Uitgerekend in januari

Gefeliciteerd allemaal! Wat een flinke lijst al. Daar mag je mij aan toevoegen! Op 2 januari verwachten wij ons eerste kindje, en mijn echo staat gepland op 25 mei. 
Kan niet wachten want ik ben net als velen van jullie toch best onzeker en hoop dat alles goed is. Heb gelukkig niet echt last van kwaaltjes, alleen wat eerder vermoeid na een drukke dag. 
Overigens had ik voor de zwangerschap al vaak last van migraine en leek het even weg te zijn maar vanaf deze week is het helaas weer terug. Iemand meer die hier last van heeft?

Whaaa! Die hormonen, vandaag jankend op mijn werk omdat ik wat verkeerd had gedaan (achteraf niet zo). Eerst flink zitten schelden om vervolgens in janken uit te barsten. Mijn collega keek mij heel raar aan. Ik heb maar als smoesje gebruikt dat ik echt aan vakantie toe ben. 
Verder heb ik niet echt kwaaltjes, gelukkig!
Ik denk maar zo, we zijn allemaal mensen en zijn niet hetzelfde. We hoeven ook niet dezelfde kwaaltjes te hebben. Geniet van het zwanger zijn. Vind ik zelf ook af en toe lastig. Kan niet wachten op de eerste echo! 

Ik heb ook last van een opgeblazen gevoel, super vervelend. Voel me er dik door, haha. Mijn werkbroeken willen amper nog dicht.. 
En die hormonen herken ik! Huilen om niks en ook boos zijn om niks. Ach, vriendlief moet er maar mee leren dealen. 
Die nipt test gaan wij wel doen. Ik hoop dat de uitslag goed is want zo niet weet ik nog niet wat we dan gaan doen. 
Leuk dat er zoveel mensen bij komen! Gefeliciteerd allemaal!

@mots ik weet nog niet welke test ik ga doen. Wat is nu precies het verschil etc? Ik had wel een filmpje gekeken hierover maar ben nog niet wijzer geworden. Ik heb het hierover ook nog niet met mijn man gehad 

@lotjeoudersvannu jaa thanks ik merk wel dat ik nu steeds relaxter begin te worden, je moet gewoon maar een beetje verder leven en dan komt de echo vanzelf steeds dichterbij. Maar ik lees hier zoveel vrouwen die zeggen dat ze eerst een miskraam hebben gehad, dan lijkt het zo alsof je eerste altijd fout gaat :(
Ik herken ook wel onwijs jouw praktische zorgen! Ik ben ook zo bang dat mijn werkgever het maar irritant gaat vinden! Nouja, je moet het denk ik maar nemen zoals het komt en de problemen die ongetwijfeld op je pad gaan komen zoals fietsen enzo, op dat moment op gaan lossen. Misschien ken je iemand met een elektrische fiets die je kan lenen? Scheelt toch weer :) 
Wat leuk om te lezen dat er andere moeders zijn die de echo op 5 juni hebben :) Ik ook!
Ik ben overigens uitgerekend op 13-01-2018. Aanvulling voor het lijstje :) Super leuk initiatief trouwens!

Wouww zo leuk die lijst!!! Ik heb 2 juni eerste echo en ben denk ik 8 januari uitgerekend. 
Fijn om te lezen dat velen van jullie die bolle buik hebben. Het was vandaag alweer veel erger dan gisteren. Na lunch zelfs mn knoopje los gemaakt terwijl ik op mn werk zat. Trok het gewoon niet! Net al zitten kijken voor een mama jeans van de Hennes, maar werkelijk alle kleine maatjes zijn uitverkocht. Mega frustrerend! Wil eigenlijk pas shoppen als ik meer zekerheid heb, maar pfff niets zit lekker. Volgende week hopelijk weer jurkjes weer, fijne verdoezelende uitkomst

Morgen voor het eerst aan iemand vertellen dat ik zwanger ben, namelijk mijn voedingscoach die mij begeleid met afvallen! 
Heel stom, keek hier de hele week al naar uit, want de hele week wil je het van de daken schreeuwen maar moet je je lippen stijf op elkaar houden... En nu moet ik het gaan vertellen en vind ik het super spannend en weet ik niet of het wel over mijn lippen ga krijgen haha... Volgens mij heb ik ook nog niet één keer echt hardop gezegd “ik ben zwanger” voor me gevoel is het ook nog niet echt ingezonken ofzo, dat idee... Het voelt nog niet echt ofzo... Meer mensen die dat gevoel herkennen??

@rozenblaadje inderdaad, alles komt toch uiteindelijk wel goed. Ik moet het gewoon met de tijd bekijken en meer in het nu leven. Alleen m’n werk kan ik niet van me af zetten. Precies wat je zegt, ben bang dat ze het inderdaad alleen maar irritant vinden. Voel me nu al een ‘last’, ik weet dat ze er niet om staan te springen en denken wat moeten we hiermee!? 
Maargoed, zij hebben ook allemaal kinderen! Hun vrouwen zijn ook ooit zwanger geweest... Het moment van vertellen lijkt me gewoon doodeng vooral.
Ik heb gelukkig nog geen vervelende symptonen, beetje gevoelige borsten maar verder niets. Rug’pijn’ is weer even weg. Wel merk ik de aanwezigheid van hormonen, gisteravond heb ik een uur of anderhalf als een klein kind liggen snikken over een soort van discussie waar ik me anders best overheen kan zetten. Was zó verdrietig! Het heeft wel opgelucht, ik zit vandaag wel een stuk beter in mijn vel.
Wat leuk die lijst met personen en data die gemaakt is! Echt leuk om je naam tussen te zien staan ook, haha.
Enige vervelende dan nu nog vind ik dat er af en toe een vlaag van gevoelens en gedachten door me heen gaan waarbij ik denk o hellup. Is dit niet te snel, had ik nog...., kan ik straks nog...., en meer dan 9 maanden geen heerlijke borrelavonden met vrienden waarin je je echt even kunt laten gaan. Ga ik nu dat gevoel van vrijheid helemaal kwijt zijn.. Ik ben nog jong (25), is dit dan niet te jong? Stomme gedachten dus. En dit kindje is zo gewenst en ik ben heel dankbaar, maar ik kan er niets aan doen dat dit gevoel dan af en toe door m’n hoofd spookt. Misschien hoort het er ook wel een beetje bij, je bent er immers nooit écht klaar voor is wat ze altijd zeggen. Ik wen iedere dag steeds iets meer aan het idee denk ik, en kijk enorm uit naar de echo
Liefs en welterusten allen

Terug
Bovenaan