jou gaat die in de watten gelegd wordt, daar mag je best naar uitkijken toch! 

Terug
Bovenaan