Uitgerekend in januari

Hi allemaal! 
Ook ik heb even niet gereageerd, wel meegelezen! 
Superjuffie.. gecondoleerd met het verlies van je vader ? 
Wat een verhalen ook weer van jullie allemaal.. we gaan nu echt aftellen :) 
Hier gaat t elke dag weer anders. Zo vreemd.. ben er, ondanks ik dankbaar ben.. wel echt en beeeetje klaar mee. Ben moe, alles doet me zeer, benauwd, hoofdpijn en sinds gister dikke enkels.. geeft me direct flashbacks naar de bevalling van mijn dochter.. 11 liter vocht totaal en vergiftiging tot gevolg. Ik kon wel alles nog tot die tijd.. zo maf! Bijna verlof, doe gelukkig niet zo heel veel meer, aansturen vanaf de zijlijn. Fijne nieuwe manager! 
Groeiecho geëist, baby ligt met hoofd en buik 2 weken voor op groei, beentjes achter. Mag met 35 nog een x. Bang dat de baby net zo zwaar is als Lilly was met 37.3 weken.. (4 kilo) Whahaha even klagen hoor.. pfff.. vind t toch vreemd dat ze dan zeggen hij is gemiddeld.. ja.. tuurlijk.. de beentjes halen het gemiddelde weer naar het midden van de lijn?
Mooie momenten zijn toch wel mijn dochtertje die t zo bijzonder vind de baby te voelen. Ze praat er ook echt tegen ? sinterklaas gaat gelukkig ook goed zonder al te veel uitbarstingen en spanning. 
Ik wens jullie allemaal een fijne Sinterklaas :) op naar verlof en de feestdagen! Daar heb ik wel veel zin in! 

Inmiddels staat ons topic op pagina 5, dus ik gooi hem weer even omhoog :) ! Hoe is het met jullie allemaal? Eerste week van dec is alweer bijna voorbij en langzamerhand komt jan dichterbij!
Ik heb begin van de week met buikgriep op bed gelegen. Nu is dat al niet leuk natuurlijk, maar laat staan als je hoogzwanger bent :/. Gelukkig hadden we al een controle bij de vk staan en zijn we daar toch maar heen gegaan om de bevestiging te krijgen dat de kleine meid geen last had van mijn griepje, maar met haar ging gelukkig alles prima. Ze was nog niet ingedaald, maar de vk had wel het vermoeden dat ze dit binnenkort zou gaan doen... Gister heel de middag ontzettend stekende pijn gehad en op een gegeven moment zo erg dat ik echt even niet meer kon lopen, zou ze dan nu ingedaald zijn??? Heb het gevoel dat haar bewegingen sindsdien ook een stuk rustiger zijn... Begin van de week de eerste afspraak bij de gyn in het ziekenhuis. Helaas kan mijn vriend niet mee, dus wilde de overige afspraken vooruit plannen zodat hij dan wel mee kan, maar we moeten afwachten wat de gyn tijdens de eerste afspraak zegt... Inmiddels zijn de enveloppen van de geboorte kaartjes ook binnen, dus die kunnen geschreven gaan worden.
@Joycejehaas wanneer ga je precies met verlof als ik vragen mag? Fijn dat je binnenkort dus nog een groeiecho krijgt en dat je dochtertje zo geniet van de bewegingen en ook echt kletst tegen je buik!

@ NiRoFlo, ik heb echt geen flauw idee wat deze gaat doen. Toch voel ik nog aan alle kanten beweging, dat ik soms denk dat het ook nog alle kanten op gaat, haha. Maar ik hou er toch al sterk rekening mee dat het een kz gaat worden. Volgende week controle in het ziekenhuis, dus dan horen we wel meer, denk ik.
Nu wel weer opgeknapt na je buikgriep?
Hier aan het aftellen voor mijn verlof. 19-12 is mijn laatste werkdag en ik merk dat ik er ook wel klaar mee ben. Het lopen/tillen en uberhaupt het bewegen wordt steeds zwaarder. Continue een soort van spierpijn in mijn benen en bij mijn heupen/bekken. Nu doe ik soms toch nog wat te gek denk ik, haha. Aard van het beestje..??
Ik laat onze dochter wel al zelf de trap opkruipen en meelopen aan een handje, dat scheelt al wel veel. Maar toch ben ik erg moe en futloos aan het einde van de dag. Krijg ook 's avonds steeds minder zin om weg te gaan. Laat mij maar lekker thuis, op de bank.

Hey!
Hoera!!! Mijn verlof is sinds 13.00 uur vanmiddag een feit! Ben wel al 2 dagen vrij, omdat mijn oudste gisteren jarig was, voor het eerst op de basisschool mocht trakteren en wij als ouders daarbij mochten zijn, maar nu officieel. Zo gek, het voelde net als spijbelen vanochtend. Weet soms even niet wat ik moet doen. Gisteren voor dat de Opa's en oma's kwamen, naar bed gestuurd door.mijn lieve man. Zo en nu ga jij even 2 uurtjes liggen en bijslapen. Heerlijk! Vervolgens werd ik pas wakker, toen mn schoonouders aanbieden. Dat was wel weer een beetje jammer, want kwam met een out of bedlook beneden, maar goed vooruit dan maar. So be it. 
Zo met hem naar het zwembad voor zijn 1e zwemles. Zo spannend! In het weekend niet echt wat gepland. Behalve gourmetten bij vrienden als bedankje voor onze hulp tijdens de laatste weken van hun zwangerschap. Moest nog veel gebeuren, maar zij stond er alleen voor omdat hij op de vaart zit en dus een maand hier en een maand weg is. Ze had dus veel hulp nodig en die is door de vrienden geboden.
21 december nog een lekker dagje gepland met mijn man alleen. Niek wordt ondergebracht bij opa en oma. Wat we gaan doen, geen idee, maar het uitzicht op een samendagje is heerlijk. Ik voel me goed wat heel fijn is, en daar moeten we het wel van nemen. 
Een ding wat wel even tegen zit is onze verbouwing. De vergunning is afgekeurd. Onherroepelijk. Ik weet dus even niet meer hoe we het moeten gaan doen in ons huis, want het is echt te klein boven... afwachten dus. In de tussentijd gaat mijn man het kamertje wat er "over" is, er staat een linnenkast en mn strijkplank en dan is het vol, toch maar enigszins een beetje opknappen, zodat hij wel in een eigen kamer kan slapen. Die linnenkast moet daar blijven staan, want die past nergens anders. We hebben een ledikantje aangeschaft met een uitklapbare commode erop. Een commode kunnen we nergens anders kwijt. Aangeschaft tijdens black friday, dus dat scheelde weer 10%.
Ach, het wordt roeien met de riemen die we hebben. We laten het er niet bij zitten, want ze zeggen dat we in of in de buurt van beschermd dorpsgezicht wonen. Niet in, maar er zijn 2 landen op de weg achter ons die dat hebben. Dus wij zijn niet akkoord...
Wordt vervolgd.
Fijn weekend allemaal!
Liefs, Maaike

Hai allemaal! 
@niroflo, de pijn kan idd het indalen zijn geweest. Ik had met week 29 ook ineens zown last van een soort bandenpijn. En de week erop kon de verloskundige mij vertellen dat meneer al aan het indalen was. Dus dat verklaarde de pijn. Wel weer opgeknapt van je buikgriep? 

Mijn verlof is afgelopen dinsdag ook echt officieel begonnen. Geen ziektewet meer nu. En toch als ik terug kijk op de laatste 5 weken had ik niet geweten hoe ik het op mijn werk had moeten vol houden. T klonk zo veel 5 weken eerder met verlof.. maar ze zijn voorbij gevlogen..? dec. met de feestdagen/verjaardagen zal nog sneller gaan denk ik. Spannend allemaal!
Ik ben 2 dec weer tante geworden van Roza. Echt zo lief om een babytje in je armen te hebben terwijl je je eigen kindje zo voelt trappelen ?? kan niet wachten om ons mannetje in mijn armen te houden ?
Aankomende woensdag voor het laatst controlle bij de VK en 's middags eerste afspraak, na de goedkeuring van de kz, bij de gyn. Ben benieuwd. Heb genoeg vragen en toch ga ik het even over de pijn hebben, hoop echt dat ze nog een groeiecho gaan doen zodat we weten hoe groot hij inmiddels is en misschien wel eerder gehaald kan worden. Hij ligt bij mij al ver ingedaald en de vk denkt dat het een dec kindje gaat worden ook vanwege de kz. Lekker zo rond oud en nieuw.. maarja.. ? 
Verder is de baby lekker bewegelijk en vind het vooral erg leuk om zijn billen in de strijd te gooien waardoor het af en toe lijkt alsof hij er aan de bovenkant van mijn buik wil komen.. niet heel prettig.. ? en dan lekker schopjes geven daarna die af en toe echt wel flink pijnlijk zijn! Sterk ventje hoor..?
Heb helaas wel veel van pijnlijke harde buiken.. terwijl ik gewoon op de bank zit ? 
Zondag hebben we nog een fotoshoot gepland staan, hoop een beetje op mooi weer ?? Volgende week nog even de studio in voor de laatste studio fotootjes. 
Zijn er hier meer die last hebben van het carpaal tunnel syndroom? Zo ja wat doe je er tegen/aan. Heb af en toe echt zoown pijn in mijn polsen, 's morgens veel getintel, heel stijf en gevoelloos en laat zoveel uit mijn handen vallen.. echt een drama..? 

Vandaag met 33+4 weer een groeiecho gehad... Aiaiai... Mn man en ik maken giganten! Hij wordt nu op net iets boven de 3kg geschat, tegen de 2 die er nu voor zou staan. Alle afmetingen lopen ook 3 tot 5wk voor! Plan is over 3 wk weer een groeiecho en dan afspraak voor inleiden te maken...Verder was alles goed. Heb ik iets tegen Maagzuur gekregen wat hopelijk mn overgeven ook vermindert...

Hey!Hier hard aan het werk geweest. De vaste lasten zijn EI-DE-LIJK klaar en de babykleertjes hangen gewassen en gestreken in de kast. Kleding van onze oudste in zijn vaste kast gehangen, waardoor we nu zijn grote kast voor beddengoed ed kunnen gaan gebruiken.Onze zomerkleding is eindelijk in bakken en staan klaar om naar de vliering te gaan.Verder is de commode uitgepakt en zal mijn man die morgen in elkaar gaan schroeven. Alleen die strijkwas.... als die toch eens af was, was ik helemaal gelukkig geweest. Mijn lichaam zegt gewoon rond 2 uur: het is klaar Maaik, je moet gaan liggen. Maar dat gaat niet altijd, want ik heb er nog een van 5 rondlopen.... deze week en volgende week heeft mijn man avonddienst, dus sta er na schooltijd echt helemaal alleen voor en dat is best pittig. Dan heb ik liever nog de kerstvakantie, dan heb ik hem de hele dag en kan mijn man he  in de ochtend nog vermaken.Nou moet ik dus vandaag met hem naar zwemles. Het is mee zwemmen, voor de 1e keer, dus vind het zo sneu om hem als enige geen ouder erbij te hebben. Dus daar ga ik maar. Maar eigenlijk zegt mijn lijf: NEEEEEEEE, Niet doen! Ik sta echt even op instorten, ben zo moe!Goed, even genoeg geklaagd.Nog maar 32 dagen en dan sluit ik uiterlijk mijn wonder in mn armen. Nog even doorbijten nog...Ga nu maar naar hey zwembad, anders ben ik nog te laat ook...Liefs, Maaike

@Tinatjuh hoe is het inmiddels, ligt de kleine nog steeds in stuit? Wat heb je trouwens laat verlof.@WereldWondertje nog van harte gefeliciteerd met je zoontje! Hoe is de zwemles gegaan? Hier wordt ons dochtertje volgende maand 5 jaar en zij zit inmiddels bijna een jaar echt op zwemles. Ik vindt het apart dat jullie mee mogen zwemmen, dat is hier niet aan de orde, maar kan heel goed begrijpen dat je dat nu zwaar vindt. Is het wel goed gegaan? Ik kan je verhaal sowieso goed begrijpen, want ook mijn vriend heeft wisselende diensten waardoor ik er regelmatig alleen voor sta met ons dochtertje na schooltijd. Ik vindt het wel fijn dat ze al zo zelfstandig is en dat ik alle tijd heb als ze op school zit.@KirstenTT hoe is het inmiddels met je? Al een datum staan voor de keizersnee? Wat is jullie zoontje trouwens vroeg ingedaald zeg, ik begreep overigens van mijn vk dat de meeste kindjes dat niet zo vroeg doen.@xenaORthor hoe is het nu met je? Wat fijn dat je iets tegen de maagzuur hebt gehad! Helpt het een beetje? Hier ben ik alweer een tijdje opgeknapt van de buikgriep gelukkig, want dat was geen pretje. Wel nog altijd zoals de meeste van jullie allemaal last van maagzuur helaas. Begin van de week voor het eerst op controle geweest in het ziekenhuis, maar alles was in orde en zoals het er nu naar uit ziet mag ik gewoon natuurlijk gaan bevallen... Ze was overigens nog niet ingedaald, maar heb zoveel steken en van alles daar onder dat ik toch hoop dat ze van de week wel kunnen vertellen dat ze ingedaald is... Hebben jullie ook allemaal nog een hbprik gehad? Gyn was dit gewend bij 30 weken, maar was nog niet gebeurd, dus moest ik nog even laten doen van haar. Afgelopen zaterdag er nog even uit geweest samen met mijn vriend terwijl mijn moeder op ons dochtertje paste, begreep niet goed waarom hij zo perse weg wilde, maar ok. Eenmaal thuis, babyshower!!! Ik had een beetje een vermoeden, maar durfde niet te veel te hopen, dus vond het super leuk dat het echt zo was!!! Meer van jullie die een babyshower hebben gehad?

Terug
Bovenaan