Uitgerekend in januari

Krijgen jullie die groei echo’s standaard? Bij mij meet de verloskundige alleen van m’n baarmoeder naar schaambot & that’s it. Ben stiekem ook wel erg benieuwd hoe ze groeit. Zeker omdat ze bij 20 weken bovengemiddeld lange benen had en ik voor m’n gevoel helemaal beurs word getrapt?. 

Vanmorgen digitaal het geboortekaartje ontvangen, maakt het toch allemaal een stuk echter om zo’n kaartje te zien met haar en onze namen! 

Leuk dat er weer wat berichten verschijnen. 
Nadat de uitslag van mijn suikertest op de grens zat mocht ik ook even extra naar de   gynaecoloog en diëtist. Twee groeiecho gehad, beide prima in orde gelukkig. Suikerwaardes ook oké dus voor nu lijkt alles weer goed gelukkig :)
Ik kijk er nu zo naar uit om de kleine te  ontmoeten! En hoewel ik mij soms erg plomp begin te voelen kan ik gelukkig wel genieten van de zwangerschap.
Groetjes, M

Hey allemaal,
Ook ff een tijdje offline geweest. Het grote aftellen naar het verlof is begonnen... werk is vooral heel zwaar momenteel. Vooral omdat mijn collega's geen rekening lijken te houden met mij en mijn zwangerschap. Mijn werkgever gelukkig wel, dus dat is wel fijn. 
A.s. woensdag ook een groeiecho en daarna afspraak bij de gyn. Waarschijnlijk en hopelijk gaan we dan ook plannen wanneer onze chocomel dan eindelijk mag komen ??. Spannend, spannend, spannend... Wij krijgen de groeiecho omdat onze oudste 54cm en 4615gr was. 
Vandaag een eigen Koeka-deken gekocht voor onze kleine, omdat onze grote man zijn eigen deken echt niet af zal gaan staan aan zijn broertje ?. Ach, mag ook wel toch?! Niet alles hoeft een afdankertje te zijn van zijn grote broer toch ?.
@Niroflo: maak je geen zorgen. Qua gewicht moeten ze toch echt gokken. Ze zeiden over onze 1e dat hij 3000-3500 gr. zou zijn. Ze zaten  er ruim een kilo naast. Die van mijn vriendinnetje zou rond de 3500 zijn, die was 2995gr. Dysmatuur dus. Nagel je er niet te veel op vast dus ?
Liefs, Maaike

Ook hier alles nog goed. Uitslag van de GTT was goed, bloedwaarden ook, baby is Rhesus neg net als ik. As. Dinsdag ook een groeiecho. Ik heb allea via zkh en ze gaven aan dat het standaard is. De kleine schopt elke keer als ik ga liggen, vind ik het wel erg gezellig eigenlijk... Over 5wk begint mn verlof. Kan niet wachten want werk begint zwaar te worden. Maandag ff langs de fysio want aan end van de werkdag doen mn bekken nogal piinj... 

Heb komende week laatste sessie van hypnobirthing. Hebben jullie nog cursus fozo gedaan? 

Hallo Allemaal, hier gaat ook alles goed. Aankomende week krijg ik ook een kinkhoest vaccin. 
Even en vraagje hoe het zit met het wassen van de kleertjes :
Moeten alle kleertjes gewassen worden of alleen de  onderkleding? Dus jasjes en truitjes niet?

Hoi,
Ik ben ook een poos niet actief geweest in dit topic. Onder andere door het overlijden van mijn vader. Hij is 3 weken geleden gestorven na een gevecht van 4 jaar tegen kanker. 
Naast de rouw en het verdriet gaat het redelijk. Moest wel verplicht stoppen met werken van de vk vorige week ivm klachten aan mijn lever en heel veel harde buiken. Zo'n 7 per uur. Nu dus hele dagen thuis. Wat op zich niet mee helpt. Weinig afleiding ook zo. Met de baby gaat het in ieder geval wel goed. 
Voor de rest heb ik bijna alles klaar. Kamertje is bijna klaar en ga ook maar kleertjes wassen. Ik doe rompertjes en jurkjes/leggings/truitjes. Jasjes of vestjes doe ik niet. Wel de lakentjes van het bedje. Vraag me ook af of truitjes echt moeten, aangezien er een rompertje onder zit. Maar ik doe ze dus toch wel. 

Jeetje Superjuffie, heel veel sterkte! Hoop dat je de laatste jaren nog veel herinneringen met hem hebt kunnen maken. Kan me indenken dat je de afleiding van het werk nu mist .. Nogmaals... Sterkte! 

Gecondoleerd en veel sterkte superjuffie! Wat een rot bericht. Dikke knuffel! 
Om te antwoorden op je vraag; alle textiel moet je voor de eerste keer dragen wassen. Het liefst dus ook vestjes en jassen  (indien mogelijk), dit vanwege het verfbad dat het textiel krijgt waarbij chemische stoffen worden gebruikt. Dit was je eruit tijdens de eerste was. Nou dragen baby's niet veel zwart maar met zwarte verf kan zelfs een kleur allergie optreden dus ook voor volwassenen is het van belang om nieuwe kleding te wassen. 
Al moet ik eerlijk zeggen dat als ik een nieuw kledingstuk koop ik deze dezelfde dag vaak gewoon aan doe. Koop niet voor jan doedel nieuwe kleding hé. 
Terug naar je vader; nogmaals veel sterkte de komende tijd. Het zal een hele poos met ups en downs gaan, maar ik hoop dat je ups langer mogen duren dan de downs. 
Liefs 

Terug
Bovenaan