Uitgerekend in januari

Dat wassen moet ik ook maar aan beginnen binnenkort. 
Vanochtend groeiecho gehad in zkh... Ben 29+3wk maar qua grootte loopt de 'kleine' op ca 32,5 week... Qua gewicht schatten ze hem op 1900 ipv de geplande 1400...over 4wk weer echo. 
Heb paar weken geleden de glucose test gehad en suiker was netjes
Schrok best wel van de groei, afgezien van het feit dat hij het super heeft in mn buik.. Hoe krijgen we dit eruit met nog 2,5mnd te gaan...ervaringen?

Hier eindelijk een keertje goed nieuws.
Vandaag controle gehad, bloeddruk goed, ijzer goed, gewicht goed, baby lag goed.
Maandag mag ik voor een groei echo, kijken of ze door de suiker inderdaad groter is of dat het allemaal meevalt.

Wel hebben we gesproken over het inleiden in week 37/38

Wat erg, Superjuffie! Van harte gecondoleerd met het verlies!!
Fijn om weer wat reacties te lezen. Ik heb 2 weken geleden de groeiecho gehad en alles zag er prima uit. Niets abnormaals gelukkig. Vorige week met de gewone controle was de vk ook heel tevreden. Qua gewicht was ik zelfs 100 gram lichter dan de controle ervoor (een week of 4 ervoor) Dit betekend dat ik zelf rond de 7 kilo ben gegroeid in totaal! Ben vandaag 29+4, dus volgens mij is dat niet zo slecht.
Op dit moment ligt onze kleine nog in stuit, net als zijn/haar zus. Ben heel benieuwd of dit nog veranderd, anders wordt dit weer een keizersnede denk ik. Ach... het maakt nu nog niet uit. Nog tijd zat om te draaien. Wel ligt hij/zij nog vrij hoog wat ik goed merk met bukken en zitten. 
Volgende controle staat gepland over 2 weken en dan hoor ik of ik nog een keer een controle heb bij de vk of dat ik richting ziekenhuis mag voor de verdere controles. Wel jammer dat ik de vk dan pas weer na de bevalling ga zien. Bij ons zijn het 3 dames en ze zijn alle 3 even relaxt en heel lief. Je bouwt dan ook echt een band met ze op. Dat is in het ziekenhuis toch weer heel anders.
Ik hoop net voor de kerst met verlof te gaan. Dit betekend nog 6 weken werken. Gaat toch wel erg snel zeg! 

Vanochtend groeiecho en afspraak gyn gehad. Kindje is groot, maar zoals verwacht. Ze zeggen dat het niet een heel zwaar kindje wordt, maar dat ken ik inmiddels wel, hahaha. Verder wordt er nu gepland wanneer onze kleine gehaald gaat worden. Het wordt 14 of 15 januari ? . We hebben wel aangegeven dat we de 14e liever niet willen, dan is de zoon van mijn zusje al jarig, dus dat is echt niet handig. Het wordt dus hoogstwaarschijnlijk de 15e. 9 januari is te vroeg. Ervaring heeft geleerd dat als een baby voor de 39 weken gehaald wordt, het ondersteuning nodig heeft met ademen, terwijl na de 39 weken het vaak goed zelfstandig kan ademen en dus geen ondersteuning nodig heeft. Nou, dan is het jammer voor de 9e, dan maar de 15e ;-)
Liefs, Maaike

@x-Marina Bij onze praktijk maken ze inderdaad standaard na 27 weken een of twee groeiecho's. Krijg jij nu helemaal geen echo's meer?
@Gebruiker10077600 fijn dat je nog altijd van de zwangerschap kan genieten en alles nog steeds goed gaat!!!
@Wereldwondertje 15 Januari is een mooie datum, bijna 5 jaar geleden is onze eerste dochter ook op die datum gehaald met een gelande keizersnee hahaha!
@Firsttimemomtebe bij ons zijn alle kleertjes van onze eerste dochter geweest, maar heb alles toch nog maar een keer in de wasmachine gegooid, is het toch weer lekker fris voor als onze tweede dochter geboren wordt!
@Superjuffie gecondoleerd met het grote verlies! Hopelijk heeft je vader niet al te veel pijn gehad. Heeft hij je zwangerschap nog wel een beetje mee kunnen krijgen? Begrijpelijk dat je de afleiding van je werk nu mist. Hopelijk kan je je thuis toch een beetje bezig houden en jullie hebben al een kindje toch, heb je daar ook niet een beetje afleiding door?
@Naatjuh fijn dat het er nu allemaal goed uit ziet! Mag ik vragen wat de reden is dat jullie het over inleiden hebben gehad?
Hier is het op het moment erg hectisch... Mijn vriend heeft afgelopen maandag een kaakoperatie gehad en ligt sinds maandagavond hier thuis in bed plat van de pijn en de pijnstilling. Hij moet nu 6 weken vloeibaar eten en daarna zal het nog even tijd nodig hebben dat zijn kaken weer normaal kunnen kauwen. Ben sinds maandag dus al aan het hollen tussen het ziekenhuis, hier thuis, voor onze dochter zorgen en mijn werk, met in mijn achterhoofd dat ik het rustiger aan moet doen van de vk zodat onze kleine meid kan groeien. Gister tijdens een cursus van mijn werk was het me echt te veel en brak ik dan ook waardoor mijn leidinggevende heeft besloten me twee weken eerder dan gepland met verlof te laten gaan en mijn schoonouders hebben afgelopen woe onze dochter mee genomen om bij hun te logeren tot het weekend, dus ik heb weer even ruimte om op adem te komen gelukkig!

Ja hoor dat mag, ik heb al vanaf het begin van de zwangerschap onwijs veel last van mijn gewrichten, waarschijnlijk door mijn lage vitamine b12, maar de injecties helpen niet. Sterker nog lopen gaat al bijna niet meer.
Daar komt bij dat we sinds een paar weken weten dat ik zwangerschapsdiabetes heb en de verloskundige geen enkel risico wil lopen dat de baby dalijk groter is en ik nog meer pijn ga hebben.
Voorlopig is de baby helemaal niet groot dus ik denk dat ze dan ook echt tot de 38 weken wachten. 

Hey meiden, ook maar even een update vanaf hier.. ik lees af en toe mee maar geen fut om te reageren,.. ?
Ik ben heel eerlijk gezegd klaar met zwanger zijn en ik moet nog wel even. Mijn lijf wil niet meer... ☹ ik zou afgelopen woensdag te horen krijgen of ik een keizersnede zou krijgen of niet maar ze hadden het nog niet besproken (doen ze hier elke dinsdag en ze hadden er 3) ik was echt zo pissig.. zit al in de stress en t gaat al niet lekker en dan dat ook nog eens..  aankomende dinsdag of woensdag hoor ik het.. hoop zo dat het doorgaat want mijn lichaam gaat steeds meer pijn doen en ik zie het heel eerlijk gezegd niet zitten om natuurlijk te bevallen. 
Ik heb er helaas ook nog eens het carpaal tunnel syndroom bij gekregen waardoor typen dus niet lekker gaat. Dagelijkse dingen zoals haren wassen en kammen, aankleden een fles open maken doen vreselijk pijn..? Mijn bekken gaat ook steeds meer zeer doen en krijg op de raarste momenten harde buiken die pijnlijk zijn en ook nog eens om de zoveel minuten komen..  t schoppen van de kleine doet me af en toe ook gewoon zeer maar ben natuurlijk wel blij dat ik hem voel.  Ik ben nog steeds geen fl*kker aangekomen en blijf maar schommelen maar meneer groeit wel, dus pakt nog steeds alles van mij waardoor ik geen tot bijna geen ernergie heb. Dus vermoeidheid en veel pijn veroorzaken veel huilbuien.. 

Even wat leukers
Wij zijn 3 weken geleden verrast met een babyshower, (zo vroeg al omdat mijn schoonzusje het deels geregeld heeft en zij op elk moment kan bevallen). Dit was erg leuk en we zijn flink verwend ? 
Vandaag hebben we ook het kamertje afgemaakt dus we zijn er klaar voor.
Kwa kleding wassen heb ik ook alles gedaan, incl alle dekentjes, boxkleedhoezen, trappelzakken enz..(scheeld miss wel dat ik de accesoires zelf gemaakt heb en ik ook zeker weet dat het de was in kan.?)
Ook mijn 'vluchttas' staat al klaar omdat ik af en toe harde buiken heb om de zoveel minuten.. schrok daar nog al van dat de VK bij het controleren ook wel zoiets had van "als dit maar nog niet omzet in weeën". 
Verder zijn we er klaar voor. Kan niet wachten totdat ik ons ventje in mijn armen kan houden. Oh! We hebben het geboortekaartje ook ontworpen en heb karton gehaald ervoor. ? 

Terug
Bovenaan