Hoi!
Hier liggen wij een beetje stil met de voorbereidingen. Uitsluitsel over de vergunning voor de nokverhoging en dus onze extra kamer, komt uiterlijk 27 december. Rotbedrijf wat ruim 2 maanden heeft gewacht met aanvragen. Hij had er al op moeten staan ?. Nu maar een tijdelijk ledikantje aangeschaft met aan de achterkant een klein kastje met een hangdeel en 4 kleine lades. Bovenop kan je dan een plankje uitklappen, zodat we iig een soort commode hebben. Dan maar mijn waskamertjr van 2.00x1.50 tijdelijk ombouwen tot babykamer. Bedje vandaag ontvangen, dus mijn lieve man wil daar maandag mee aan de slag gaan.
Verder donderdag een mailtje van mijn nicht gekregen met verschillende opzetjes voor het geboortekaartje. Wij zijn helemaal enthousiast! Ze gaat hem nu definitief maken met de mix and match die wij hebben gemaakt en dan gaan we een proefdruk aanvragen.
Dinsdag heb ik mijn laatste werkdag! O ik kijk er zo vreselijk naar uit! Krijg een lunch van de zaak als soort van afscheid. Zo lief ?. En daarna genieten.
Datum is geprikt! Als onze kleine zich niet eerder aandient, dan wordt hij 16 januari 2018 omstreeks 8 uur gehaald dmv een gentle sectio. Fijn om nu een datum te hebben om naar uit te kijken. Daarentegen kreeg ik afgelopen woensdag te horen dat niet mijn eigen gyn niet de sectio doet, maar een ander. Die zou ik pas op de OK ontmoeten. Dat zag ik niet zo zitten, maar mijn eigen gyn vertrekt 2 dagen later voor 7 maanden naar Australië, dus hij heeft zijn laatste dienst en dat is een avond-nachtdienst, dus is hij er niet helaas. Maar hij heeft mij plechtig beloofd om voor zijn dienst nog wel even langs te komen om ons wereldwonder te bewonderen ?. Ik kon ook gelukkig 4 januari nog terecht bij de andere gyn, zodat ik hem niet pas op de OK ontmoet. Dat vind ik toch ook wel een fijne gedachte.
Vervolgens ben ik ook bij een lactatiekundige geweest. Tipje: check je polis even hoeveel je vergoed krijgt. Ik krijg bijv. 200 euro per jaar. De intake alleen kost al rond de 100 euro. Die is dit jaar geweest en heb dus volgend jaar weer een nieuw potje. Alleen begin ik nu te twijfelen of ik het wel moet gaan opstarten. Mijn gynaecoloog heeft namelijk uitgezocht, dat vrouwen die borstkanker hebben gehad en bestraald zijn, en dat ben ik, borstontstekingen in de bestraalde borst niet onder controle te krijgen zijn. Zijn advies is dus alleen de niet aangedane borst te voeden. De lactatiekundige zegt op haar beurt: als je links wel voedt en rechts niet, vergroot dat juist weer de kans op een borstontsteking. Ik heb nu maar mijn eigen mamacare verpleegkundige gebeld en krijg daar woensdag een antwoord op. Maar mijn twijfel begint steeds meer toe te slaan, omdat ik het gevoel heb dat er over mijn rug gewellest-nietest wordt. Ga denk ik dus vragen aan mijn eigen verpleegkundige of ik lactatieremmers mag hebben. Ik ben er nog niet helemaal over uit, maar neig steeds meer naar de fles. Ook mijn oudste is er groot mee geworden, dus dat zijn mijn zorgen niet.
Ga hem nu op bed gooien.
Fijne sinterklaas nog allemaal!
Liefs, Maaike