Uitgerekend in januari

@Naatjuh hoe is het nu met je? Dan wordt je waarschijnlijk ingeleid rond mijn uitgerekende datum!
@KirstenTT wat fijn dat je nu de rust en de zekerheid hebt! Staat er ook al een datum vast?
Hier begin van de week weer een groeiecho gehad. Baarmoeder zelf liep nog altijd achter, maar de kleine groeit mooi door op haar eigen lijntje, dus de vk was tevreden. Ze zal iets kleiner zijn dan het gemiddelde kindje, maar daar maak ik me niet zo druk om. Moet nog wel altijd mijn rust pakken, want dat doet de kleine schijnbaar goed en dan hebben we over een week voor de laatste keer de normale controle bij de vk en vanaf dan moet ik elke week naar de gyn in het ziekenhuis... Gisteravond eindelijk ook de naam en het geboortekaartje uitgekozen! Hebben jullie eigenlijk ook allemaal al klossen besteld?

@KirstenTT: fijn joh! Kun je je al een beetje gaan voorbereiden hiervoor.
@NiRoFlo: Fijn dat je kleintje goed groeit! Geeft toch weer rust. Klossen voor het bed hebben wij zelf. Niet genoeg, maar dat lossen we gewoon op met stenen of kratjes ;)
Gisteren weer controle bij de vk gehad. De laatste keer bij hen, want over 2 weken heb ik mijn eerste controle in het ziekenhuis. Wij verwachten weer een klein eigenwijsje. De kleine ligt nog lekker met de billen omlaag, net zoals zijn/haar zus. Vandaag ben ik 32 weken, dus in theorie moet het nog kunnen draaien. Al had de vk hier wel een hard hoofd in, gezien de vorige zwangerschap. Dus ik ga er toch een beetje van uit dat het weer een kz gaat worden. Opzich wel prima, maar niet helemaal praktisch, haha.
Hoe staat het verder met alle voorbereidingen?

Hi! Net een week platgelegen met griep... Afgezien van de griep moet ik nog steeds (met 32 wk) dagelijks vechten tegen de misselijkheid.. Maar zolang de kleine het goed doet houden we vol! 
Ik over 2 wk weer groeiecho, ben heel benieuwd! Verder begint de nesteldrang te kriebelen... En ik dacht wel dat ik het nooit zou krijgen! Eerste baby wasje staat aan. Gaat daarna netjes gevouwen de kast in. Als mn moeder langskomt mag ze strijken ;). Voor het wassen heb ik ook de prijskaartjes enzo verwijderd. Dat maakt het wel definitief. Durfde dat eerder niet goed te doen ivm terugbrengen als het niet goed zou gaan ofzo.
Ook wij hebben het geboortekaartje uitgezocht en een eerste versie per mail gekregen. Met alle gegevens erop wordt het ook weer echter... 

Leuk om te lezen hoe iedereen bezig is met de voorbereidingen. Bij ons is alles wat echt af moet gedaan (kleertjes gewassen, kamertje ingericht op accesoires na, alles in huis, wiegje in elkaar). En vanaf komende week heb ik zwangerschapsverlof! As maandag nog een groeiecho. De eerste groeiecho was de baby iets kleiner dan gemiddeld, maar netjes binnen de lijntjes. Ze blijft goed bewegen, dus ik verwacht eigenlijk hetzelfde nu. Klopt ook mooi bij de oudste; de verhoudingen hetzelfde, alleen alles iets kleiner (toen een jongen, nu een meisje). Prettig met de bevalling straks ;-). 
Nu genieten van de rust en tijd voor bijv het geboortekaartje, fotoalbum van de oudste en kamertje leuk aankleden.

Hoi!
Hier liggen wij een beetje stil met de voorbereidingen. Uitsluitsel over de vergunning voor de nokverhoging en dus onze extra kamer, komt uiterlijk 27 december. Rotbedrijf wat ruim 2 maanden heeft gewacht met aanvragen. Hij had er al op moeten staan ?. Nu maar een tijdelijk ledikantje aangeschaft met aan de achterkant een klein kastje met een hangdeel en 4 kleine lades. Bovenop kan je dan een plankje uitklappen, zodat we iig een soort commode hebben. Dan maar mijn waskamertjr van 2.00x1.50 tijdelijk ombouwen tot babykamer. Bedje vandaag ontvangen, dus mijn lieve man wil daar maandag mee aan de slag gaan.
Verder donderdag een mailtje van mijn nicht gekregen met verschillende opzetjes voor het geboortekaartje. Wij zijn helemaal enthousiast! Ze gaat hem nu definitief maken met de mix and match die wij hebben gemaakt en dan gaan we een proefdruk aanvragen.
Dinsdag heb ik mijn laatste werkdag! O ik kijk er zo vreselijk naar uit! Krijg een lunch van de zaak als soort van afscheid. Zo lief ?. En daarna genieten.
Datum is geprikt! Als onze kleine zich niet eerder aandient, dan wordt hij 16 januari 2018 omstreeks 8 uur gehaald dmv een gentle sectio. Fijn om nu een datum te hebben om naar uit te kijken. Daarentegen kreeg ik afgelopen woensdag te horen dat niet mijn eigen gyn niet de sectio doet, maar een ander. Die zou ik pas op de OK ontmoeten. Dat zag ik niet zo zitten, maar mijn eigen gyn vertrekt 2 dagen later voor 7 maanden naar Australië, dus hij heeft zijn laatste dienst en dat is een avond-nachtdienst, dus is hij er niet helaas. Maar hij heeft mij plechtig beloofd om voor zijn dienst nog wel even langs te komen om ons wereldwonder te bewonderen ?. Ik kon ook gelukkig 4 januari nog terecht bij de andere gyn, zodat ik hem niet pas op de OK ontmoet. Dat vind ik toch ook wel een fijne gedachte. 
Vervolgens ben ik ook bij een lactatiekundige geweest. Tipje: check je polis even hoeveel je vergoed krijgt. Ik krijg bijv. 200 euro per jaar. De intake alleen kost al rond de 100 euro. Die is dit jaar geweest en heb dus volgend jaar weer een nieuw potje. Alleen begin ik nu te twijfelen of ik het wel moet gaan opstarten. Mijn gynaecoloog heeft namelijk uitgezocht, dat vrouwen die borstkanker hebben gehad en bestraald zijn, en dat ben ik, borstontstekingen in de bestraalde borst niet onder controle te krijgen zijn. Zijn advies is dus alleen de niet aangedane borst te voeden. De lactatiekundige zegt op haar beurt: als je links wel voedt en rechts niet, vergroot dat juist weer de kans op een borstontsteking. Ik heb nu maar mijn eigen mamacare verpleegkundige gebeld en krijg daar woensdag een antwoord op. Maar mijn twijfel begint steeds meer toe te slaan, omdat ik het gevoel heb dat er over mijn rug gewellest-nietest wordt. Ga denk ik dus vragen aan mijn eigen verpleegkundige of ik lactatieremmers mag hebben. Ik ben er nog niet helemaal over uit, maar neig steeds meer naar de fles. Ook mijn oudste is er groot mee geworden, dus dat zijn mijn zorgen niet.
Ga hem nu op bed gooien.
Fijne sinterklaas nog allemaal!
Liefs, Maaike

@Tinatjuh het blijft nog even spannend dus bij jullie!? Heb je zelf geen bepaald gevoel van of hij/zij ook echt zo blijft liggen? Bij onze eerste dochter voelde ik dit namelijk na de 20 weken echo al aan! Bij deze dochter had ik geen idee wat ze ging doen, nu ze goed ligt heb ik alleen sterk het gevoel dat ze eerder gaat komen!
@xenaORthor wat ontzettend zwaar dat je nog steeds last hebt van misselijkheid. Gelukkig kan je zo te lezen wel een beetje bezig blijven en begint het einde dichter bij te komen!
@Abena H fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat! Geniet van je verlof meid!
@Wereldwondertje niet fijn dat jullie het nu niet zo kunnen doen allemaal zoals jullie het in gedachten hadden en jullie je nu aan moeten passen en de situatie.  Wel fijn dat je nu eindelijk rust krijgt door je verlof, het geboortekaartje dat bijna af is en de datum die gepland is! Maar dan weer die twijfels van de borstvoeding erbij, doe vooral waar jij je goed bij voelt!
December is aangebroken en dat houdt in dat dit de laatste volledige maand is dat we allemaal in verwachting zijn (als het goed is natuurlijk)... Maandag de laatste controle bij de vk en vanaf dan elke week naar de gyn in het ziekenhuis, spannend!

Terug
Bovenaan