Uitgerekend in januari

Die onzekerheid en het schuldgevoel ken ik ook zeker. Wij hadden eigenlijk ‘gepland’ om vanaf de zomer voor het zwanger worden te gaan en namen de afgelopen maanden voorzorgsmaatregelen (in april slechts 1 keer seks, ruim een week na mn ovulatie) Technisch was een zwangerschap onmogelijk.
Vanwege enorme emotionele en daarmee stressvolle periode (rouw) wilde ik nog niet zwanger worden. Leek me niet goed voor mij en niet goed voor een kleine.
Uiteindelijk vier dagen over tijd, dus tussendoor toch even een test. Meer om te bevestigen dat door de emoties mn menstruatie was vertraagd. Was zelfs vergeten dat ik m had gedaan. Toen ik de uitslag zag voelde ik zoveel blijdschap. Maar ook schuldgevoel, ik wilde immers deze maand niet zwanger worden. Ik wilde eigenlijk nog niet, maar nu het zo is voel ik zoveel liefde en denk ik dat het de beste afleiding is. Het hoort bij het leven... Dood en geboorte liggen immers dicht bij elkaar dus kan hopelijk ook naast elkaar. Het moet blijkbaar zo zijn! Deze mini is zó welkom en wordt door zijn/haar sterren oom beschermd! 

Ook ik heb die gevoelens die jullie omschrijven BlauweVlinder en LotjeOuderVanNu. Wij waren eigenlijk sinds september bezig met zwanger worden, dus het is enorm gewenst en we zijn ook heel blij. Maar tegelijk denk ik nu, shit, januari een kind krijgen is voor mijn studie super onhandig! Ik zit nu in het derde jr van mijn HBO, mja met bijna 30 wilde ik ook niet veel langer wachten, zeker met de gedachte dat het soms nog jaren kan duren. Mja januari is precies het eind van semester 1 en in februari begint semester 2, dus het ene kun je net niet afmaken en het andere kun je net niet beginnen... Dat maakt mij nu vreselijk onzeker, van was dit wel slim?! 2 maanden later had ik tenminste nog 1 semester gewoon mee kunnen draaien. Mja zo blijkt maar weer dat je uiteindelijk niks kunt plannen en ze nooit komen wanneer je het verwacht of wanneer het uitkomt haha.

Haha, herkenbaar. Zo kwamen voor ons december en januari slecht uit, en dus namen we voorzorgsmaatregelen van 6 dagen voor tot 2 dagen na mijn eisprong....  komt mijn ei ineens 3 dagen eerder! Terwijl ik altijd zo contante cyclus heb...  ach ja... dan komt het maar wat minder goed uit. Zeker geen ramp, e zijn super blij als dit kindje er mag komen!

Oh, en op mijn werk zal het nieuws ook met schrik ontvangen worden, wamt we zitten al behoorlijk met personele problemen. Maar he... daar kan ik toch mijn gezinsplanning niet op gaan aanpassen, dus dat leg ik lekker naast me mee hoor. 

Vanmorgen trouwens toch ineens onzeker. Ik had iets roze verlies 1x op het toilet vanmorgen en wat raar gevoel in mijn onderbuik. Dat is nu weer weg. En mijn sensitestje was vanmorgen gewoon positief (Ik doe elke ochtend zo'n goedkoop testje, om te zien of het streepje donkerder word). Dus het zal vast wel goed gaan. Maar na het vroege mis gaan 2mnd geleden ben ik er nu toch wel onzeker door. 

@Lotje, wat is jong? Ik was bij mijn oudste honger dan nu en had die gevoelens des tijd helemaal niet. Terwijl ik nu, halverwege de 30, wel steeds denk pfff ik ga mijn nachtrust en vrijheid die ik weer heb nog een keer opgeven...   Het is gewoon een hele gebeurtenis, het gaat ook veel veranderen, ik denk dat het alleen maar hoe is dat je je daar zo bewust van bent. 

Hey, ik ben ook 25! Het leuke is bij mij dat ik toen ik jong was altijd heb gezegd dat ik op m'n 25e moeder wilde worden. Dat kwam omdat ik zelf een vrij oude moeder heb gehad, en ik altijd jaloers was op mijn vriendinnen die nog zo'n jonge moeder hadden, die gaat dan veel langer nog mee. Die wens komt nu dus precies uit, haha!
Ik denk dat het nooit echt de perfecte tijd is. Zelf kom ik ook net uit een hele moeilijke periode in mijn leven (ook rouw) en nog steeds is er van alles gaande waardoor je zou kunnen denken dat het nog niet verstandig is, maar mijn vriend en ik kwamen op een gegeven moment tot de conclusie dat je dan kan blijven wachten, er speelt altijd wel iets in je leven. Een kind brengt juist ook heel veel nieuws in je leven, waar je weer aan kunt bouwen! Ik denk dat het mij veel nieuwe levensenergie gaat geven. 

@Momami ik heb het lijstje even aangepast en in volgorde gezet van wie als eerste de echo heeft, als je dat niet erg vindt. De genen van wie er geen datum bekend is heb ik even onderaan gezet.
Mickie 22 Mei 2 Janurai
x-Marina 25 Mei 
MikB 1ste 25 Mei 2 januari       
Sassooo 28 Mei
AfutureMommy 28 Mei 4 Januari           
Waitingfornrtwo 2de 29 Mei 10 Januari
Mots 1ste 29 Mei 8 Janurai 
Steefje 29 Mei 12 Januari  
Poortje 29 Mei 15 Januari 
Naik 30 Mei
NiRoFlo 2de 31 Mei 16 Januari
BlauweVlinder 2 Juni 8 Januari     
Superjuffie 2de 5 Juni   
Rozenblaadje 5 Juni 13 Januari
CurvyGirl 1ste 5 Juni 25 Januari                                                     
BijnaamSab 5 Juni
FleurtjeRoos 6 Juni 
Petrair 1ste 8 Juni 5 Januari
Fortybutfabulous 4de 12 Juni 23 Januari     

D e 8 Januari                                                                                 
Gebruiker10076037
Jenniey 3de 11 Januari                           
Dutchgirlinsweden 5 Januari
Lotjeoudersvannu         
Eerstekindjeopkomst
Gebruiker549517 24 Januari                                                           
GiuliJay 3de
Mlien 1ste 
Momami 4de 23 Januari
Tinatjuh 2de 19 Januari                                                           
Sannavanlaar 3de 10 Januari
Groenegeitensok 3de 20 Januari
Gebruiker10076907 2 Januari                                                         
xMILA
Gebruiker10076200 4 Januari
Iedereen van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!! Wij zijn in Maart voor een tweede kindje gegaan en ik raakte meteen zwanger. Helaas liep dit uit op een vmk en vrijdag 3 Mei had ik weer een positieve test in mijn handen! Inmiddels ben ik 5 weken en 2 dagen zwanger van ons tweede kindje!

Leuk dit lijstje!
idd 28 mei eerste echo,,, spannend!! Hopelijk kunnen ze dan al zien hoelang ik zwanger ben, weet het echt niet met die onregelmatige cyclus. Ben benieuwd!
hoe gaat het allemaal met jullie? Kunnen jullie het een beetje geheim houden en voelen jullie je goed?

Terug
Bovenaan