Uitgerekend in januari

Hee! Willen jullie mij ajb geruststellen? Ik kwam vanmiddag uit het werk en ging naar de wc. Wat zie ik? Bloed!! Rozig bloed. Later werd het donkerder van kleur. Ook heb ik lichte buikpijn, alsof ik ongesteld moet worden. Ik dus redelijk in paniek. Moest toevallig bij de huisartspraktijk zijn dus denk vraag even aan de balie. Hebben de assistenten gebeld met de dokter en die zei dat het een miskraam was. Gebasseerd op mijn verhaal. Dus boos gefrustreerd en verdrietig ben ik weg gegaan. De verloskundige is vandaag alleen voor spoed open maar die heb ik maar gewoon gebeld omdat het ondertussen voor mij spoed voelde. Ik kon gelukkig gelijk terecht voor een echo. Op dit moment ben ik 6 weken en 3 dagen. Op de echo was een zwangerschapsring en een wit stipje te zien wat volgens haar de baby was. Maar het was allemaal nog heel klein en eigenlijk kon ze er weinig over zeggen. Er klopte nog geen hartje. Ik ben een beetje minder in paniek, maar toch.. ik ben zo geschrokken... 

Dat is zeker schrikken! Probeer toch positief te blijven, ze hebben wel iets gezien in de baarmoeder begrijp ik uit je verhaal? Dan zou het geen miskraam zijn toch? 
Moet je volgende week terugkomen naar de verloskundige? Hopelijk hebben ze dan goed nieuws voor je!! 

Mots, je hoort ook vaak verhalen dat vrouwen ook gewoon ongesteld zijn tijdens hun zwangerschap. Mijn zus had dit ook, die dacht dus dat ze niet zwanger was maar toch toen een test gedaan omdat ze andere symptomen kreeg. Toen was ze al zeker 6 weken zwanger en gewoon ongesteld. 
Nogmaals succes! En probeer positief te blijven!

M'n schoonzusje is de hele zwangerschap 'gewoon ongesteld' geworden, dus bloedverlies hoeft niet altijd iets te betekenen :) Ik heb ook niet zulk leuk nieuws gehad vandaag. Ik hoor 7,5 week zwanger te zijn, maar volgens de echo heeft m'n kindje het formaat van amper 6 weken. Het hartje klopt nog wel! Het vruchtwaterzakje had wel het formaat dat bij 7,5 tot 8 weken hoort. Het kindje groeit dus te langzaam :( bovendien was mn baarmoeder T-vormig op de echo en niet mooi rond. De kans op een miskraam is volgens de verloskundige 70 tot 80%... :(

Jee wat een nare berichten meiden. Ik hoop voor jullie allebei dat het goed blijft gaan!!

Het is wel erg kort door de bocht van je huisarts zeg Mots! En weinig begripvol ook. Gelukkig was je vk prettiger.  
Vanmorgen had ik dus ook roze verlies en een wat menstruatie achtig gevoel. Maar dat is nu weer helemaal weg...  Ik moet me er maar niet te druk om maken, maar merk toch dat ik er gespannen door ben. Lastige periode die eerste weken...  hopelijk komen we er allemaal goed doorheen!

Ik heb ook een klein beetje lichtbruin/rozige vloed. Al paar dagen. Lees en hoor overal dat het gewoon kan en niets hoeft te betekenen. Opruiming van oud bloed en/of innestelingsbloed. 
Spannend allemaal meiden.. er valt gewoon niets van te zeggen. Allemaal duimen!!!!! Sterkte met de spanning...

Ooooh bah, wat een nare verhalen wat schrikken zeg! 
Mots; heeft de vk ook nog aangeven wanneer je weer mag komen? Wat onzeker zeg, snap dat je er door heen zit. Ik weet niet wat ik er van moet denken dit is ook pas mijn eerste zwangerschap. Ik duim voor je dat het goed blijft gaan, sterkte met de onzekerheid. 

NinaatjeL; pffffff dat is ook heftig,,, kan het niet zijn dat je pas 6 weken zwanger bent? Gelukkig klopt het hartje nog. Ik hoop dat de verloskundige ongelijk heeft, sterkte met deze onzekerheid. 
Pffffff daar wordt je onzeker van van al die nare berichten!
meiden ik hoop dat alles goed is en blijft! 
En dat we snel allemaal het hartje mogen en kunnen horen! 

Terug
Bovenaan